A budapesti rajt biztos, az eredetileg tervezett három magyarországi szakaszhoz hasonlóan. Hamarosan konkrétumokat is megtudhatunk a nagy rajtról, hisz november 3-án hivatalosan is bejelentik, hogy nálunk kezdődik a 2022-es Giro d’Italia. De milyen lesz a folytatás? Mikor rendezik az első igazán fontos hegyi szakaszt, hány időfutam kilométerrel számolhatunk, és hol ér véget a jövő évi verseny?

Az olasz sajtóban már hetek óta megy a találgatás, vannak konkrétumok és természetesen pletykák is, ezekből próbáljuk meg összerakni azt, hogy milyen Giróval számolhatunk jövőre.

Kerékpár
Ciccone: „Jó lenne, ha mostantól minden az erőn múlna, nem pedig a bukásokon”
27/11/2021 14:48

A nagy rajt

A budapesti kezdés biztos, bár az ESBringa úgy tudja, hogy az első nap az eredeti tervekkel ellentétben (!) nem időfutam lesz. A Giro mezőnye további két napig marad Magyarországon, és információink szerint két új célvárossal is számolhatunk. Egy biztos, a Balaton majd a harmadik nap során kap főszerepet.
Május 9-én hétfőn, egy pihenő, pontosabban utazó nap vár a mezőnyre, hisz a Giro 4. szakaszát már Szicílián rendezik.

Az első hét

Legalább három szicíliai szakasz biztos, a rajtvárosokat illetően azonban még keveset tudni. Hallani egy messinai rajtról, aminek nyilván Vincenzo Nibali tudna igazán örülni. A szigeten töltött három nap alatt a mezőny - szokás szerint - egyszer felmegy majd az Etnára, tehát maximum a 6. szakaszig kell várni az első, igazi hegyi befutóra. Hogy pontosan hol lesz a cél, az még kérdéses, de a Giro az elmúlt években elég szépen váltogatta az etnás befutókat. 2017-ben, mikor Polanc nyert szökésből, a Rifugio Sapienzánál volt a cél, a következő évben a Serra La Nevenél ért véget a szakasz (Chaves együtt jött meg Yates-el), tavaly pedig a Piano Provenzanál volt a befutó, amit az EF-es Caicedo nyert.
A pletykák szerint az Etna a 4. szakaszra kerülhet, vagyis rögtön az első szünnap után hegyi befutó várna a mezőnyre. Másnap pedig irány Taormina, vagyis Szicília egyik legszebb helyen fekvő városában is lesz befutó.
A továbbiakban csak egy potenzai és egy crotonei cél tűnik biztosnak, és az is elég valószínű, hogy az első hét végén (várhatóan a 9. szakaszon) főszerepet kap a Blockhaus: az a 13 kilométer hosszú (átlagosan 8.5%-os) hegy, ami egészen régen, legutóbb 2017-ben szerepelt az olasz körön.
https://i.eurosport.com/2021/10/29/3245301.jpg

A második hét

A középső hét elején, majdnem biztosan az Ancona közelében található Jesibe érkezik a Giro, vagyis egyértelműen ez lesz a Scarponi-emléknap. A 2017 áprilisában elhunyt olasz versenyző Jesiben született, ezer szállal kötődött Marche régióhoz, és a közeli Filottranóban lakott a családjával.
A második hét során valószínűnek tűnik egy Parmából rajtoló, és Genovába érkező szakasz, illetve rajtvárosként majdnem biztosan Reggio Emilia is vendégül látja a mezőnyt. A pletykák szerint ekkor, vagyis a második hét közepén lesz Voghera környékén a hosszú időfutam. De ennek a szintrajzáról, és pontos hosszáról még keveset tudni. Azt viszont szinte 100%, hogy egyenkéntiből hármat rendeznek a jövő évi Girón, az egyik magyarországi szakasz mellett, az utolsó, veronai etap is időfutam lesz.

A harmadik hét

Ha hihetünk a pletykáknak, a Giro utolsó hete egy olyan nappal indul, ahol menet közben meg kell mászni a Mortirolót, és hallani arról is, hogy 2013 után ismét visszatér a Tre Cime di Lavaredo. Az a hegy, amit 8 éve hóesésben nyert meg Vincenzo Nibali.
Ez így elsőre talán kevés konkrétumnak tűnik, de ezúttal kifejezetten kevés pontos info szivárgott ki arról, hogy például a középső héten milyen hegyi befutós szakaszokra számíthatunk.
https://i.eurosport.com/2021/10/29/3245302.jpg
De a Giro utolsó pár napja soha nem szokott csalódást okozni, így nyilván most is ütős lesz a 19. illetve a 20. etap. Arról például több olasz oldal is tényként írt, hogy a Passo Fedaia valamilyen formában szerepet kap a harmadik hét során. A legtöbb forrás szerint konkrétan ezen a hegyen ér majd véget az utolsó előtti szakasz, ami kifejezetten extra, hisz egy 2000 méter feletti, és elég nehéz (14 km/7%) emelkedőről beszélünk.
Ráadásul nagyon régen „használta” a Giro, hisz a Passo Fedaia utoljára 2008-ban szerepelt befutóként a programban, amikor Emanuele Sella nyerte a hegyet.
Egy biztos, a 2022-es olasz kör nem Milánóban, hanem Veronában zárul, méghozzá egy várhatóan 15 kilométer hosszú egyenkéntivel. Vagyis az RCS Sport nem változtat a mostanában megszokott rendszeren, így sorozatban a negyedik évben lesz újra időfutam a Giro utolsó napján.
A 2022-es olasz kör május 29-én fejeződik be, azaz csak 33 napot kell kihúzni utána, és már kezdődik is a Tour de France.
forrás: Tuttobiciweb, Spaziociclismo

Kerékpár
Nibali a Roubaix-n? Jövőre összejöhet!
03/11/2021 09:42
Kerékpár
Lopez: „Az volt a legokosabb döntés, hogy eljövök a Movistartól”
21/10/2021 18:00