Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Jövőre már négy Aprilia lesz a MotoGP rajtrácson

Tokics Tamás

Publikálva 27/05/2022 - 15:52 GMT+2

Egy nappal azután, hogy bejelentette az Aprilia jövő évi gyári versenyzőit, visszatérésük után először fognak szatellit alakulatot indítani a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában 2023-tól.

Aleix Espargaro, Aprilia, MotoGP Argentina, Getty Images

Fotó: Getty Images

Úgy néz ki, a mugellói versenyhétvége minden napjára jut egy Apriliás hír.
A csütörtöki sajtónapon tudatták mindenkivel, hogy hosszabbítottak Aleix Espargaróval, illetve Maverick Vinalesszel. A pénteki szabadedzések előtt pedig bejelentették, jövőre már négy noalei motor állhat a MotoGP rajtrácson. A megállapodás értelmében, az RNF csapat mototszállítója lesz az Aprilia - egyben az első szatellit alakulatuk 2015-ös visszatérésük óta.
Massimo Rivoláék már egy ideje tervezgették egy partnercsapat üzemeltetését, de reális lehetőségük csak idén adódott, ez részben összefügg az Aprilia versenyképességével, részben infrastrukturális hiányokat küzdöttek le. Először a Suzuki kiszállása miatt felszabaduló helyre pályázó Leopard Racinggel boronálták össze őket, végül a szezon elején megújuló RNF lett a befutó.
A korábbi Petronas Sepang Racing Team - melyben bemutatkozott a királykategóriában a világbajnoki címvédő Fabio Quartararo - Yamaha motorokat használ ebben az évben, az év végéig szól szerződésük a japán gyártóval. A hangvillások vezetői Le Mans-ban találkoztak Razlan Razali csapatfőnökkel, viszont nem volt elégedett a felvázolt lehetőséggel. A túl magas "bérleti díj" mellett nem tűnik elég erősnek a Yamaha fejlesztése, így okos döntés lehet az Apriliás váltás. Két éves szerződést kötöttek a felek egymással, melyre van opcionális két éves hosszabbítási lehetőség.
Monster engergy Yamaha French rider Fabio Quartararo reacts at the end of the French Moto GP Grand Prix, at the Bugatti circuit in Le Mans, northwestern France, on May 15, 2022
Razaliék pár évvel ezelőtt az egyik legjobb nem gyári csapat voltak a mezőnyben, Fabio Quartararo és Franco Morbidelli révén futamgyőzelmeket arattak, 2020-ban utóbbi világbajnoki ezüstérmes lett. A utóbbi másfél évben megszenvedték Quartararo elvesztését, és a Yamaha gyenge csomagját - időközben az SRT financiális tényezőkre hivatkozva kiszállt. Idén sem Andrea Dovizioso, sem Darryn Binder tudott nagyot villanni, bár nincs könnyű dolguk.
Dovizioso az utóbbi időben sokat panaszkodott a Yamahára, mely szerinte túlságosan Quartararóra koncentrál. Jövőre - amennyiben marad - Aprilián versenyezhet a rutinos olasz, akinek 2021-ben több tesztje volt a noalei gyártó gépével. 2023-ra sem Dovizioso, sem Binder nem rendelkezik élő szerződéssel. Ráadásul a WithU főszponzor szívesen látná a csapatban az idén Moto2-ben versenyző Celestino Viettit, aki Valentino Rossi pártfogoltja.
A Yamaha így pillanatnyilag két motorral rendelkezik a következő évre. A hírek szerint Rossi alakulata, a VR46 nem hosszabbít a Ducatival és nyitottak a Yamahás váltásra.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés