Jövőre már négy Aprilia lesz a MotoGP rajtrácson
Publikálva 27/05/2022 - 15:52 GMT+2
Egy nappal azután, hogy bejelentette az Aprilia jövő évi gyári versenyzőit, visszatérésük után először fognak szatellit alakulatot indítani a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában 2023-tól.
Úgy néz ki, a mugellói versenyhétvége minden napjára jut egy Apriliás hír.
A csütörtöki sajtónapon tudatták mindenkivel, hogy hosszabbítottak Aleix Espargaróval, illetve Maverick Vinalesszel. A pénteki szabadedzések előtt pedig bejelentették, jövőre már négy noalei motor állhat a MotoGP rajtrácson. A megállapodás értelmében, az RNF csapat mototszállítója lesz az Aprilia - egyben az első szatellit alakulatuk 2015-ös visszatérésük óta.
Massimo Rivoláék már egy ideje tervezgették egy partnercsapat üzemeltetését, de reális lehetőségük csak idén adódott, ez részben összefügg az Aprilia versenyképességével, részben infrastrukturális hiányokat küzdöttek le. Először a Suzuki kiszállása miatt felszabaduló helyre pályázó Leopard Racinggel boronálták össze őket, végül a szezon elején megújuló RNF lett a befutó.
A korábbi Petronas Sepang Racing Team - melyben bemutatkozott a királykategóriában a világbajnoki címvédő Fabio Quartararo - Yamaha motorokat használ ebben az évben, az év végéig szól szerződésük a japán gyártóval. A hangvillások vezetői Le Mans-ban találkoztak Razlan Razali csapatfőnökkel, viszont nem volt elégedett a felvázolt lehetőséggel. A túl magas "bérleti díj" mellett nem tűnik elég erősnek a Yamaha fejlesztése, így okos döntés lehet az Apriliás váltás. Két éves szerződést kötöttek a felek egymással, melyre van opcionális két éves hosszabbítási lehetőség.
Razaliék pár évvel ezelőtt az egyik legjobb nem gyári csapat voltak a mezőnyben, Fabio Quartararo és Franco Morbidelli révén futamgyőzelmeket arattak, 2020-ban utóbbi világbajnoki ezüstérmes lett. A utóbbi másfél évben megszenvedték Quartararo elvesztését, és a Yamaha gyenge csomagját - időközben az SRT financiális tényezőkre hivatkozva kiszállt. Idén sem Andrea Dovizioso, sem Darryn Binder tudott nagyot villanni, bár nincs könnyű dolguk.
Dovizioso az utóbbi időben sokat panaszkodott a Yamahára, mely szerinte túlságosan Quartararóra koncentrál. Jövőre - amennyiben marad - Aprilián versenyezhet a rutinos olasz, akinek 2021-ben több tesztje volt a noalei gyártó gépével. 2023-ra sem Dovizioso, sem Binder nem rendelkezik élő szerződéssel. Ráadásul a WithU főszponzor szívesen látná a csapatban az idén Moto2-ben versenyző Celestino Viettit, aki Valentino Rossi pártfogoltja.
A Yamaha így pillanatnyilag két motorral rendelkezik a következő évre. A hírek szerint Rossi alakulata, a VR46 nem hosszabbít a Ducatival és nyitottak a Yamahás váltásra.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Letöltés
Scan me
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés