Bottas szerint az F1-ben gyorsan felejtenek, de még maradtak emberek, akik tudják, mire képes

Valtteri Bottasnak és a Saubernek nagyon nehéz szezonja van, a nyári szünetig bezárólag egyetlen pontot szereztek. A frusztráló helyzettel egyértelműen nem elégedett a finn, a saját teljesítményét viszont pozitívan látja, mivel úgy érzi, kihozták a maximumot a jelenlegi csomagból. A nyilatkozata alapján pedig még most sem tett le arról, hogy 2025-ben a rajtrácson legyen.

Valtteri Bottas úgy érzi, jó szezonja van, csak az autó miatt ez nem annyira látványos - fotó: Jakub Porzycki

Fotó: AFP

Nagyon sok előnye van annak, ha valaki a Mercedes versenyzője, de megvan a hátulütője is.
Erről nagyon sokat mesélhetne Valtteri Bottas, aki 2017 és 2021 között versenyzett a Mercedes színeiben. A finn versenyző tíz futamot nyert ebben a periódusban és kétszer is a világbajnoki pontverseny második helyén zárt, ám ez az időszak leginkább Lewis Hamilton dominanciájáról szólt, aki négy világbajnoki címet szerzett. Bottas 2021 végén el is veszítette az ülését a Mercedesnél, de volt iránta kereslet a piacról, és végül az Alfa Romeóval állapodott meg.
A közös munka nagyszerűen indult, 2022 első felében az Alfa Romeo a középmezőny egyik legerősebb autójának számított, de az idény előrehaladtával egyre inkább beleszürkült a mezőnybe. Mindez nyilvánvalóan Bottas teljesítményére is hatással volt: amíg az első kilenc futamból hétszer pontot szerzett, addig a hátralévő 13 során már csak kétszer zárt a top 10-ben. A csapat formája azóta is folyamatosan hanyatlik, ennek ellenére Bottas nem bánta meg, hogy az Alfa Romeóhoz került.
„Nyilvánvalóan mindenki más. De megtaláltam a módját, hogy kiengedjem a gőzt, és ne vegyem túl komolyan a dolgokat. Magát a versenyzést természetesen rendkívül komolyan veszem, végeredményben azonban mindannyian emberek vagyunk. Fontosnak tartom, hogy megtaláljuk bizonyos dolgokban az élvezetet, különösen saját magunkkal kapcsolatban” – magyarázta a versenyző, aki a Mercedestől való távozása óta kívül-belül átalakult.
A legszembetűnőbb változás a külsejét érinti, elég csak a hetvenes-nyolcvanas éveket megidéző haj-bajusz kombinációra gondolni. A makulátlan céges katona, aki éveken át betartotta a kötelezően előírt protokollt, a szabályozott környezetből kitörve gyakorlatilag a spektrum másik végére került, mintha csak görbe tükröt tartana a sportág sterilitásával szemben. A finn azonban állítja: a mostani karakter teljesen önazonos, csak épp időbe telt, mire megtalálta az igazi hangját.
picture

Valtteri Bottas

Fotó: Getty Images

„A múltban valószínűleg robot voltam, és örülök annak, hogy sikerült kijönnöm belőle. Azt gondolom, hogy ez az érettségnek és a tapasztalatnak köszönhető, időbe telt rájönnöm és megértenem, ki is vagyok tulajdonképpen” – mondta a pilóta, akit most még a jövője sem aggaszt túlzottan. „Sokszor voltam már ebben a helyzetben, ez nem újdonság. Néha stresszes, de ez attól is függ, hogyan kezeled: számomra most izgalmas, nem stresszelek túlzottan.”
Miközben Bottas jobban érzi magát az F1 világában, a pályán egyértelműen nehezebb dolga van, mint a mercedeses időszakban volt. Karrierje során is csak egy szezon vetekedhet a mostanival, még a 2013-as, amikor egy pocsék Williamsben küzdött a pontokért újoncként (végül az utolsó előtti futamon megszerezte). A finn számára ez a lehető legrosszabb időzítés, ugyanis most kellene bizonyítania a csapatoknak, hogy még érdemes számolni vele, a technikai háttér azonban nincs meg hozzá.
„Nem mondhatom, hogy elégedett vagyok a szezon alakulásával. Nulla pontot szereztünk, és nem ez volt a célom, mégis úgy érzem, nem hagytunk ki lehetőséget. Jól érzem magam az autóban, az időmérők és a versenyek is erősek voltak, a legtöbbet kihoztam belőlük, de sajnálatos módon valószínűleg ez nem nagyon látható. Nehéz időszak volt ez számunkra, és az bizonyos, hogy nincs összhangban a céljainkkal.”
picture

Mattia Binotto

Fotó: Getty Images

„Sajnálatos, hogy ebben a sportágban néhány embernek rövid a memóriája. Ha egy topcsapatban vezetsz, akkor látványosabb, amit csinálsz, de ennek a játéknak ilyen a természete. Pozitívum, hogy a mai napig vannak emberek, akik tisztában vannak azzal, mire vagyok képes, és mit adhatok egy csapatnak a teljesítményemmel. Máig vannak emberek, akik megértik ezt, ami egy jó dolog” – magyarázta a finn versenyző.
De vajon hol folytathatja, ha egyáltalán folytathatja a Forma-1-es pályafutását a finn versenyző? Az egyik kézenfekvő válasz a Sauber lehet, amelynél a vezetőségben eszközölt változások után (Andreas Seidl helyét Matteo Binotto vette át) tiszta lappal indulhatnak a tárgyalások. Miután a fő kiszemeltjük, Carlos Sainz a Williamshez szerződött, és nem nagyon siettek ülést találni Théo Pourchaire-nek, még az is elképzelhető, hogy egy évre megtartják valamelyik versenyzőjüket.
A Sauber mellett hivatalosan még három ülés kiadó, ám ezek közül kettő nem opció Bottas számára: a Mercedes, amely valószínűleg Kimi Antonellinek szavaz bizalmat, illetve az RB, ahol egy Red Bull-kötődésű pilóta kaphat helyet. Marad tehát az Alpine, ahol a hírek szerint két opció merült fel a finn mellett: az akadémiai programhoz tartozó Jack Doohan, illetve a gyár endurance-programját erősítő, de az F1-es visszatérésen dolgozó Mick Schumacher.
picture

Csatlakozz az Eurosport Magyarország Viber-csatornájához!

Fotó: Eurosport

Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés