Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Lawrence Stroll megvédte a fiát: „a versenyek felében balszerencsés volt”

Eurosport Magyarország

Frissítve 19/10/2023 - 14:20 GMT+2

Lance Stroll számára pechesen indult a szezon, ugyanis egy kerékpáros-balesetben csuklótörést szenvedett. A szezonnyitóra rekordgyorsasággal felépült, és hősies versenyzéssel pontot szerzett, ám azóta is az az idény fénypontja a kanadai szempontjából. Belgium óta pontot sem szerzett, az időmérőkön a Q1 is kifogott rajta párszor, Szingapúrban pedig autót tört.

Bemutatta 2023-as autóját az Aston Martin

Lawrence Stroll szerint a balszerencse is közrejátszott abban, hogy ekkorára nyílt az olló az Aston Martin két versenyzője között.

A garázs egyik oldalán maradéktalanul elégedett lehet az Aston Martin, amely – főleg a szezon első felében – szorgalmasan gyűjtögette a dobogókat Fernando Alonsóval. A túloldalon már kevesebb ok volt az örömre: noha a szezon első futamán hősként ünnepelték a sérülése ellenére pontot szerző Lance Strollt, a kanadai egyre gyengébben vezet, ami láthatóan frusztrálja is.
Katarban az újabb Q1-es búcsút követően meglökte a személyi edzőjét a garázsban, a kötelező interjút pedig három egyszavas válasszal oldotta meg. A pályahatárok sorozatos átlépése miatt a Katari Nagydíjról is üres kézzel távozott, és ez lett zsinórban az ötödik versenye, amelyen nullázott.
Egy hagyományos felállás esetében már rég azt találgatnák, kik válthatják a kanadai pilótát az Aston Martinnál, amely egy kiegyensúlyozottabb második számú versenyzővel a konstruktőri pontversenyben is jobban állna. Tekintve azonban, hogy az apja a csapat tulajdonosa, rövid távon a gyenge teljesítménye ellenére sem kell féltenie az ülését.
Lawrence Stroll most a nyilvánosság előtt is megvédte fiát.
„Lance hátrányból kezdte az évet, féltucat versenyt két törött csuklóval teljesített. Ez nagy kihívás volt, de hősies munkát végzett – ezen kívül rengeteg balszerencse érte. Kilenc versenyt kellett motorhiba vagy a hátsó szárny problémája miatt feladnia. Vagyis a versenyek felének semmi köze sem volt a képességeihez, csak épp balszerencsés volt, sajnos.”
A tulajdonos kicsit talán nagyvonalú volt az értékeléssel, tekintve, hogy az egész szezont figyelembe véve 15-2-re áll a házon belüli csata az időmérőket tekintve, és a versenyeken sem jobb a helyzet (15-1). Strollnak már akkor nagy volt a lemaradása, amikor az Aston Martin versenyképesebb volt, majd a fejlesztésekkel is kevésbé barátkozott össze, mint a kétszeres világbajnok spanyol.
„Minden autónál előfordulnak ilyen dolgok. A miénk egész évben nagyon jó volt, boldog vagyok vele. Mostanság egy kicsivel nagyobb kihívás vezetni. Szerintem olyan irányba indultunk el az aerodinamikai fejlesztések filozófiájával, ami nem arra terelt minket, amiben mi reménykedtünk.”
picture

Lance Stroll szerencsére épségben megúszta a szingapúri balesetet - Fotó: Lillian Suwanrumpha

Fotó: AFP

„Próbáljuk megérteni ezt, és olyan elemeket hozni, amelyekkel megoldhatjuk a problémát, hogy újra olyan legyen az autó karaktere, mint az év elején volt. Vagyis kiszámíthatóbb, könnyebben vezethető és megbocsátóbb legyen. Szerintem veszítettünk ebből valamelyest. Most azt kell megértenünk, miért.”
Elméletben az a célod, hogy gyorsabb autód legyen, de hiába lett több a leszorítóerőnk, mert trükkösebb az autó vezethetősége.
- hangsúlyozta Lance Stroll.
Ezzel kapcsolatban Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke azt mondta: előbb még bizonyítaniuk kell, hogy valóban az autó sajátosságai állnak Stroll szenvedése mögött, és csak azt követően tudják orvosolni a jelenséget. A csapatfőnököt arról is kérdezték, Alonso sajátos vezetési stílusa nehezíti-e a csapattárs dolgát, szerinte azonban nem az a helyzet.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés