Szerinte is kínos volt, amit a balesete után csinált, de már túl van a történteken az F1 újonca, Isack Hadjar
Frissítve 24/06/2025 - 17:12 GMT+2
Nem indult túl jól az idény az RB francia pilótájának, a heves esőzések miatt Ausztráliában már a rajtnál káosz volt, Isack Hadjar pedig még a felvezető körben megcsúszott, és falba csapódott a kocsijával, amit aztán menteni is kellett.
Isack Hadjar
Fotó: Getty Images
Elég kellemetlen bemutatkozás, nem csoda, hogy Isack Hadjar a lehető leggyorsabban szeretné maga mögött hagyni a kellemetlen emlékeket.
Látszólag ez működik is, Hadjar ugyanis mosolyogva fotózkodott Kínában a paddockban pénteken, a L’Équipe tudósítása szerint nyoma sincs rajta a múlt heti eseményeknek, amikkel akarata ellenére a figyelem középpontjába került.
A Racing Bulls versenyzője az újságírók kérdésére örömmel elmondta, hogy érezte magát, és milyen következményei voltak az esetnek.
"Úgy érzem, megérintettem az embereket" – mondta. "Jobban örültem volna, ha másképp alakulnak a dolgok, és ha máshogy váltom ki belőlük ezeket az érzelmeket, de nincsenek negatív érzéseim ezzel kapcsolatban" – tette hozzá Hadjar.
Talán még azzal a fanyar megjegyzéssel kapcsolatban sem, amit Helmut Marko eresztett meg az osztrák tévében még aznap este. Emlékezhetünk rá, azt mondta, hogy "a könnyeivel csak felhívta magára a figyelmet, és ez elég szánalmas".
Pedig még ezekkel a nem éppen barátságos megjegyzésekkel kapcsolatban is van egyfajta látásmódja Hadjarnak, aki egyébként nagyon közel áll a Red Bull autós részlegének osztrák főnökéhez.
Egyébként én magam is kínosnak találtam
– árulta el. "De egyébként ő németül mondta ezeket, az ő nyelvén pedig egészen máshogy hangzott a mondanivalója" – tette hozzá.
Ebben a cikkben korábban már írtunk arról, hogy az eset után Lewis Hamilton édesapja, sőt, még maga a Forma-1 főnöke, Stefano Domenicali is igyekezett vigasztalni a pilótát, aki egyébként pontosan tisztában volt azzal, hogy milyen hibát követett el.
"Elég rossz volt a fehér vonalon vezetni esőben" – mondta. "Ezt első fokozatban, alacsony fordulatszámú motorral megtenni… őszintén szólva nem volt jó ötlet. A kelleténél több kockázatot vállaltam a felvezető körben" – tette hozzá.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2025/03/16/image-78e48094-75ec-4d9e-9291-545702370d47-85-2560-1440.jpeg)
Isack Hadjar lors du tour de formation du Grand Prix d'Australie 2025
Fotó: Getty Images
"Tudom, milyen érzés, amikor az egész világ rád figyel egy ilyen baleset után" – mondta tegnap Lewis Hamilton. "Beszéltem vele a rajt előtti versenyzői felvonuláson, és azt mondtam neki, hogy élvezze a dolgot anélkül, hogy bármilyen nyomást helyezne magára. Még egy közös szelfit is készítettünk" – tette hozzá.
A britek bajnoka fel is szólalt a pórul járt kollégája támogatására, emlékeztetett mindenkit, hogy ő is szaladt bele hasonló szituációba, amikor 2007-ben, az első szezonjában éppen Kínában végezte a homokágyban.
Mindezek az üzenetek és gesztusok lehetővé tették Hadjar számára, hogy tovább lépjen, még akkor is, ha ezt a keserű pirulát a saját bevallása szerint is "egyértelműen nehéz volt lenyelni".
Hadjar mostanra visszakapcsolt versenyzői üzemmódba, lenyomott egy gyors vásárlást a családjával, vacsorázott egyet a mérnökeivel, és már 100%-osan a sprinthétvégére koncentrál, ami egy teljesen új formátum a számára. Ráadásul egy olyan pályán, amit valamennyire ismer is már.
"Gyerekkoromban imádtam itt versenyezni PS3-on vagy PS4-en. Ez mindig egy olyan pálya volt, amit nagyon élveztem" - árulta el. A verseny tempójától viszont nem tart, azt mondja, hogy az F3-ban és az F2-ben ehhez szokott hozzá, nem különösebben szenvedett meg vele, és nem is igazán aggódik a hétvége előtt.
De hogy mi lesz a vége? Meglátjuk. A 8. sorba kvalifikálta magát, Jack Doohan mellől indul majd. A sprintfutam 19 körös lesz, és szombaton - magyar idő szerint - 4 órakor kezdődik a sanghaji versenypályán.
Forrás: L’Équipe
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés