„Magabiztos vagyok az autóban” – Yuki Tsunoda a 15. hely ellenére úgy érzi, van mibe kapaszkodnia

Yuki Tsunoda ugyan csak a 15. helyen zárta a szombati időmérőt a Japán Nagydíjon, az első hétvége alapján úgy tűnik, közelebb van Max Verstappenhez, mint Sergio Pérez vagy épp Liam Lawson voltak. A japán versenyző elismerte, hogy valóban nehéz vezetni a Red Bullt, és a Q2 végére kicsúszott az autó ideális működési tartományából, de látott pozitívumokat is.

Yuki Tsunoda a mezőny második feléből rajtolhat, de bőven voltak biztató pillanatai Japánban - Ryo Aoki

Fotó: AFP

Tsunoda a Q1-ben szépen tartotta a lépést Verstappennel, szinte ezredre pontosan olyan időt autózott, mint a négyszeres világbajnok. A folytatásban azonban a japán versenyző nem tudott tovább javítani – sőt, picivel el is maradt a Q1-es idejétől – miközben a csapattárs bő fél másodpercet gyorsult az időmérő első szakaszához képest, majd egy elképesztő Q3-as körrel a pole-t is megszerezte.
A japán pilóta az első Q2-es körét használt gumikon teljesítette, a második próbálkozásánál pedig hibázott; már a célegyenes előkészítése sem sikerült, egy kicsit megingott alatta az autó a kigyorsításnál, majd az 1-es kanyarban is korrigálnia kellett. Végül a 15. helyen zárta az időmérőt, és mindkét testvérautótól kikapott, ami újfent alátámasztja, mennyire nehéz vezetni a Red Bullt.
"A Q1 egész jónak tűnt, utána azt hiszem, hogy kikerültem az ablakból. Nagyon szűk az autó ideális működési tartománya, az előkészítésnek szinte tökéletesnek kell lennie. Különösen a Q2-ben éreztem azt, hogy nem készítettem elő úgy a gumikat, ahogyan akartam, ahogyan a korábbi köreimnél sikerült."
A végén ez nagy különbséget eredményezett. Rájöttem valamire a Q2-ben, de egy kicsit későn. kár érte, hogy nem akkor történt meg, amikor még számított.
A Q3-ba jutásért egyébként hatalmas harc zajlott, ketten is egy tizeden belül voltak Alex Albonhoz képest, de a 14. helyen záró Lawsonnak is csak bő egy tized hiányzott a továbbjutáshoz. Tsunoda végül kicsivel több mint két tizeddel maradt le az időmérő harmadik szakaszáról, de egyértelműen maradt benne tempó.
A nagy kérdés persze az, hogy ha jobban megismerkedik az autóval, tud-e annyit fejlődni, hogy legalább Verstappen hátvédjeként számíthasson rá a Red Bull.
"Úgy érzem, hogy az autó hátulja folyamatosan a határon van. Most azt mondanám, hogy egészen rendben voltam a stabilitással, legalábbis, ha azt nézzük, mennyit csúszkált a hátulja. Megvan az érzés."
"Közben azt is érzem, hogy ezeket a beállításokat kell használnom, hogy jól teljesítsek. Legalább ezt sikerült felismerni az edzések során, de nem volt elég ahhoz, hogy mindent összerakjak. Úgy éreztem az előző két napban, hogy sokkal inkább szinkronba kerültem az autóval, konzisztensebben tudom vezetni, ami fontos."
Legalább a Q1-ben jó tempóm volt, és magabiztos vagyok az autóban.
Utóbbi olyan mondat, amit rég nem hallottunk Red Bull-pilótától, a következő hetekben kiderül, sikerül-e pontokra váltani ezt az önbizalmat. Szuzukában nem lesz egyszerű dolga Tsunodának a 15. helyről indulva, ugyanakkor esőt várnak a vasárnapi futamra, ami lehetőséget adhat egy nagy zárkózásra.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés