Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Leclerc szerint a szünet lehetőséget ad a Ferrarinak, felpörgeti a fejlesztéseit a csapat

Németh Dániel

Publikálva 14/04/2023 - 13:04 GMT+2

Nem úgy indult a 2023-as szezon a Ferrarinak, ahogyan azt tervezték, de egyelőre nem mondanak le az SF-23-ról. Frédéric Vasseur csapatfőnök elárulta, néhány fejlesztést a tervezettnél hamarabb vetnek be, hogy minél gyorsabban kiderüljön, van-e értelme továbbvinni ezt a konstrukciót. Charles Leclerc szerint a Kínai Nagydíj törlése miatt kapott szünet kapóra jöhet a csapatnak.

Lehullott a lepel a 2023-as Ferrariról - videó

Még nem mondták ki a Ferrarinál a 'majd jövőre' varázsigét.
Finoman szólva is pocsékul kezdte ezt az évet a Ferrari, ami az első három fordulóban csak 26 pontot gyűjtött. Hogy ezt kontextusba helyezzük, az előző tíz évben ez volt a legrosszabb startja a legendás istállónak, még 2020-ban – egy bevallottan középmezőnybe illő autóval – is sikerült 27-et összekaparni. A helyzet az autó teljesítménye terén nem annyira tragikus, ám az is kétségtelen, hogy ennél mindenki többet várt a 2022-ben még bajnokesélyesnek tűnő csapattól.
A szezon első felében a szerencse is elkerülte a csapatot, Bahreinben Charles Leclerc autója a kicserélt erőforráselemek ellenére megadta magát, majd emiatt Dzsiddában kénytelen volt bevállalni egy 10 rajthelyes büntetést. Ausztráliában már a monacói hibázott (amihez a rossz kommunikáció miatt elszúrt időmérő is kellett), a futam legvégén pedig az amúgy kiváló versenytempót mutató Carlos Sainzot nullázta le az 5 másodperces büntetés.
„Úgy gondolom, hogy a mostani helyzetben ki fogjuk használni az alkalmat a csapattal, hogy annyit dolgozzunk a szünet alatt, amennyit csak lehetséges, és a lehető leggyorsabban elkészüljünk a fejlesztésekkel, hogy olyan versenyképesek legyünk, amilyenek a szezon előtt szerettünk volna lenni” – mondta Leclerc. „Még mindig nagyon hosszú a szezon. Motiváltak vagyunk, hogy visszatérjünk a csúcsra, és a lehető leghasznosabb formában fogjuk kihasználni az Azerbajdzsán előtti heteket.”
picture

Frederic Vasseur az Ausztrál nagydíjon (2023)

Fotó: Getty Images

Az F1 versenynaptára borzasztó sűrű – erre a napokban George Russell is panaszkodott – így most szokatlanul sok időt kapott a mezőny a következő futamra való felkészülésre, ugyanis az FIA idén nem pótolta az ismét eltörölt Kínai Nagydíjat. A vártnál gyengébben szereplő csapatok esetében ez azt jelenti, amit Leclerc is említett: megpróbálják felgyorsítani a fejlesztési folyamatot, és a tervezettnél korábban bevetni az új alkatrészeket.
Frédéric Vasseur csapatfőnök a napokban elárulta, a Ferrari is élni kíván ezzel a lehetőséggel, és ha minden jól megy, három lépésben drasztikusan átalakítják az idei autójukat. Ezzel kapcsolatban korábban ellentmondó híreket lehetett hallani, mindenesetre Vasseur megerősítette, ezek a fejlesztések a mostani konstrukciót hivatottak kijavítani, és nem egy Red Bull-másolatot küldenek a pályára. Erre a csapatfőnök szerint a költségvetési sapka mellett nincs is lehetősége a Ferrarinak.
Nem egy B-autó lesz. Nem fogunk valami teljesen mást hozni. Próbáljuk fejleszteni a mostanit, és arra törekszünk, hogy ezek minél masszívabbak legyenek.
A terveket az is befolyásolja, milyen pályákon versenyeznek, Bakuban (alacsony leszorítóerős csomag) és Monacóban (maximális leszorítóerős csomag) kevés újítást tervez a csapat, a többi versenyen azonban fokozatosan átalakítják az autót. „Miamiban, Imolában és Barcelonában minden egyes versenyre hozunk fejlesztéseket. Ragaszkodunk a terveinkhez. Végrehajtottunk néhány változtatást az egyensúly és a viselkedés terén, Melbourne-ben sokkal jobb volt, ebbe az irányba megyünk.”
„Nem szeretném azt mondani, hogy értelmetlen a nulláról kezdeni a szélcsatorna-korlátozások miatt, de nagyon nehéz. Ez azt jelenti, hogy alkalmazkodnunk kell a körülményekhez. Felgyorsítjuk a fejlesztéseket. Minden erőforrásunkat erre fordítjuk, a Barcelonába tervezett fejlesztéseket már Imolában bevetjük, és egy vagy két futammal korábban meglesznek az újítások. Azonban nem változtathatod meg masszívan a szezon végkimenetelét.”
picture

Charles Leclerc

Fotó: Getty Images

Csodákat egyelőre tehát nem vár az újításoktól a Ferrari sem, jelenleg azonban már azzal is elégedettek lennének, ha legalább az autóban rejlő potenciált ki tudnánk használni. Az első három versenyen ugyanis ez volt a legfőbb probléma, noha - és erre utalt Vasseur is - Ausztráliában egészen biztatónak tűnt Sainz versenytempója, amíg a Fernando Alonsóval való ütközés miatt meg nem büntették. Így ha a Red Bull nem is elérhető, a dobogóért folytatott küzdelembe visszatérhet a Ferrari.
„Ismerjük az előző szezon történetét, most viszont csak arra koncentrálunk, mit csinálhatnánk jobban, hogy visszajöjjünk az ő szintjükre. Tudjuk, min kell dolgoznunk, most már csak neki kell állnunk. Az a cél, hogy minden körülmények között stabilabb autónk legyen. Az időmérőn, maximális tapadás mellett egész jó a tempónk, amikor viszont elkezd csökkeni a tapadás a versenyen, nagyon nehéz vezetni az autót, és sok teljesítményt veszítünk – szóval ezen kell dolgoznunk” – mondta Leclerc.

Minden nap hírlevelet küldünk az olvasóinknak, amiben az előző nap legfontosabb sporthíreit, az elemzéseinket és persze sok más érdekességet is megmutatunk. Az Eurosport hírlevelére ezen a linken lehet feliratkozni.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés