Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Bizakodó, mégis óvatos a Ferrari – az előrelépés egyértelmű, de csak most derül ki, hol tartanak

Németh Dániel

Frissítve 07/07/2023 - 14:51 GMT+2

Keményen dolgozott a Ferrari, hogy előre tudja hozni a fejlesztéseit, ennek az eredményeit pedig Kanadában és Ausztriában is láthatta a csapat. Charles Leclerc és Carlos Sainz egyaránt bizakodó az irányt illetően, viszont mindketten elismerték, nagyon messze vannak még a Red Bulltól. Ráadásul az sem egyértelmű, hol tartanak a Mercedeshez és az Aston Martinhoz képest.

Lehullott a lepel a 2023-as Ferrariról - videó

Egyértelműen érzi a javulást a Ferrari, de csak Silverstone-ban derül ki igazán, mekkora az előrelépés.

Barcelonára komolyabb fejlesztésekkel készült a Ferrari, amitől azt várták, hogy javuljon az autó kiszámíthatósága és viselkedése. Noha a Spanyol Nagydíjon felejthető volt az olaszok teljesítménye – Carlos Sainz az 5., Charles Leclerc a 11. helyen zárt – Kanadában kifejezetten erős volt a Ferrari versenytempója, és egy kicsivel jobb időmérővel akár a dobogót is célba vehették volna. Ausztriában ez már össze is jött, Leclerc a szezon legjobb eredményét szállítva másodikként ért célba, és a 6. hely ellenére Sainz is erős versenyt futott.
Mindkét pilóta pozitívan értékelte az előző két versenyhétvégét, rámutatva arra: Kanadában és Ausztriában is sokkal könnyebb volt a megfelelő működési tartományba hozni az autót. Az SF-23 egyik legnagyobb gyengesége a rendkívül szűk beállítási ablak volt, ami a változó körülmények között – ez akár csak a turbulens levegő is lehetett – éreztette leginkább a hatását. Nemrég Frédéric Vasseur egy interjúban elismerte: már a teszteken látták, hogy a szimulációik nem voltak pontosak, és másképp viselkedett az autó, mint azt várták.
A nagy kérdés az természetesen, hogy a fejlesztések mekkora előrelépést jelentettek, ezen a téren pedig Silverstone adhat teljesebb képet. Kanada és Ausztria ugyanis sok tekintetben hasonló pályának számít, tele vannak nagy féktávokkal és hosszabb egyenesekkel, így inkább a hátsó gumikat terheli, amivel korábban is kevesebb gondja volt a Ferrarinak. A Brit Nagydíjon ellenben pont azon a téren feszegethetik leginkább a határaikat, amiben a leggyengébbek voltak az élmezőny tagjai között: a gyors kanyarokban.
picture

Charles Leclerc az Osztrák Nagydíjon

Fotó: Getty Images

„Szerintem nem csak ebben az évben, de úgy a Forma-1-et tekintve is ez volt az egyik legerősebb teljesítményem” – mondta Sainz a spielbergi hétvégét követően. „Az, ahogyan vezettem, a gumikat menedzseltem, az előzések és a védekezések – szerintem minden jól sikerült, ami arról is árulkodik, hogy jó formában vagyok jelenleg, és erre is szeretnék építeni. Időnként megtörténnek a versenyzésben az Ausztriához hasonló dolgok, de szerintem inkább a pozitívumokra kell koncentrálni, és akkor az eredmények is jönni fognak.”
Persze még javulhatunk. Még nem tudjuk felvenni velük a versenyt, de legalább haladunk. Max és a Red Bull külön ligában versenyeznek. De ha esetleg hibáznak valahol, miért ne lehetnénk mi az elsők, hogy kihasználjuk ezt?
„Még mindig úgy gondolom, hogy elég nagy a Red Bull előnye, mögöttük viszont elég közel vagyunk a Mercedesszel és az Aston Martinnal egymáshoz” – tette hozzá Leclerc. „Ausztriában előttük voltunk, de most egy olyan pályán kell bizonyítanunk, ami a gyors kanyarokkal sokkal jobban felerősíti a gyengeségünket. Éppen ezért nagy csatára számítok” – magyarázta a monacói, aki azt is hozzátette, Ausztriában sem volt tökéletes az autó. Ő például úgy érezte, a kevés idő miatt nem sikerült belőnie a tökéletes beállításokat, így maradt tempó a Ferrariban.
A fejlesztéseknek természetesen nem csak az volt a céljuk, hogy kezelhetőbbé váljon a Ferrari, a leszorítóerő terén is szerettek volna előbbre lépni. A kettő összefügg egymással, ugyanis az SF-23 első verzióját a delfinezés is hátráltatta, emiatt kénytelenek voltak emelni a hasmagasságon, ezzel viszont nem kevés teljesítményt veszítettek. Az első tapasztalatok azt mutatják, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően közelebb engedhetik az aszfalthoz az autó hasát, ezáltal jobban érvényesülhet a szívóhatás.
picture

Carlos Sainz úgy érezte, Ausztriában nyújtotta élete egyik legjobb teljesítményét

Fotó: Getty Images

„Egyelőre nem tudom” – felelte Fernando Alonso arra a kérdésre, mennyire tart a Ferraritól. „Már Bahreinben is nagyon gyorsak voltak, Leclerc motorhibájáig a dobogón álltak. Dzsiddában is az első sorba kvalifikálta magát, és csak a 10 rajthelyes büntetés miatt kellett hátrébbról rajtolnia. Onnantól kezdve mindig közbejött valami: gondok az FP3-on, az időmérőn vagy a piros zászlót eredményező baleset Charles Q3-as körében. Gyorsak voltak eddig is, de ez volt az első alkalom, amikor mindent összeraktak és egy-két tizeddel gyorsabbak voltak. Túlságosan nem aggódok.”
Ausztriában a Mercedes tempója sem volt az igazi, George Russell szerint azonban Silverstone-ban visszavághatnak. „Szerintem a fejlesztések megfelelő irányba terelik az autót, de az összteljesítményt befolyásolni fogja az autók sajátossága is. Hétről hétre meglehetősen nagy kilengéseket láthatunk az autók teljesítményében, még a Red Bullnál is. Van, amikor 40 másodperccel vannak a mezőny előtt, máskor ez inkább 15-20. Szóval még náluk is van ingadozás. Sok múlik a gumikon, nehéz őket a megfelelő tartományba hozni. De magabiztos vagyok, hogy ez egy jobb hétvége lesz.”
Egyelőre tehát nemcsak a Ferrari, de a riválisaik is óvatosak a valós teljesítményükkel és az előrelépés mértékével kapcsolatban. A kérdések egy részére azonban már a hétvégi futam választ adhat...

Minden nap hírlevelet küldünk az olvasóinknak, amiben az előző nap legfontosabb sporthíreit, az elemzéseinket és persze sok más érdekességet is megmutatunk. Az Eurosport hírlevelére ezen a linken lehet feliratkozni.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés