Oliver Bearman egyelőre a pontszerzésre koncentrál, de egy nap a Ferrarival akar bajnok lenni a fiatal brit versenyző
Publikálva 19/07/2025 - 13:09 GMT+2
Ollie Bearman tavaly egy remek ferraris beugrás után biztosította a helyét a Forma-1 idei mezőnyében. A fiatal brit pilóta életében nem ez volt az első alkalom, hogy rögtön bizonyítani tudott, hiszen a szűkös pénzügyek miatt muszáj volt gyorsan felfelé lépkednie. Tavaly ráadásul nem volt túl jó idénye a Forma-2-ben, de most mégis megkapta a lehetőséget a Haastól, amivel eddig élni is tudott.
Forma-1-es és hollywoodi sztárok lepték el a Times Square-t az "F1 - A Film" premierjén
Videó forrása: SNTV
Oliver Bearman a tavalyi év egyik legkellemesebb meglepetése volt a Forma-1-ben. A fiatal brit pilóta mindössze 19 éves volt, amikor Carlos Sainz vakbélgyulladása miatt debütálhatott. Nem ez volt az első alkalom a pályafutása során, amikor kevés tapasztalattal kellett rögtön bizonyítania.
Egy korábbi történet is alátámasztja, hogy nem a levegőbe beszél, amikor arról mesél, hogy a családja sosem dúskált a pénzben. 2023 áprilisában a bakui hétvégén mindkét futamot megnyerte az F2-ben, ráadásul ekkor ünnepelte a 18. születésnapját is. Ezután komoly ajándékot kapott az egyik szponzortól, egy Ferrari Romát.
"Megmutatták a kocsit, ami ott parkolt, egy Ferrari Roma volt. Mire visszafordultam, a kezembe nyomták a kulcsot, hogy ez a szülinapi ajándékom. Rohantam apámhoz, hogy elújságoljam neki. Persze örült, de közben sóhajtott egy nagyot, hogy mennyibe fog kerülni a biztosítás rá."
David Bearman maga is versenyzett, egy Porsche Boxsterrel ért el kisebb sikereket a brit klubszinten. A hobbijával akkor hagyott fel, amikor idősebb fiáról kiderült, hogy nagy tehetsége van a vezetéshez. Ollie ekkor még egy használt gokarttal versenyzett a brit sorozatokban, hiszen az olaszokhoz nem volt elég pénze a családnak. Ollie Bearman számára sosem volt kérdés, hogy egyszer versenyző lesz belőle.
"Apám versenyzett, előtte pedig a nagyapám is. Persze ők csak hobbiból, sosem volt pénzük feljebb lépni, talán tehetségük sem. Emlékszem rá, hogy 5 éves lehettem és láttam apát egy Porschéban, imádtam minden percet. A hangokat, a szagokat, a versenypályákat is. Rögtön beleszerettem a versenyzésbe."
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/09/27/image-882de9f1-1d6b-4383-a896-ab1693ecc5e3-85-2560-1440.jpeg)
Lewis Hamilton, Oliver Bearman
Fotó: Getty Images
Annak ellenére, hogy egy idő után minden spórolt pénzt Ollie karrierjére költöttek, mindig is nyilvánvaló volt, hogy jóval kevesebb pénzből gazdálkodnak, mint egyes vetélytársai.
"Amikor feljebb léptem a gokartból az F4-be, akkor apa rögtön megmondta, hogy nem lesz pénzünk 2-3 szezonra, mert egyszerűen ez túl drága nekünk. Még a tesztelésen is spórolnunk kellett."
Bearman későbbi pályafutása során viszont komoly erőssége lett, hogy minimális tapasztalattal, rögtön gyors tudott lenni, bármilyen autót is vezetett. Az F4-ben, F3-ban, majd később az F2-ben is az első perctől kezdve versenyképes volt. Arra is kevesen számítottak, hogy tavaly Szaúd-Arábiában pontot tud szerezni a Ferrarival, annak ellenére, hogy csak néhány órával az időmérő előtt tudta meg, hogy indulhat.
"Tényleg órákon múlt a dolog, de tudtam, hogy ez lesz életem legnagyobb esélye. Akkoriban nem ment túl jól nekem a Forma-2-ben és mégis hirtelen lehetőséget kaptam egy forma-1-es Ferrarinál.
Szerencsém volt, de előtte csak 2 tesztnapot töltöttem el a csapatnál, szóval inkább óvatos voltam. Fontos volt, hogy ne szúrjak el semmit, ami viszont kicsit visszafogott. Szerintem csak nagyjából a felét mutattam meg annak, amire képes vagyok, de ez is elég lett, hogy most itt lehessek. Tényleg nem tudom, hogy a jeddai hétvége nélkül most hol lennék."
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/11/02/image-90467fcf-5fe8-4424-9852-b588e7e7a8ec-85-2560-1440.jpeg)
Oliver Bearman - Fotó: Miguel Schincariol / AFP
Fotó: AFP
4 hónappal később viszont már aláírt szerződése volt 2025-re a Haashoz. Később viszont még 2 futamot teljesíthetett, ekkor már a Haas volánjánál.
"Utólag átgondolva, el is voltam kényeztetve. Vezethettem a Ferrarit és pontot szereztem, aztán megismételtem a Haas-szal Bakuban. Brazíliában is bejutottam a Q3-ba, a legjobb 10-ért harcoltam. Azt gondoltam, hogy innentől kezdve mindig a pontszerzésért fogok harcolni.
Idén viszont ré kellett döbbennem, hogy ez nem lesz mindig így. A különbségek nagyon kicsik, vannak hétvégék, amikor nincs esélyem odakerülni a top 10-be. Át kellett értékelni a dolgokat, hogy ne éljek meg minden óriási csalódásként. Voltak olyan versenyek, amikor jól vezettem és büszke lehettem a teljesítményemre, de nehéz elégedettnek lenni, amikor azt látod, hogy a 12. vagy éppen a 15. helyen végeztem.
Nem hagyhatom, hogy ezek az eredmények elvegyék a kedvemet, muszáj őszintén értékelni a munkámat. A pozitív energiákat át kell vinnem a következő futamra, hátha majd ott összejön a pontszerzés
Tavaly minden könnyen jött, idén viszont többet szenvedünk, mint vártuk volna. Nehéz a Forma-1-ben folyamatosan pontokat szerezni, oda kell figyelni, hogy megmaradjon a jó hozzáállásunk."
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/03/08/3925419-79741148-2560-1440.jpg)
Oliver Bearman
Fotó: Getty Images
Bearman pályafutását mindig is jellemezte a nyomás, hogy gyorsan szállítsa az eredményeket, de most a Ferrari utánpótláspilótájaként végre van ideje tanulni is. Most arról is beszélt, hogy milyen volt a Ferrari akadémiájához csatlakozni.
"Az olasz F4-es címet nyertem meg, azzal pedig járt egy fioranoi Ferrari tesztnap is. Emlékszem, hogy akkoriban Laurent Mekies volt a csapat sportigazgatója, engem pedig behívott az irodájába. Ott ültem 15 évesen egy olyan emberrel, akit csak a TV-ből ismertem és meg kellett győznöm arról, hogy fektessen be a pályafutásomba.
Kezem, lábam remegett.
Az a pillanat viszont belém égett, amikor kihajtottam a pályára. Olyan pilóták mentek itt, mint Alonso, Schumacher, Vettel vagy éppen Leclerc. Igaz én csak egy forma-4-es autót kaptam, de akkor is különleges érzés volt.
Két évvel később már az első forma-1-es tesztemen is túlestem. El sem tudom mondani, hogy mit éreztem akkor. Nagyon büszke voltam és csak még jobban motivált lettem tőle."
Bearman 2023 és 2024 között Modenában élt, ahonnan tömegközlekedéssel ment a legtöbbször a gyárba, hogy a szimulátoron tesztelhessen.
"Modena nagyon szép kis város, ha erre járok mindig visszatérek oda is. Most viszont nem a Ferrarira koncentrálok, úgy gondolom, hogy megvan bennem, ami kell, hogy egyszer beülhessek a vörösökhöz, de addig még rengeteget kell bizonyítanom.
Tudom, hogy hisznek bennem, eddig is végig támogattak és megadták az esélyt, hogy ma forma-1-es pilóta lehessek. Minden reggel ezért kelek fel. Egyszer vörösben akarok versenyezni és vörösben akarok nyerni. Ez a végső motivációm.
Manapság is a legértékesebb vagyontárgyam a Ferrari Roma, amit korábban kaptam. Szerencsére ma már ki tudom fizetni a biztosítást is rá."
Forrás: autosport.com
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés