Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Toyota dupla

Eurosport
Eurosport

Frissítve 16/10/2018 - 12:56 GMT+2

Fujiban helyreállt a világ rendje. A 2018/19-es autós endurance világbajnokság japán futamán a Toyota hibridautói szerezték meg az első két helyet

Toyota #7 - Fuji 6 hour 2018

Fotó: Toyota Motorsport GmbH

Mondanom sem kell, hogy úgy kellett neki ez a siker, mint egy falat kenyér.
Silverstone-ban, a vb harmadik futamán ugyanis bakot lőttek. A versenyen ugyan az első két helyen végeztek, de az ellenőrzésnél kiderült, hogy a kocsik fenéklemeze szabálytalanul meghajlott – amely így akár plusz leszorítóerőt is generálhatott – és az FIA illetékesei mindkét kocsit kizárták a versenyből.
Fernando Alonso (Toyota) - Six Hours of Fuji 2018
Augusztus óta lebegett ez a kudarc a Toyota feje fölött. A mezőny egyetlen LMP1-es gyári csapataként az ilyesmi rém ciki- ha csaltak azért, ha meg nem, akkor meg azért, mert ügyetlenek voltak. Márpedig most, hogy már se az Audi, se a Porsche nincs ott a mezőnyben, nekik tarolni kell, különben örökre szégyenben maradnak.
Nos, Fujiban mindenesetre semmit sem bíztak a véletlenre, az autók is szabályosak voltak és simán nyertek is. Ami pedig még szebbé teszi a történetet, az az, hogy ezúttal nem a 8-as rajtszámú kocsi legénysége, hanem a 7-es tagjai nyertek. Így legalább kiderült, hogy nemcsak Fernando Alonsóval akarnak nyerni, hanem szabad a pálya a másik trió előtt is.
Tartsunk hát névsorolvasást: a 7-es kocsiban Mike Convay, Kamui Kobayashi, és Jose-Maria Lopez ülnek, a 8-asban pedig Sebastian Buemi, Fernando Alonso és Kazuki Nakajima foglalnak helyet. A vb pontversenyében még mindig Alonsóék vezetnek, de a másik hármas már feljött a második helyre.
El equipo Toyota, con los miembros de sus coches 7 y 8, entre los que está Fernando Alonso, en el podio de las 6 Horas de Fuji
Jelenleg a bajnokság felénél járunk. Idén még Kínában lesz egy verseny, Shanghaj után azonban már csak 2019-ben találkozik újra a mezőny. Korai tehát még bármilyen következtetést levonni, de eddig azt látjuk, hogy a Toyota megnyerheti a bajnokságot. Az LMP2-ben jó kis meccsek vannak, itt a Jackie Chan nevét viselő csapat egyelőre erős, de a Signatech is jó, tehát van küzdelem. A GTE Pro-kategóriában a Porsche a tavalyi 911-es modellt addig reszelgette, amíg idén egyelőre jobbak a Ferrarisoknál, a Fordnál és az idén modellt váltó Aston Martinnál, valamint az újonc BMW-nél is. Ha a Porsche a folytatásban is így megy, összejöhet a bajnoki cím.
Az Aston Martin május óta sokat javult, de ez még nem elég, a Ferrari és a Ford még meghatározhatatlan, hogy mire is képes valójában. A BMW összehozott egy második helyet Fujiban, de ez nagyrészt a 20 kg-os súlyengedménynek köszönhető – még nem vagyok arról igazán meggyőződve, hogy az M6-osból nyerő autót lehet faragni – akkor a homlokfelülete, hogy az egy kisebb merénylet az aerodinamikai elvek ellen.
A GTE Am-kategóriában, azaz az amatőröknél bármi lehet, odaérhet az Aston Martin és a Porsche is, itt sok múlik a pillanatnyi formán.
Fernando Alonso (Toyota) - Six Hours of Fuji 2018
Száz szónak is egy a vége, az endurance vb egyelőre a korábban már említett nagy gyárak LMP1-es távozása ellenére is köszöni szépen, megvan. De tény, hogy mielőbb újabb gyárakat kellene idecsábítani, mert a Toyota elsősége is úgy érne valamit igazán, ha nemcsak privát csapatokat, hanem gyárit is le tudna győzni.
Ez azonban a jövő zenéje, majd meglátjuk, mit hoznak a következő évek.
Az más most világosan látszik, hogy a versenynaptárba és a futamok hosszába alaposan belenyúltak, a következő bajnokságban lesznek régi-új helyszínek is mint például Interlagos, Brazíliában, kevesebb európai versenyünk lesz és jönnek a 4 és 8 órás versenyek is – szóval logisztikai és sportszempontból is egy új időszak veszi majd kezdetét.
Addig is, amíg kiderül, hogy mire számíthatunk, kövessük figyelemmel a mostani szuperszezont. Még akkor is jól szórakozhatunk, ha csak a Toyotásokat követjük figyelemmel - de szerencsére akadnak itt más vagányok is.
Toyota win 6 Hours of Fuji
Például a híres amerikai filmszínész, Patrick Dempsey Porsche csapata is, amelyet Fuji után büntettek meg, mert míg Silverstone-ban a Toyota, most ők szegték meg a szabályokat – hiába, időnként még a legjobbak is megbotlanak.
Mi viszont így, a hibáikkal és az erényeikkel együtt kedveljük őket – mármint, hogy az egész mezőnyt – hiszen nagyszerűen leképezik az életet.
Novemberben jön Shanghaj, aztán majd újra átgondoljuk, hogy mi is történt idén.
Várhegyi Ferenc
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés