Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Toyotánál az előny

Eurosport
Eurosport

Publikálva 15/06/2017 - 15:39 GMT+2

Az első időmérő után a japánok vezetnek kényelmes előnnyel a Porsche előtt.

New Zealand driver Earl Bamber drives his Porsche 919 Hybrid N°2 ahead of Swiss driver Sébastien Buemi on his Toyota TS050 Hybrid N°8 during a free practice session of the Le Mans 24 hours endurance race in Le Mans north-western France on June 14, 2017

Fotó: Getty Images

Mondhatni, papírforma eredmény született a 85. Le Mans-i 24 órás szerda esti időmérőjén, talán csak a különbségek okoztak feltűnést. Kamui Kobayashi remekül autózott, és egyedül fért be 3:19 alá; Kobayashi ideje 3:18.793 másodperc volt. A Toyota TS050 HYBRID másik autójával Sébastien Buemi következett a listán, és a legjobb időtől jó egy másodpercre lemaradva a harmadik lett a Porsche. Kijelenthető, hogy az LMP1-ben egyelőre minden a várakozásoknak megfelelően zajlott, hiszen a világbajnokság első két futamán Silverstone-ban és Spa-Francorchamps-ban a Toyota dominált, és a hivatalos teszten is maguk mögé utasították a Porschékat. Egyetlen „kisiklás” a négy órás szabadedzés volt, ahol a vb-címvédő bizonyult jobbnak.
picture

Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi (Toyota TS050 #7) - 24 Hours of Le Mans 2017

Fotó: Getty Images

Messzemenő következtetés nehéz, vagy inkább nem lehet levonni az edzésekből, hiszen egy 24 órás viadalon nem a rajtsorrend a legfontosabb. Az erőviszonyok pillanatok alatt megváltozhatnak, mint történt az az LMP2-ben a szabadedzéshez képest. Matthieu Vaxiviére nemrég tért vissza lábsérüléséből, és az edzés végén az élre repítette a TDS Racing autóját. Talán nem is ez a legérdekesebb, hanem, hogy a tavalyi legjobb eredményhez képest 7.2 másodperccel ment gyorsabban. Ez is bizonyítja a szabályváltoztatások hatékonyságát, valamint a P2-es géposztály versenyképességét. A Gibson motorok iszonyú erősek, s jelen állás szerint az ORECA karosszériát használó csapatok tűnnek igen ütőképesnek.
Megérdemelnek egy gondolatot a GTE autók is. Kellemes meglepetést okozott eddig az Aston Martin, hiszen mind a Pro, mind az Am osztályban ők bizonyultak a leggyorsabbnak. Az „amatőröknél” erre számítani lehetett, de egyházzal feljebb ez nem szokványos. Nicki Thiim remekül autózott, s bár szoros csatát vívott az AF Corse Ferrarival, végül egy tizedmásodperccel jobban teljesített. Ha már szóba került az AF Corse: Le Mans-ban derült ki, hogy a brazil Lucas di Grassi kénytelen visszalépni az indulástól, miután futballozás közben megsérült a szárkapocscsontja. Di Grassi egy biztonsági teszten hasalt el, ahol mérték, mennyi idő alatt tudja elhagyni az autóját. Az Audi gyár egykori versenyzője, így a televízión kénytelen nézni a futamot, helyére pedig az ázsiai Le Mans sorozat bajnoka, Michele Rugolo került, aki eredetileg a Road to Le Mans versenyen indult volna.
(Vörös Csaba)
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés