Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Porsche a sikerkovács

Eurosport
Eurosport

Frissítve 09/06/2017 - 15:25 GMT+2

Lélegzetelállító múltra tekint vissza a Porsche Le Mans-ban.

Misano, Porsche Carrera Cup

Fotó: Eurosport

Nézzük meg a Porsche jelenlegi sikertörténet mikor kezdődött el. 2013. június 12-én a Weissach tesztpályán gyülekezett néhány szerelő és mérnök, hogy először élesben is kipróbálja az új fejlesztésű 919-es kódjelű modellt. Timo Bernhard öltözött be versenyzőruhába, és kezdte meg a felkészülést. Napokkal később a Porsche kisebb delegációt küldött Le Mans-ba, hogy tanulmányozza a versenyt, mielőtt teljes erőbedobással visszatérnének a sorozatba. Két és fél évvel később a 919-es továbbfejlesztett változatát már, mint világbajnokot és Le Mans-i 24 órás győztest ünnepelték. Ráadásul Neel Jani 2015. június 10-én este megfutotta a valaha volt leggyorsabb kört a Le Mans-i pályán, 3:16.887-es idővel.
A Porsche jelenlegi történetének egyik fontos pillanata volt 2013. december 9-e, amikor Mark Weber vaksötétben 20 óra 32 perckor kigurult Portimaóban a pályára, hogy először vezessen egy LMP1-es autót. Ez a teszt sorsfordító volt, ugyanis a 919 Hybrid V4-es motorja eleinte erősen vibrált, mígnem a decemberi munkálatok folyamán a vibráció megszűnt. A 6 órás versenyeken 65 emberből áll a Porsche LMP-s személyzete, Le Mans-ban ez a szám azonban 90-re emelkedik. 2015 óta a csapat létszáma 260 fő, ebből 160 a mérnök.
picture

1128_news_F1_Mark_Weber

Fotó: Eurosport

A modernkor óriási követelményeket támaszt; már május 23-án elkezdte egy 12 fős csapat a kétemeletes Porsche acélcsarnok építését a garázsok mellé. Egy héttel később nyolc pótkocsis teherautó is leparkolt Le Mans-ban, amelyek a teljes felszerelést és az autókat is tartalmazták.
Az úgynevezett pop kultúrában is komoly presztízzsel bír a Porsche, hiszen három hollywoodi csillag is ezt a márkát választotta, hogy pályára lépjen vele Le Mans-ban. Steve McQueen még filmre is vitte Le Mans-t 1971-ben egy 917-essel, miközben valójában Porsche 908-assal nyert 12 órás versenyt Sebringben. Paul Newman 1979-ben kategóriát nyert és összetettben a második helyre kormányozta a Porsche 935-öst. Legutóbb pedig Patrick Dempsey fordított hátat a show biznisznek, hogy a versenyzésnek szentelje az életét. Dempsey egy GT Porsche 911 RSR volánja mögött 2015-ben második lett a GTE Am géposztályban. A siker megkoronázta Dempsey erőfeszítéseit, amit a versenyzésbe fektetett és azóta visszavonult, hogy csapatfőnökként folytassa pályáját.
(Vörös Csaba)
picture

Riccardo Pera (Ebimotors – Centro Porsche Verona)

Fotó: Eurosport

Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés