A Hyundai Elantra N TCR-el versenyző Michelisz Norbi az elmúlt három hétvégéhez hasonlóan ezúttal is a fordított rajtrácsos pole-ért volt harcban, akárcsak csapattársa, Mikel Azcona.
A spanyol pilóta, illetve a Hyundai csapatmenedzsereként dolgozó Gabriele Tarquini utólag elmondta, előzetesen is ezzel kalkuláltak, és ez is volt a taktika.
„Az utolsó szektorban a végsebességen veszítettünk a többiekhez képest, és végül ezért nem tudtunk bekerülni a Q3-ba. De így is bejutottunk a Top10-be, és ez volt a célunk”– mondta Azcona a TouringCarTimes-nak.

„Nehéz helyzetben voltunk, mivel a BoP következtében hátrányban vagyunk a végsebesség terén. A stratégiánk a fordított rajtrácsos pole megszerzése volt, mivel tudtuk, a normál rajtelsőség elérésére nem lenne esélyünk” – tette hozzá Tarquini szintén a TCT-nek nyilatkozva.
Anneau du Rhin
Történelmet írt, majd így ünnepelt Rob Huff és a Zengő Motorsport
07/08/2022 18:54
Az időmérőt követő rövid értékelésében Michelisz Norbi nem sok konkrétumra tért ki, a 2019-es világkupa-győztes elégedett volt az autó viselkedésével és fejlődésével, valamint úgy fogalmazott, kisebb előrelépésre még van lehetőség.
A Honda gyári versenyzőjeként induló Tassi Ati szintén szenvedős hétvégére készül, mivel a Civic Type-R sem a Motorland Aragonnal, sem a forró időjárással nincs tegező viszonyban.

Tassi Attila, Motorland Aragon, 2022

Fotó: FIA WTCR

„Nem voltak nagy elvárásaim, mivel tudtuk, ez a pálya nem kedvez nekünk. Persze sosem vágunk úgy neki egy hétvégének, hogy előre elfogadjuk a vereséget, de számítottunk rá, hogy nehéz lesz” – fogalmazott Atika, akit technikai problémák is hátráltattak.
„Az FP2 végén elkezdtem erős vibrációt érezni a bal első tengelyen, ami nagyon megnehezítette a dolgom. Kicseréltük a féltengelyt, de a vibráció az időmérőn is megmaradt, és ez a gyors részeken, valamint a jobbkanyarokban is hátráltatott.”
A Honda vesszőfutását jól mutatja, hogy négy Civicből három már a Q1-ben kiesett, és Esteban Guerrieri is csak a szervóhibával küzdő Thed Björköt előzte meg a Q2-ben.
A Zengő Motorsportnál nagy volt az öröm, még úgy is, hogy Rob Huff utólag kapott egy 600 svájci frankos büntetést, mert a boxutca kinyitása előtt kihajtott a gyors sávba. A 2012-es világbajnok a 4. hely megszerzése után folyamatosan arról beszélt, mennyire sokat fejlődött a magyar csapat.

Rob Huff, Motorland Aragon, 2022

Fotó: FIA WTCR

„Ez nem csak a végsebességről szól, hanem arról, hogy kihozz mindent abból, ami adott. Amikor bejössz a boxba, és látod, hogy minden készen áll, a szerelők vidáman végzik a munkájukat, és nincs semmi probléma, az önbizalmat ad az autóban. A csapat még sosem dolgozott olyan jól, mint most” – nyilatkozta Huff a TouringCarTimes-nak, és szinten mindenkinek, aki még megkérdezte.
Nagy Dani a hetedik hellyel eddigi legjobb WTCR-időmérős eredményét érte el, pedig nem volt kalandoktól mentes a kvalija.

Nagy Dani, Motorland Aragon, 2022

Fotó: FIA WTCR

„A Q1-ben megint elfordult a felnin a gumi nagy sebességnél, és csodával határos módon néhány méterrel a gumifal előtt álltam meg. Ekkor már kieső helyen voltam, úgyhogy nem maradt más választás, a sérült gumival kellett bejutni a Q2-be; nem volt idő a cserére. Nehéz menet volt, de sikerült!” – írta Dani a Facebook-oldalán.
„A Q2-ben egyetlen kört futottam, a kemény féktávokban sok maradt, így elúszott az esély a Q3-ra, ami 2 tizeden múlt. Dolgozunk a gumi-elforgós probléma megoldásán a futamokra.”
A versenyeket vasárnap 11:00-tól és 15:00-tól rendezik, és az Eurosport 2 élőben közvetíti.

Vedd kézbe az irányítást! Ne mások döntsék el, értesülsz-e a híreinkről vagy sem! Az Eurosport applikációban értesítést kérhetsz a kedvenc sportágaid híreiről, közvetlenül a telefonodra. Ne maradj le semmi fontosról! A Lenti oktatóvideóban megmutatjuk, hogyan állíthatod be könnyen az értesítéseket.

Így kaphatsz értesítést a mobilodra az Eurosport fontos híreiről

Anneau du Rhin
Nagy Dani szerint csapattársa, Rob Huff most világbajnoki formában van
03/08/2022 18:04
Vila Real
Tassi Atika és Michelisz Norbi is többet várt az időmérőtől
03/07/2022 08:14