Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Szakít egymással a Cadillac és a Chip Ganassi Racing az idei szezon végén

Lantos András

Frissítve 12/03/2024 - 13:05 GMT+1

A 2024-es lesz a General Motors és a Chip Ganassi Racing sikeres együttműködésének utolsó éve; jövőre már más csapatok versenyeztetik majd a Cadillac hypercarjait mind az Endurance-világbajnokságon, mind az amerikai IMSA-sorozatban. A nagy múltú amerikai alakulat pedig minél hamarabb egy másik gyártó oldalán tervez visszatérni.

Cadillac V-Series.R

Fotó: DPPI

A Chip Ganassi Racing idén egy-egy Cadillac V-Series.R hypercart versenyeztet a WEC-ben és az IMSA WeatherTech bajnokságban (Cadillac Racing név alatt), az idei Le Mans 24h-n pedig mind a kettőt csatasorba állítják.
A legendás amerikai csapat azután került kapcsolatba a General Motorsszal, hogy 2019-ben véget ért a rendkívül sikeres Ford GT-program. Először 2021-ben versenyeztették az amerikai márka DPi (az LMDh előtti kategória az IMSA-ban) autóit, és 2022-ben megnyerték velük a Sebring 12h-t.
Az új LMDh géposztály megszületése után a CGR részt kapott a V-Series.R hypercar fejlesztésében, és az IMSA mellett rájuk bízták a WEC-ben induló egység üzemeltetését is.
Ez az együttműködés ér véget a 2024-es szezon lezárásakor. A Sportscar365 úgy tudja, 2022-ben hároméves szerződést írtak alá a felek, amit most nem hosszabbítanak meg.
„A Chip Ganassi Racing fantasztikus múltra tekint vissza General Motorsszal. Látva az elért sikereket, nehéz is lenne definiálni ezt a partneri kapcsolatot. NASCAR, Extreme E, Indycar, DPi és az LMDh; mind sikeres program volt, és együtt tanultunk ezekből a sikerekből” – mondta Mike Hull a Chip Ganassi Racing ügyvezető igazgatója a RACER-nek.
picture

Cadillac V-Series.R

Fotó: From Official Website

„A jövőre nézve a könyv sosem zárul be a General Motorsszal. Csak ez a fejezet ér most véget.”
Sem a CGR, sem a GM nem indokolta a döntést; a gyártó a sajtó megkeresésére egy rövid közleményt adott ki.
„A GM sikeres együttműködést folytatott a Chip Ganassi Racinggel a legkülönbözőbb bajnokságokba az elmúlt években – NASCAR, IndyCar, Extreme E, IMSA és az FIA WEC. Sok versenyt nyertünk, és nagy sikereket értünk el. Továbbra is elkötelezettek vagyunk, hogy versenyeket és bajnokságokat nyerjünk az IMSA-ban és a WEC-ben idén” – olvasható Jim Campbell, a GM US alelnökének válasza a közleményben.
A 2025-ös sportautós terveinket később jelentjük be.
Arról még a Chip Ganassi Racing sem árult el részleteket, kivel állnának össze a jövőben, de azt elmondták, aktívan keresik az a gyártót, akivel egy új együttműködésbe foghatnak bele.
„Chip maga is keményen dolgozik azon, hogy mindig minőségi gyártókkal dolgozzunk együtt; ez mindig is nagyon fontos eleme volt a sikereinknek. Várjuk, hogy egy másik márkával osztozhassunk a sikerekben, legyen szó bármilyen motorsport kategóriáról.”
picture

Cadillac V-Series.R

Fotó: From Official Website

„Azok az alapok, amiket Indianapolisban letettünk, lehetővé teszik, hogy ilyen projekteket bevállaljunk, és sikeres szolgáltatást nyújtsunk a motorsport-közösségnek.”
„A mi üzleti modellünk a partnerkapcsolatokra alapul, és most, hogy egy fejezet lezárul, egy új indul hamarosan. Közben az idei évben még pozitív szellemiséggel csináljuk tovább azt a munkát, amire a General Motors és a Cadillac felkért minket.”
Bár a lehetséges „új fejezettel” kapcsolatban nem ismertek a konkrétumok, a Sportscar365 emlékeztet rá, a GM kapcsolat előtt a CGR hosszú éveken keresztül a Ford partnere volt. Az amerikai gyártó globális motorsport igazgatója, Mark Rushbrook pedig a lapnak januárban azt mondta, a „megfelelő helyen és a megfelelő időben” az ő terveikbe is beleillene egy prototípus-versenyprogram.
picture

Chip Ganassiék a GM előtt a Forddal folytattak sikeres együttműködést (Fotó: IMSA/Richard Dole/LAT Photo USA(

Fotó: From Official Website

A RACER már a Cadillac lehetséges partnereiről is rendelkezik információval: ők úgy tudják, a WEC-ben United Autosport, a TF Sport és egy harmadik európai csapat szerepel a gyártó listáján. A Sportscar365 pedig arról ír, hogy a csapatváltással egyidőben kétautósra nőhet a WEC-program is.
A IMSA-ban várhatóan a tavalyi bajnok Action Express Racing veheti át a második Cadillac üzemeltetését is.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés