Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Kubica három opció közül választotta ki az AF Corse Ferrarit

Várhegyi Ferenc

Publikálva 29/02/2024 - 17:41 GMT+1

Robert Kubica idén a Ferrari privát hypercarjával indul az Endurance-világbajnokságon, és nemrég elárulta, hogy két másik lehetősége is lett volna.

Robert Kubica

Fotó: Imago

Noha korábban arról szóltak a hírek, hogy a lengyel sztár a Hertz Team JOTA Porschéjával indul a Hypercar-kategóriában a WEC-ben 2024-ben, végül az AF Corse Ferrarinál kötött ki, ahol Yifei Ye és Robert Schwarzmann lesz a csapattársa.
„Három lehetőség közül választhattam és mindegyiknek voltak pozitívumai” - mondta Robert Kubica a Sportscar365-nek.
„Ez az opció elég későn futott be. Már jóval korábban is kapcsolatban voltunk, de adódott némi bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy a Ferrari engedélyezi-e az AF Corsének a harmadik autót indítását.”
Nos, nemhogy engedélyezte, egyenesen kapóra jött, hogy a két gyári egység mellett egy ügyfélautót is indítsanak, hiszen szükségük van a tapasztalatokra és az adatokra.
Antonello Coletta, a Ferrari endurance-programjának a vezetője szerint az AF Corsének biztosítékot kellett nyújtania, hogy 2025-ben is akar autót indítani, de az így nyerhető plusz információk mellett azért is hasznos ez a Ferrarinak, mert így fel tudják térképezni a jövőbeni lehetőségeket a WEC-ben újonc, de régóta a Ferrari kötelékében lévő Robert Schwarzmann-nal és a Hertz Team JOTA-tól újonnan szerződtetett Yifei Ye-vel kapcsolatban.
„Ez egy jó lehetőség a fiatal pilóták számára, hogy fejlesszék a versenyzői képességeiket, mi pedig a jövőben lehetőséget adhatunk nekik az aktuális gyári felállásban, hiszen hozzánk tartoznak.”
Ugyanakkor Coletta nem tartotta valószínűnek, hogy a Ferrari 2025-ben módosítaná a gyári felállást, miután erre az évre is megtartotta a hat versenyzőjét.
picture

Ferrari 499P

Fotó: DPPI

Persze, ha valamelyikük nem úgy megy, ott van a két fiatal. És ott van Kubica is, aki még a forma-1-es karrierje során nagyon közel állt ahhoz, hogy a Ferrari leigazolja őt, de a 2011-es ralibalesete kisiklatta az F1-es karrierjét. Tizenhárom évvel később azonban összejött az álom, Kubica, még ha csak ügyfélcsapatnál is, de Ferrarinál fog menni.
„A sportban soha nincs garancia az eredményre, de végül is a Ferrarihoz kerültem, amelyhez a pályafutásom során már többször is közel álltam. Ez egy új kihívás lesz. Mi egy fiatal csapat vagyunk, amelyben biztosan nagy a potenciál, de még sokat kell tanulnunk. A legtöbb csapat már tavaly is ment a Hypercarban, vagy legalább teszteltek.”
Így beszél egy öreg róka, aki 39 évesen is megpróbál majd versenyre kelni a fiatalokkal - és erre jó alapot adhat neki az LMP2-ben megszerzett hároméves tapasztalat és a végén elért bajnoki cím.
"Ha az endurance-ban akartam maradni, két út állt előttem. Vagy megpróbálok a Hypercarba, a csúcskategóriába menni, vagy versenyzek a GT3-ban. A GT3-ban azonban soha életemben nem mentem. Szóval elég egyértelmű volt számomra, hogy a cél a Hypercarba való bekerülés lesz."
picture

Ferrari 499P

Fotó: Ferrari S.p.A.

Érdekes lesz majd látni Kubicát a fiatalok között, és azt is, hogy a Ferrari hogyan teljesít idén. Mert noha a világbajnokságot a Toyota megnyerte előttük, a Le Mans-i győzelemmel magasra tették a lécet. Valószínűleg nemcsak bennem, hanem bennük is van némi bizonytalanság az idei évet illetően, hiszen szinte alig változtattak a tavalyi autón. Minden csapat 5 jokert használhat fel az érvényes homologizációs időszak alatt az autók fejlesztésére, és a Ferrari még egyet sem vett igénybe, nem úgy, mint a legnagyobb riválisuk, a Toyota.
"Van rá valamennyi esély, hogy a szezon második felében vagy jövőre elhasználjunk egyet, de őszintén szólva egyelőre vizsgáljuk a dolgot, és nem vagyok biztos benne, hogy a szezon második felében sor kerül erre. Viszont nem lehetetlen" - fogalmazott Coletta.
„2025-re vonatkozóan el tudom képzelni, hogy leteszünk az asztalra néhány újdonságot, hiszen lesznek előrelépések az aerodinamika és a mechanikai alkatrészek terén. Jelenleg a tanulmányozás fázisában vagyunk, de még nem döntöttünk."
„Úgy tudjuk, a Toyota az egyetlen hypercar-gyártó, amely eddig legalább egy jokert felhasznált, a Peugeot pedig követni fogja a példáját az erősen frissített 9X8-assal, amelyik Imolában debütál majd."
picture

Ferrari 499P

Fotó: DPPI

Nos, érdekes lesz majd látni a Ferrari idei teljesítményét. Nyilván fontos a világbajnokság, de a fő cél alighanem náluk is Le Mans, és a duplázásban most már egy harmadik autó is a segítségükre lesz, a fiatalok mellett Robert Kubicával a fedélzeten.
S bár már rég volt, ne feledjük a 2016-os forma-1-es világbajnok Nico Rosberg egykori szavait: „életemben nem láttam még a Forma-1-ben Kubicánál gyorsabb versenyzőt!”
És azért a tavalyi LMP2-es bajnoki cím megmutatta, hogy ez gyorsasága az eltelt évek és a sérült karja ellenére sem kopott meg olyan nagyon. Jó lesz, ha a Ferrari fiataljai felkötik a gatyájukat.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés