300 km/h-nál falba löknek, és ennyi? Kiakadt a BMW pilótája Le Mans után
A 2024-es Le Mans 24h egyik legijesztőbb pillanata volt, amikor hat és fél óra elteltével a #15 WRT BMW-vel Dries Vanthoor a falnak csapódott, miután a #83 AF Corse Ferrarit Robert Kubica belekormányozta a Mulsanne kanyar előtt. A BMW kiesett, a ferraris egység pedig egy 30 másodperces stop and go büntetést kapott, ami alaposan felháborította a vétlen felet.
Kubica hibázott, és ezzel súlyos balesetet okozott a #15 WRT BMW-nek
Videó forrása: Eurosport
Egy ilyen büntetés Le Mans-ban valamivel több mint egy perc hátrányt jelent, azaz a #83 simán a vezető körön maradt, és a későbbi safety carnak köszönhetően egy ideig még a győzelemért is harcban volt.
A felügyelők döntése alaposan kiborította a BMW belga versenyzőjét, aki röviden, de kemény szavakkal reagált az X-en.
„Köszönöm a sok üzenetet, jól vagyok, csak egy kis agyrázkódásom lett. Ez egy nagyon szomorú nap a sportágunk számára. Valakit kilöksz 300 km/h-nál, és 30 másodperc büntetést kapsz érte? Bocsi, FIA WEC, de elvesztettem a bizalmam” – olvasható Vanthoor üzenete.
Hasonló véleményt fogalmazott meg a WRT csapat első embere, Vincent Vosse is.
„Ez egy olyan döntés, amit nem vagyunk hajlandóak elfogadni. Ez a büntetés egyáltalán nem fair. Ha kiütnek valakit a versenyből, annál sokkal jobban vissza kell vetni (a vétkest), mint hogy három órával később már ismét a dobogóért harcol” – mondta Vosse az Autosportnak.
Az esetnek külön pikantériát ad, hogy Kubica korábban többször is volt a WRT versenyzője, 2021-ben ELMS-t, tavaly pedig WEC-et nyert velük a P2-ben. Vosse ki is hangsúlyozta, nem neheztel a lengyel klasszisra.
„Robert közel áll hozzám – vezetett is nálunk pár évet. Tavaly együtt nyertünk bajnokságot, és ő olyan valaki, akit nagyon tisztelek. Tőle egyáltalán nem számítottam ilyenre, de nem fogok most ítélkezni. Igyekszem lenyugodni, és talán a héten majd átbeszéljük az esetet.”
„Csalódást okozott, hogy egy ilyen szintű sportembertől láttunk egy ilyen manővert. Mert én őt egy igazi sportembernek látom.”
A BMW-nek nem sikerült jól a visszatérés a Le Mans csúcskategóriájába. A #15-ös mellett a #20-as art carnak sem volt tiszta versenye, sőt, Robin Frijns már a hatodik körben megforgott, majd később ismét balesetbe kerültek.
A verseny legvégén ugyan kijöttek a boxból, hogy leintse őket a kockás zászló, de mivel nem teljesítették a győztes autó által megtett táv 70%-át, hivatalosan nem értékelték őket.
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/09/16/image-3aa005a4-b0a3-450b-ba0a-4ec3abe66d16-68-310-310.jpeg)