GT500-as autó az 56. Garázsban, Kubica csak a Rolexre hajtott, és szívesen menne Fernando Alonsóval, Drugovich pedig Cadillac F1-es pilóta lehet

Összegyűjtöttük a nap legfontosabb WEC és Le Mans-híreit. Robert Kubica elárulta, hogy leginkább a Rolex érdekelte Le Mans-ban, de Fernando Alonsóval is szívesen mennek a 24 óráson. A Super GT főnöke pedig bejelentette, régóta fűzi az ACO-t, hogy engedjenek be egy GT500-as autót az 56. Garázs keretében. Felipe Drugovich pedig akár a Forma-1-ben is a Cadillac-nél köthet ki.

Így ünnepelte a Le Mans-győzelmet a Robert Kubica vezette #83 Ferrari

Videó forrása: Eurosport

A 2025-ös Le Mans 24h megnyerése után Robert Kubica elárulta, őt igazából a Rolex óra érdekelte a leginkább.
Akárcsak a Daytona 24h-n, a legendás franciaországi verseny győztesei is kapnak díjként egy-egy Rolex Oyster Perpetual Cosmograph Daytona órát, és Kubica egy percig sem titkolja, erősen hajtott az árura.
"Mindig is elmondtam, hogy azért mentem Daytonába, hogy nyerjek egy Rolexet, de nem jött össze" - idézi Kubicát a Motorsport.com.
"Amikor 2021-ben az utolsó körben elbuktuk az LMP2-es győzelmet, még azt hittem, azért is járt volna egy Rolex. Mikor kiderült, hogy csak az abszolút győztes kap, egy kicsit jobban éreztem magam."

Kubica reméli, Alonsóval is kipróbálhatja magát Le Mans-ban

A lengyel pilóta erről akkor beszélt, amikor megköszönte a spanyol kollégájának a méltatást.
Robert Kubica szívesen indulna Alonsóval Le Mans-ban
Robert Kubica szívesen indulna Alonsóval Le Mans-banFotó: Getty Images

Szemet vetett az 56. Garázsra a japán Super GT

A japán top GT-bajnokság vezetője, Masaaki Bandoh a Sportscar365-nek beszélt arról, egy ideje már masszírozzák az ACO-t, hogy engedjenek be egy GT500-as (Super GT királykategória, a régi DTM Class 1 szint) autót a Le Mans 24h mezőnyébe az 56. Garázs keretében.
Bandoh azzal érvelt, hogy néhány éve a NASCAR is kapott egy ilyen lehetőséget, és szerinte mindkét fél profitálna a dologból. A Super GT-nek népszerűségnövekedést hozhat, a WEC pedig még ismertebbé válhatna a japán közönség köreiben.
Super GT - GT500
Super GT - GT500Fotó: From Official Website
Kisebb rágást igényel viszont a tény, hogy a GT500-as autók gyorsabbak, mint a hypercarok. Idén Fujiban 1:29,107-t tudtak a versenyen, és 1:26,093-t az időmérőn, míg tavaly a WEC mezőny 1:30,943-t és 1:28,901-t ment.
Bandoh állítólag már évek óta kopogtat ezzel az ACO-nál, de a francia szervezet álláspontját egyelőre nem tudjuk. A SC365 is kereste őket, de nem reagáltak.
Sokak szemében viszont már a NASCAR-autó beengedése is karcos döntés volt, mivel az 56. Garázst eredetileg innovatív autók számára találták ki, és ennek sem az amúgy dögös és népszerű Camaro, sem a GT500 nem felel meg.

A Peugeot izgagatója megnyugtatta a csapatot, hosszú távra terveznek

A Peugeot új igazgatója megnyugtatta a csapatot, hogy hosszú távra terveznek, és nem adják fel csak azért, mert az első évek nem sikerültek jól.
A Peugeot hosszú távra tervez a WEC-ben
A Peugeot hosszú távra tervez a WEC-benFotó: Getty Images
A képre már nem fért rá, de Alain Favey azt is elmondta Le Mans-ban nagyon biztató volt számára a Peugeot Sport csapat mentalitása, és az az összetartás, amit a nehézségek ellenére náluk látott. Szerinte a versenycsapat bátorító példa lehet mindenki számára.
Azt is hangsúlyozta, hogy a Peugeot számára a WEC az első és egyetlen projekt jelenleg, tehát minden erőforrásukat az endurance-program megerősítésére fordítják.

Drugovich-nak F1-es üléssé érhet a kapcsolat a Cadillac-kel

A brazil, de horvát felmenőkkel rendelkező pilóta idén már másodszor indult Le Mans-ban az Action Express Cadillac-kel, és előtte a Daytona 24h-n is lehetőséget kapott tőlük.
Az Autosport pedig úgy tudja, könnyen lehet, hogy ez a kapcsolat jelentősen elmélyülhet, és Drugovich a márka Forma-1-es csapatánál köthet ki.
Ne maradj le semmiről, ami fontos és érdekel! Töltsd le, és élvezd az ingyenes Eurosport Applikáció előnyeit (AndroidApple).
A brit lap ma írt egy hosszabb cikket arról, kik vannak célkeresztben a Cadillac-nél. Az első két kiszemelt Valtteri Bottas és Sergio Perez, ám amennyiben a márka úgy dönt, egy tapasztalt és egy fiatal versenyzőt szeretne, állítólag Drugovich lehet a befutó.
A korábbi F2-es bajnok jelenleg az Aston Martin tesztpilótája már negyedik éve, de nem úgy tűnik, hogy az Alonso-Stroll páros mellett lehetőség nyílna neki (lásd Kanadai Nagydíj), és az Autosport szerint kezd elfogyni a türelme.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés