Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

A gyári Porsche csapat nem lopja el az ügyfelek ötleteit, ezért nem lesz teljes adatmegosztás

Lantos András

Publikálva 26/01/2024 - 20:21 GMT+1

A Porsche az egyetlen olyan gyártó a WEC-ben, amely már adott el privát autókat. Szerintük az ügyfelek jelenléte nem generál nagyobb nyomást számukra, de a porschés csapatok nem is osztanak meg minden információt egymás között. Idén a két gyári Porsche Penske Motorsport autó mellett a Hertz Team JOTA kettő, a Proton Competition pedig egy Porsche 963-at indít a WEC-ben.

A drámai és történelmi 100 éves Le Mans egy percben – videó

A Porsche ügyfélcsapatai már tavaly is erősek voltak az Endurance Világbajnokságon, a Hertz Team JOTA például a bahreini idényzárón úgy lett negyedik, hogy mind a két Porsche Penske autót megelőzte.
A hivatalos csapat ügyvezetője szerint azonban az ügyfélcsapatok jelenléte nem okoz számukra extra terhet.
„Nem érzünk emiatt extra nyomást, hiszen az a dolgunk, hogy bárki ellen felvegyük a versenyt a pályán, legyen szó egy másik gyártó autójáról, vagy egy ügyfélről, aki ugyanolyan géppel megy, mint mi” – idézi Jonathan Diuguidot a Sportscar365.
„A csapatunk és a Porsche Motorsport inkább büszke lehet az ügyfélautók korai sikereire, hiszen ez azt jelenti, olyan állapotban tudtuk leszállítani nekik az autókat, hogy nekik már csak a versenyzésre kellett összpontosítaniuk.”
Hozzátette, a privát Porsche csapatok nagyon sokat profitáltak a Porsche Penske Motorsport által elvégzett fejlesztőmunkából, ami őket is dicséri. A pályán pedig ugyanolyan ellenfelek, mint bárki más, és akár győzhetnek is a gyári csapatot megelőzve.
Miért ne?! Amíg egy Porsche nyer, addig az jó nekünk!
Elvtársi csókokat azért ne várjunk a Porsche Penske és az ügyfelek között; Duigiud szerint nagyon pontosan meg lett határozva, mit osztanak meg és mit nem egymás között. Szó sincs ’open bookról’, azaz teljes adatmegosztásról.
„Ha van olyan információ, amit mindenképpen meg kell osztani, azt át fogjuk adni. Ha megbízhatósási probléma van, vagy valami elromlik az egyik autón, azt mindenki másnak azonnal tudnia kell.”
„De egy ponton eljutunk oda, ahol már a teljesítményről van szó, és akkor már nincs olyan közvetlen kapcsolat a csapatok között. Ha az egyik ügyfelünk talál egy nagyon jó beállítást, azt nem kell megosztani a Porsche Penske Motorsporttal.”
„Ez egy olyan dolog, amiről folyamatos az egyeztetés az ügyfélcsapatok, a Porsche AG és a Porsche Penske Motorsport között. A telemetria korában minden a felhőbe kerül, úgyhogy nagyon sok mindent tudhatnánk, de mégis szeretnénk békén hagyni a csapatainkat.”
„Jelen esetben az a helyzet, hogy mi, a Porsche AG fejlesztettünk valamit, és ha ők találnak egy jó dolgot, akkor élvezhessék is ki az előnyeit. De ugyanez igaz a Porsche Penske Motorsportra is” – zárta Diuguid.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés