Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Nagy változás a hátsó szárnyat kapó Peugeot 9X8 az elődhöz képest – állítja Paul di Resta

Lantos András

Frissítve 02/02/2024 - 08:53 GMT+1

Az összes többi riválissal ellentétben a Peugeot idén egy alaposan átdolgozott és fejlesztett hypercarral tér vissza a WEC-be. A franciák autója a radikális kezdőkoncepció után most mégis kap hátsó szárnyat, és más fontos módosítások is történnek rajta. A Peugeot egyik pilótája, Paul di Resta szerint a teszteken nagyon más volt vezetni az új autót, mint az elődjét.

Peugeot 9X8

Fotó: Peugeot Sport

A Peugeot 9X8 ugyan tavaly dobogóra állt Monzában, de a WEC-futamok jelentős részén túl nagy hátrányban volt a riválisokkal szemben; ezért döntött úgy a vezetőség, hogy komoly fejlesztéseket hajt végre 2024-re.
Szakítanak a hátsó szárny nélküli, padlólemezhatásra alapozó koncepcióval, illetve gumiméretet is váltanak: az eddigi elől-hátul 31 cm széles konfiguráció helyett ők is beállnak a sorba, és az összes riválishoz hasonlóan előre 29-es, hátulra 34-es Michelineket tesznek.
A tesztek már zajlanak, erről tavaly év végén egy kémfelvétel is nyilvánosságra került, és Paul di Resta szerint komoly különbség van az új és a régi verzió között.
„Nagyon más érzés vezetni ezt az autót. Több visszajelzést ad a versenyzőnek, és olyan módon, ahogy azt szeretnénk” – idézi Di Restát a Sporscar365.
„Esztétikai szempontból is más lesz. A nézők egy dolgot biztosan kiszúrnak majd, a hátsó szárnyat, és valószínűleg lesz is róla véleménye néhányaknak. De számunkra a legfontosabb, hogy jól érezzük magunkat az autóban.”
„Az endurance-ban nagyon fontos, hogy a pilóta magabiztosnak érezze magát a kormány mögött.”
picture

Peugeot 9X8

Fotó: Peugeot Sport

A skót pilóta emlékeztetett, amikor a 9X8 jelenlegi változatát elkezdték tervezni, még nagyon máshogy festettek a szabályok, de a megszerzett tapasztalatokból levonták a következtetéseket, és ezeket beépítették az új autóba.
„A korábbi modellünk nagyon máshogy működött, mint az ellenfeleké. A szabályokat, melyek alapján a tavaly használt autó irányait meghatározták, jóval korábban alkották meg. Azóta láttuk gyenge pontjainkat a riválisainkkal szemben. Sosem szabad lebecsülni az ellenfeleket; ők is folyamatosan lépnek előre.”
„Az a szint, amit a Toyota tavaly Sebringben felállított, jól mutatja, milyen komoly különbségek lehetnek autó és autó között.”
„Egy új csapat tervezte ezt az autót, és mostanra elég információ gyűlt össze ahhoz, hogy továbblépjünk. Ezt a tapasztalatot használjuk, ez a fejlődésünk alapja.”
A Peugeot egyelőre nem közölte, mikor látjuk először versenyben a fejlesztett 9X8-at, de az már biztos, hogy Katarban még nem, Le Mans-ban viszont már igen.
Di Resta a Peugeot idei pilótafellásáról is beszélt. Ahogy arról beszámoltunk, a korábbi F1-es versenyző átkerült a #94 egységbe, ahol Loic Duval és Stoffel Vandoorne társa lesz.
„Kicsit nehéz, amikor felcserélik a versenyzőket, mert szerinemt Mikkellel (Jensen) és JEV-vel (Jean-Eric Vergne) nagyon jól tudtunk együtt dolgozni. De nyitott vagyok a fejlődésre. Várom már, hogy együtt dolgozzunk (Duvallal és Vandoorne-nal). Elég régóta benne vannak a programban, szóval nem nulláról kell kezdeni” – zárta Di Resta.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés