Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Le Mans-on kívül is van esély egy második Lamborghinire idén, de nem prioritás

Lantos András

Publikálva 14/02/2024 - 08:13 GMT+1

Első évében a Lambroghini egy-egy SC63 hypercart indít a WEC-ben és az IMSA-sorozatban, a Le Mans 24h-ra pedig elviszik mindkettőt. Egy interjúból viszont nemrég kiderült, elképzelhető, hogy más versenyeken is kipróbálnák a kétautós felállást, bár nem ezt tartják a legfontosabb célnak idén.

Lamborghini SC63

Fotó: From Official Website

Mivel a Lamborghini egyik autója végig az Egyesült Államokban versenyez majd, a másik pedig szerte a világban, logisztikailag nagy feladat összehozni a kettőt.
Le Mans természetesen olyan jelentőségű verseny, amiért megéri ezt vállalni, a többin viszont az egyautós felállás a terv 2024-ben.
Van azonban az idei szezonnak egy olyan szakasza, amikor a két Lamborghini térben nem lesz szörnyen messze egymástól, és elképzelhető, hogy az olaszok ezt ki is használják.
„A terv továbbra is az, hogy egy autó a WEC-ben, egy pedig az IMSA hosszútávú versenyein, és reményeink szerint mindkettő ott lesz Le Mans-ban. Nem tartom valószínűnek, hogy a szezon során máskor két autót indítsunk, habár vizsgáljuk, van-e erre lehetőség a COTA-n a WEC-ben, és Indianapolisban az IMSA-ban” – mondta Giorgio Sanna, a Lambroghini versenyrészlegének vezetője az Endurance-Info-nak.
„Az IMSA-ban könnyebben összehozható, mint a WEC-ben. Jelenleg viszont ez nem prioritás számunkra.”
A WEC-ben futó Lambroghini S63 szeptember 1-én versenyez az Egyesült Államokban, Austinban. Az IMSA-nak az előző héten van futama a Virginia International Raceway-en, tehát elméletben megoldható, hogy az ott futó autót benevezzék a vb-re is.
picture

Lamborghini SC63

Fotó: From Official Website

A „cserehypercar-program” második felvonásához már kell némi torna, hiszen a WEC szeptember 15-én már Japánban rendez versenyt, az IMSA indianapolisi 6 órás futamát pedig egy héttel később rendezik. Mivel azonban Fuji után a WEC-ben csak november elején van legközelebb verseny, nem lehetetlen, hogy Japánból visszaviszik a vb-s autót Amerikába, és onnan utaztatják a bahreini szezonzáróra.
A WEC-indulással kapcsolatban viszont problémát jelenthet a boxutca szűkössége. Austin az egyik olyan helyszín, amely miatt 37-nél több nevezést nem tudtak elfogadni idén az Endurance-vb-n, úgyhogy a Lambroghininek maximum akkor jutna hely, ha valamelyik egészéves nevező nem állna rajthoz a COTA-n.
„Nem szabad elfelejteni, hogy a Lamborghini még egy fiatal márka a motorsportban. Óriási kihívás számunkra, hogy két pályán kezdünk el játszani – a WEC-ben és az IMSA-ban. Néhány riválisunk más stratégiát választott, nekünk viszont fontos, hogy mindkét bajnokságban legyen autónk” – tette hozzá Rouven Möhr technikai igazgató.
Az újságírók feltették a kérdés, terveznek-e privát autókkal a Lamborghininél 2025-re? Sanna erre úgy válaszolt, fokozatosan akarnak építkezni, és először az a cél, hogy mind a két bajnokságban legyen két autójuk.
Szintén alapkoncepció a márka számára, hogy az első években egy csapatra (Iron Lynx) bízzák az összes Lamborghinit. Sanna hangsúlyozta, nem szégyellik kimondani, sokat kell még tanulniuk a prototípus versenyzésről, úgyhogy 2025-ben nem terveznek privát autókkal.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés