Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Button szinte semmit sem látott, a Porsche elképedt a Toyotán – reakciók Imola után

Lantos András

Frissítve 29/04/2024 - 20:10 GMT+2

A WEC idei második versenyével kapcsolatban a legfontosabb témákat már szóban és írásban is kitárgyaltuk, vannak azonban olyan kisebb-nagyobb sztorik és reakciók, amik vagy csak napokkal az esemény után derültek ki, vagy nem akkora horderejűek, hogy külön cikket szenteljünk nekik. Ezeket foglaltuk most össze.

Rajtbaleset, eső, Ferrari-hiba és a végén idegtépő Toyota-Porsche harc az Imola 6h-n

Jenson Button rosszul működő ablaktörlője

A 2009-es Forma-1-es világbajnok az Imola 6h után elmondta, nem működött rendesen az ablaktörlője, és az esőben olyan szinten nem látott semmit, hogy egy ponton ezt hitte, ki kell állnia.
„Küzdöttem az ablaktörlővel, de nem működött. Legalább 30 körön keresztül próbálkoztam mindennel, de semmi nem oldotta meg. Jó pár másodpercet veszítettem emiatt, sőt, volt, amikor azt hittem, ki kell állnom, mert semmit sem láttam” – idézi Buttont a Sporscar365.
„Az utolsó boxkiállásnál a csapat letakarította, és mivel ekkor már szárazabb volt a pálya, a záró etap könnyebben ment. Enélkül biztosan pontokat szereztünk volna, de azért a tempónkon még van mit dolgozni.”

A Porschét elképesztette, amit a Toyota művelt a végén

A Porsche Penske Motorsport pilótája, Kevin Estre szerint nem számítottak ilyen jó eredményre Imolában, a Toyota utolsó etapja előtt pedig még most is értetlenül állnak.
„Előzetesen nem gondoltuk, hogy ilyen jó eredményekkel távozhatunk innen. Majdnem nyertünk! A verseny teljesen őrült volt: először esőgumikkal egy száradó pályán, aztán az első kör slickkel, ami borzalmas volt. Valamennyivel több benzinem maradt, mint a Toyotának, így fel tudtam zárkózni, de előzni nem lehetett. Száraz-pályás tempóban elmaradtunk a Ferraritól és a Toyotától, de jó stratégiával és okos gumiválasztással mégis jobban teljesítettünk sokaknál” – mondta Estre az Endurance-Infónak.
picture

Porsche 963

Fotó: AFP

„A végén nekünk is spórolnunk kellett a benzinnel, de a Toyota két körrel korábban volt kint, ezért arra számítottunk, vagy kegyetlenül takarékosan kell menniük, vagy ki kell jönniük egy rövid tankolásra. Tisztában voltam ezzel, és ezért agresszíven mentem. Totálisan lenyűgöz, hogy miként csinálták meg. Nincs rá magyarázatom.”

A Toyota sem volt biztos benne, hogy a benzin kitart a végéig

„Nem tudtuk biztosan, hogy van-e elég benzinünk a végéig, ezért folyamatosan beszéltünk róla, hogy ki kell-e jönnünk egy tankolásra, vagy sem. Tisztában voltunk vele, hogy masszív takarékosságra lesz szükség. A #6 Porsche elég hamar utolért, és úgy kellett túlélnem, hogy közben spóroltam az üzemanyaggal, ő meg szerintem padlón ment. Nagyon nehéz volt, de elől maradtunk” – mesélte Kamui Kobayashi.

A Toyotánál fel sem merült, hogy slick gumin maradjanak

A verseny egyik legnagyobb stratégiai kérdését az okozta, hogy csak a harmadik szektorban esett rendesen az eső, a pálya többi része száraz maradt. A Ferrarinál egy ideig úgy gondolták, meg lehet oldani slickkeken, a Toyotánál viszont ez fel sem merült.
picture

Toyota

Fotó: Toyota Motorsport GmbH

„Látszott a radaron, hogy ez nem csak néhány csepp eső lesz. Már az újraindításnál is nehéz volt slickkel menni, és ha a célod a bajnoki cím, óvatosan kell meghatároznod, mennyi kockázatot vállalsz. Ez a kockázat nem érte volna meg. Az igazán nehéz döntést nem ez jelentette, hanem hogy mikor váltsunk vissza slickre, mert az ugrás volt az ismeretlenbe” – fogalmazott David Floury technikai igazgató.

A Ferrari jól ment esőben slick gumikon

„A 499P nagyon jól viselkedett esőben slick gumikon. Először annyira jók voltunk, hogy megpróbáltuk növelni az előnyünket. De aztán kiderült, rosszul mértük fel az időjárást, és csak későn hoztuk meg a döntést, ami sokat rontott az eredményeinken” – idézi Ferdinando Cannizzót az Endurance-Info.

Az Isotta Fraschini imolai teljesítménye hitet ad a csapatnak a folytatásra

„Elég volt néhány kör, hogy lássuk, sokkal közelebb vagyunk a mezőnyhöz, ami motivációt és energiát ad az egész csapatnak. A hétvége jól ment, teljesítettük az összes edzést, a versenyen nem voltak problémáink, és nem kaptunk büntetést sem. Ez egy nagy lépés” – fogalmazott Jean-Karl Vernay, az Isotta Fraschini pilótája az Endurance-Infónak.
„14 kör hátrányban célba érni nem annyira szép eredmény, de nem követtünk el semmilyen komolyabb hibát, és az átlagtempónk is fejlődött. Katarban még három másodpercre voltunk az elejétől, most csak 1,9-re a Ferraritól. Előre léptünk, de ez még nem elég.”
picture

A rajtbaleset után az Isotta Fraschini egy egész etapon keresztül ciplete magán az Alpine egyik karosszéria-elemét.

Fotó: From Official Website

Vernay hangsúlyozta, olyan ellenfeleik vannak, akik 10-szer több pénzből gazdálkodnak, és 10 év tapasztaltuk van a prototípus-versenyzésben. Majd még egy apró érdekességet is elárult Imoláról.
„Jobban meg kell értenünk az autót és a beállításokat, mivel az egész hétvége eljobb körét az első szabadedzésen futottuk. Ezt később képtelenek voltunk megjavítani, még kevesebb üzemanyaggal és új gumikon sem sikerült, ami nagyon furcsa.”

A Cadillac jó volt az esőben

Imola nem az amerikai márka versenye volt, a Chip Ganassi Racing egyszem autója egyből balesetbe került a rajtnál, és egy defekt miatt azonnal ki is kellett jönniük. Az esőben viszont biztató dolgokat művelt a V-Series.R.
„Az autó egyszerűen fantasztikus volt esőben; abból az időszakból mindent kihoztunk. Mindig kockázatos, amikor esőgumiról szárazra kell váltani, főleg, ha bizonytalan az időjárás előrejelzés, és csak a pálya bizonyos részei vizesek. Nagy köszönet a csapatnak az erőfeszítésért” – mondta Alex Lynn az Endurance-Infónak.
picture

Jókora rajtbalesettel indult a WEC második versenye, az Imola 6h

A Lamborghini szerint biztató volt az imolai teljesítmény

„Ez a verseny tele volt reménykeltő dolgokkal, és összességében elégedettek vagyunk a hétvégével. Folyamatosan fejlődtünk, gyorsan megoldottuk a kezdeti problémákat, és a versenynapon hibátlan teljesítményt nyújtottunk a nehéz körülmények ellenére” – értékelt Emmanuel Esnault versenyigazgató az EI-nek.
picture

Lamborghini SC63

Fotó: AFP

A Peugeot a boxban igyekezett előzni

„Visszatekintve a tempónk kb. a 10-11. helyre volt elég. Tudtuk, hogy ezen a pályán nehéz előzni, ezért az egyetlen opciónk az volt, ha más boxkiállási stratégiát választunk, próbálunk minél kevesebb időt kint tölteni, és igyekszünk a boxban előzni. Ez többször sikerült is. A stratégiánkkal elégedettek lehetünk, a megfelelő pillanatban váltottunk esőgumira. Szerintem kihoztuk a maximumot” – vélekedett Olivier Jansonnie a Sportscar365-nek.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés