Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

„Játsszuk le, ha ezt akarják!” - ilyen, amikor a Ferrarinál elszabadulnak a dolgok

Lantos András

Publikálva 17/11/2023 - 14:47 GMT+1

Hatalmas küzdelem volt a dobogóért az Endurance Világbajnokság idényzáró versenyén, Bahreinben, ahol a két Ferrari és a Hertz Team JOTA Porschéje verekedett meg a két domináns Toyota mögött a harmadik helyért. A nyolcórás verseny utolsó negyedében a dolgok odáig fajultak, hogy a két Ferrari összeütközött, a boxban pedig a plafont verdeste a feszültség.

A két Ferrari hajmeresztő ütközése a Bahrein 8h-n

Szűk kettő óra volt még hátra a Bahrein 8h-ból, amikor a két Ferrari között felcsaptak a lángok.
Az #51 éppen – nyomában a #38 Hertz JOTA Porschével – visszatért a boxból, és Alessandro Pier Guidi kétségbeesetten próbálta felmelegíteni a gumikat.
Mögöttük, már meleg Michelineken érkezett az #50 Ferrari 499P, és benne a halvérűséggel nemigen vádolható Antonio Fuocóval pillanatok alatt átlépte a csúszkáló JOTA Porschét, majd következett a testvérautó.
A 8-as kanyarnál Pier Guidi befelé húzódott, pont oda, ahol Fuoco előzni tervezett, így az olasz az aszfalt melletti rendkívül poros részre kényszerült. A két Ferrari összeért, Fuoco pedig természetesen nem tudott rendesen lelassítani a poron, ezért Pier Guidi a kigyorsításnál mellé ért.
Ekkor még egyszer egymásnak ment a két autó, majd az #50 megcsinálta az előzést. Csakhogy a 8-as kanyarban Fuoco négy kerékkel elhagyta a pályát, így vissza kellett engednie az #51-t, nehogy büntetés legyen belőle.
A pont a célegyenes végén került oda a mondat végére, amikor a még mindig gumielőnyben lévő Fuoco már sokkal rendezettebb körülmények között előzte meg a csapattársát.
A WEC szokásos kisfilmjében, az All Accesben további részletek is megtudtunk arról, mi zajlott a háttérben.
Mi a szart csinál!
Ez volt az első reakció Nicklas Nielsentől, aki Fuoco csapattársa az #50 Ferrariban.
„Gyorsabb vagyok” – szólt be a rádión a körülményekhez képest nyugodtnak tűnő Pier Guidi, jelezve, hogy szerinte a testvérautónak nem kellett volna erőltetni az előzést, kihasználva a gumikülönbséget.
„Légy óvatos, ez a srác otthon hagyta a jó modorát” – jött a reakció a mérnöktől.
„Nekem nincs bajom azzal, hogy játsszuk le, ha ezt akarják” – folytatta Pier Guidi.
„Próbálj nyugodt maradni. Tudod, hogy itt hosszú ideig tartanak a megbeszélések. Próbáljuk a legjobbat kihozni a helyzetből. Van mögötted egy Porsche másfél másodpercre.”
picture

A két Ferrari hajmeresztő ütközése a Bahrein 8h-n

Az Eurosport szakértőjeként is dolgozó egykori világbajnok, Anthony Davidson is érdekes értékelést adott a helyzetről.
„Antonio Fuoco egy olyan manővert választott, amit már jóval a 8-as kanyar előtt eldöntött. Nem arról van szó, hogy kilökték a pályáról, sokkal inkább menekült, mert bezárult előtte az ajtó, és aztán ennek a folytatása volt, hogy szélesre csúszott” – mondta Davidson.
„Örült meccs volt a két autó között, és aztán Pier Guidi a kilences kanyarban elég agresszíven bezárta az ajtót, mintha jelezni akarta volna: ’mi a francot csinálsz?’.
„Érdekes lett volna belehallgatni a verseny utáni megbeszélésbe, jó lett volna csak megbújni az egyik sarokban, és fülelni. Biztos, hogy nem volt vidám a hangulat.”
A két autó között végül nem ez a manőver döntött az #50 javára, hanem az, hogy az #51 gátlóhiba miatt veszített a tempójából a verseny végére.

Iratkozz fel az ESMotorsport messenger-csatornájára, és garantáltan nem maradsz le semmiről, amiről írunk!
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés