Átalakítások jönnek a Toyota Le Mans csapatánál
Frissítve 06/12/2021 - 09:48 GMT+1
A ritka minta fehér holló mondás akár úgy is hangozhatna: ritka, mint a változás a Toyotánál. Csak az picit furcsán hangozna. De ettől még igaz, a japán gyártónál nem szokták csak úgy kirugdosni az embereket.
2017 óta egyetlen egyszer nyúltak hozzá a legénységhez, de azt viszonylag meg lehetett érteni, hiszen egy bizonyos Fernando Alonso jelentkezett náluk szolgálatra és történelemírásra.
Amióta ő visszament az F1-be, ismét stabilizálódott a helyzet, és már minden autósport rajongó kívülről fújja, hogy a #7-es, akkor Conway-Kobayashi-López, ha #8-as, akkor Buemi-Nakajima-Hartley.
A Toyota azonban hétfő reggel bejelentette, 2022-re változtat ezen a felálláson. A döntés oka, hogy Kazuki Nakajima visszavonult, de nem távozik a csapattól. Az F1-et is megjárt japán a jövőben a kölni motorsport főhadiszálláson dolgozik majd alelnökként.
Egy másik versenyzőjét is menedzsment irányba tolja a japán gyártó, Kamui Kobayasi lesz a WEC program csapatvezetője, de mindezt úgy, hogy közben továbbra is az idei Le Mans-győztes és világbajnok #7-es egység pilótája marad.
A nemzetiségi egyensúlyt fenntartva Nakajima helyét pedig egy japán pilóta veszi át a #8-as autóban. Ryo Hirakawa több alkalommal is tesztelte már a Toyota WEC-gépeit, láthatóan készítették erre a szerepre. Kétszer indult már Le Mans-ban LMP2-es autóval, az elmúlt éveket pedig a japán Super Formulában és a Super GT-ben töltötte. Utóbbi sorozatot 2017-ben meg is nyerte.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Letöltés
Scan me
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés