Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

A Le Mans 24h-n és a WEC-ben induló csapatnál tesztel Volentér Balázs

Lantos András

Frissítve 04/08/2022 - 21:10 GMT+2

Újabb nagy lehetőséget kapott Volentér Balázs, az egyetlen olyan magyar pilóta, aki már vezetett Le Mans-prototípust. A 25 éves magyar versenyző egy olyan csapatnál kap hamarosan tesztlehetőséget, amely az Endurance Világbajnokságon az LMP2-es kategória élcsoportjához tartozik, és 2021-ben a géposztály ötödik helyén zárt a legendás Le Mans 24h-n.

Az Inter Europol csapata a Sebrinig 1000-es versenyen.

Fotó: From Official Website

Volentér Balázs a lengyel Inter Europol Competitionnél kap ülést, és hétfőn Monzában tesztelheti a csapat egyik LMP3-as versenyautóját.
A magyar pilóta számára a teszt két szempontból is nagyon fontos. Egyrészt megmutathatja magát egy olyan alakulatnak, amely a hosszútávú szakág szűk élcsoportjába tartozik, másrészt először próbálhat ki egy újgenerációs LMP3-as autót, a Ligier JS P320-at.
Az olaszországi teszt közel kilenc órás lesz, és ezalatt Balázs egy másik pilótával osztja meg az autót. A megállapodás értelmében így összesen nagyjából három, három és fél órát vezetheti majd a lengyelek autóját.
„Tavaly november-december környékén kerültem kapcsolatba az Inter Europol csapattal, amikor lehetőségeket kerestünk a nemzetközi indulásra. Aztán körülbelül két héttel ezelőtt ők kerestek meg azzal, hogy lenne egy ilyen tesztlehetőség, és érdekel-e még bennünket” – mondta Volentér Balázs az Eurosport Hungary-nek.
Azt már mindenki megtanulhatta, hogy az autósportban, különösen egy pályafutás elején, semmi sincs ingyen, Balázs viszont rendkívül baráti ajánlatot kapott.
„Mélyen a normál piaci ár alatti kilométerpénzt határoztak meg erre a tesztre. Körülbelül a normál listaár egyharmadáért ülhetek most autóba. Ha egy ELMS versenyhétvége költségeit nézzük, akkor ez az összeg annak körülbelül az egynegyede.”
picture

Volentér Balázs

Fotó: Free

Balázs korábban a Janik Motorsport Norma M30 LMP3-as autóját vezette nagyrészt regionális versenyeken, illetve tesztelt a WEC egyik kisebb csapatának számító ARC Bratislavával. A pozsonyi csapat tulajdonosa Miroslav Konopka nagyon sokra tartja őt, és tavaly pár órán múlt mindössze, hogy rajthoz álljon velük az Endurance vb-n.
A mostani teszt jelentősége, hogy ezúttal egy LMP-nagycsapatnál bizonyíthat, és ha jól megy, arról az összes ELMS és WEC csapat értesülni fog kézen-közön. Ráadásul számára is egy jó felmérő lesz.
„Előzetesen nem kötötték az orromra, hogy milyen céllal hívtak meg, és miért kaptam ezt az ajánlatot, de szerintem két dolog lehet a háttérben. Egyrészt nyilván folyamatosan keresik a lehetséges versenyzőket, úgyhogy felfoghatjuk ezt egy pilótaválogatónak. Másrészt valószínűleg úgy vannak vele, hogy egy ilyen lehetőség felkeltheti a pilóta és a lehetséges támogatói figyelmét is a csapat iránt.”
Ez nem is jönne rosszul, hiszen a teszt egy dolog, de egy versenyhez, és még inkább egy teljes szezonhoz további szponzorokra lesz szükség. Balázs mögött már ott áll egy székesfehérvári cég, a Turck-Trailer & Parts, amely a régió kiemelkedő autóbusz és kamion javítója. Ha a teszt jól sikerül, az remélhetőleg mások figyelmét is felkelti, és remélhetőleg a motorsportot támogató állami szervezet, a HUMDA is lát majd fantáziát a projektben.
picture

Az LMP3-as Ligier JS P320, amit Balázs vezetni fog Monzában.

Fotó: AFP

Az Inter Europol, vagy ahogy a mezőnyben becézik őket a turbó-pékek (egy európai méretű sütőipari vállalat áll a háttérben) 2016 óta vannak jelen az Európai Le Mans Sorozatban (ELMS), ahol az LMP3-as kategóriában már háromszor végeztek a második helyen. Olyan pilóták fordultak már meg náluk, mint Adrien Tambay, Mathias Beche, Pietro Fittipaldi, Dani Clos és René Binder
2021-ben neveztek először az Endurance Világbajnokságba, ahol tavaly ötödikek lettek az LMP2-ben Alex Brundle, Louis Deletraz, Renger van der Zande és Jakub Śmiechowski vezérletével. Idén csatlakozott hozzájuk a Mercedes F1-es tesztpilótája, Esteban Gutierrez is, de a nehéz szezonkezdet miatt most csak kilencedikek a bajnokságban.
A csapat 2019 és 2022 között minden Le Mans 24h-n rajthoz állt, idén ráadásul először két autóval. Legjobb eredményük a korábban már említett kategória ötödik hely 2021-ből.
A hétfői teszt után jövő héten Volentér Balázs az Eurosport vendége lesz, és egy kiadós stúdióbeszélgetésben mesél majd az élményeiről.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés