Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Elképesztő sztori miatt bukta el a győzelmet a United Autosport

Lantos András

Publikálva 18/03/2023 - 18:02 GMT+1

A pole pozícióból indulva a verseny negyedik órájáig magabiztosan vezette a United Autosport 23-as autója a Sebring 1000 mérföldest. Oliver Jarvis kiváló etapokkal kezdte az Endurance Világbajnokság idénynyitóját, majd a fiatal Joshua Pierson is magabiztosan őrizte a vezetést, amikor egy elképesztően triviális probléma miatt kiestek a versenyből.

A 23-as United Autosport Oreca kiesése Sebringben

Bő három óra versenyzés után a United Autosport közel negyven másodperc előnnyel vezette az LMP2-t Sebringben.
Ők is azok közé tartoztak, akik a korai biztonsági autót kihasználva nyolc kör után kijöttek tankolni, majd Jarvis két nagyszerű etapjával folyamatosan elszakadtak a többiektől.
Bár még sok volt hátra az 1000 mérföldes futamból, a United stabilitását ismerve abszolút esélyesnek tűntek, amikor Joshua Pierson alatt egyszer csak megállt az autó.
Mindenki értetlenkedve találgatta az okokat, de hiába. Nem véletlenül. Richard Dean csapatvezető a verseny után elmesélt, mi történt, és előre garantáljuk: erre senki sem gondolt.
Az egész onnan indult, hogy Pierson egyszer csak jelentkezett a rádión, és közölte, meglazult az egyik fedélzeti kamera rögzítése. Arról az eszközről van szó, amit a szervezők szerelnek be az autóba, és aminek a képét az élő közvetítéshez használják.
Az elszabadult kamera aztán ide-oda csapódott a pilótafülkében, és valami döbbenetes véletlen folytán eltalálta az áramtalanító kapcsolót.
Pontosabban magát a kapcsolót nem tudta eltalálni, hiszen az az autón kívül van. Arra való, hogy szükség esetén a sportbírók egyetlen kattintással áramtalanítani tudják a rendszert egy balesetnél. Viszont az elszabadult kamera pont ott találta el belül a műszerfalat, ahol kívül a kapcsoló van. És ez az erőhatás pont elég volt arra, hogy működésben lépjen az áramtalanító.
(Pierson) bejelentkezett a rádión, és elmondta, hogy elszabadult a kamera. Majd kb. öt másodperccel később elvesztettük vele a kapcsolatot” – mondta Dean a Sportscar365-nek.
picture

United Autosport

Fotó: From Official Website

Az autós endurance-versenyeken saját erőből kell eljutni a boxba, hogy az autót szerelni lehessen, ám erre esélyük sem volt. A rádió nem működött, az Oreca teljesen elsötétült, szegény Piersonnak nem sok sanszot hagyott az élet a probléma felderítésére. Végül tehát egy ilyen triviális dolog miatt véget ért számukra Sebring.
Richard Dean hozzátette, amennyiben a szervező úgy dönt, szeretne fedélzeti kamerát tenni valamelyik autóba, a csapatnak kötelessége azt elfogadni. Számukra az eset legnagyobb tanulsága ezért, hogy ha bárki más nyúl az autójukban bármihez, annak a munkáját duplán le kell ellenőrizni.
„Nem a miénk a kamera és a rögzítő csomag sem. Ha szeretnénk elejét venni, hogy egy ilyen eset megismétlődjön, akkor fel kell tennünk a kezünk, és jeleznünk kell, ha nem vagyunk elégedettek a rögzítéssel. Nekünk is vállalnunk kell a felelősséget, hiszen teljes mértékben jóváhagytuk, ami az autónkban történt.”
A 23-as United Autosport egység így nehéz helyzetbe került a bajnokságban, mivel Sebringben a nagyobb versenytáv miatt extra mennyiségű pontot osztottak, ami miatt ez a nullázás még fájdalmasabb.
A csapat számára viszont jelenthet némi vigaszt, hogy a 22-es autó izgalmas csatában végül a második helyen végzett.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés