Elengedett kormánnyal javította meg a Proton Porsche ajtaját a Le Mans-győztes pilóta
Kevésen múlott, hogy egy egészen triviális probléma, egy nem záródó ajtó tegye tönkre a Proton Competition nagyszerűen alakuló versenyét Spa-Francorchamps-ban. A német csapatot a versenyirányítás már ki is intette a boxba egy kötelező javításra, de az utolsó pillanatban a korábbi Le Mans-győztes Neel Janinak sikerült megoldást találnia. Mindezt menet közben.
Egy elromló ajtó kis híján tönkretette a Proton versenyét, de Neel Jani megoldotta
Videó forrása: Eurosport
A Spa 6h második órájának végén cserélt először versenyzőt a #99 Proton Competition a Porsche 963 hypercarban, és a csodásan kezdő Julien Andlauer helyére a 2016-os Le Mans-győztes Neel Jani ült.
A svájci pilóta legnagyobb rémületére azonban a bal oldali ajtó nem akart bezáródni, és ez már csak akkor derült ki, amikor elindult a box elől.
Jani kétségbeesetten próbálta valahogy működésre bírni a rendszert; egy kézzel igyekezett bezárni az ajtót, miközben vezetnie is kellett. Óriási mázlijára ekkor pont bent volt a biztonsági autó a #38 Hertz Team JOTA és a #31 WRT BMW balesete miatt, mert versenytempónál esélye sem lett volna ilyen gépészkedésre.
Többször is megpróbálta becsapni az ajtót, és húzogatni a zármechanikát, sikertelenül. A versenyirányítás egy ideig csak figyelt, majd bemutatták a #99-nek a narancs-fekete zászlót, ami azt jelenti, másokra is veszélyes probléma van az autóddal, gyere ki, és javítsd meg!
Janinak végül az utolsó pillanatban valahogy mégis sikerült bezárnia az ellenszegülő ajtót, így megúsztak egy extra boxkiállást. Ehhez viszont nem hétköznapi erőfeszítés kellett a svájci pilótától.
„Nem tudom, mi történt az ajtóval, de valami miatt beragadt a zár, és nem lehetett becsukni” – idézi Janit az Autosport.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/05/20/3971635-80627413-2560-1440.jpg)
Egy elromló ajtó kis híján tönkretette a Proton versenyét, de Neel Jani megoldotta
Videó forrása: Eurosport
„A végén rájöttem, hogy először húznom kell a zárat, így kell becsuknom az ajtót, és utána elengedni a zárat. De mindezek előtt még be kellett nyomni (a zárszerkezetet) az ujjammal.”
Jani hozzátette, valószínűleg sírva fakadt volna, ha mindez zöld zászlónál történik, mert amúgy kivételesen jó versenye volt a Protonnak.
További WEC és Le Mans hírek:
A dobogóra végül mégsem sikerült felállniuk, mivel a piros zászló, illetve a versenyidő visszaállítás őket is kedvezőtlenül érintette.
„Hogy nyerhettünk volna? Nem tudom. De az biztos, hogy a harmadik hely köztünk és a Ferrarik között dőlt volna el. A tempón alapján pedig győzelmet érdemeltünk volna.”
Az Autosport emlékeztet, nem ez az első alkalom, hogy Janinak meggyűlt a baja az ajtókkal. A 2018-as Le Mans 24h-n az LMP1-es Rebellion R13-ban is előjött egy hasonló probléma, és annak csúnyább vége lett.
A csapat attól tartott, ha újra kinyitják az ajtót, megint nem tudják majd bezárni, így a hátralévő három órában nem cseréltek versenyzőt, amivel kétszer is megszegték a maximális etaphosszra vonatkozó szabályt.
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés