Le Mans 2025 – a Ferrarié a legjobb átlagtempó; Le Mans-tesztnap gyorselemzés

Vasárnap délután megtartották a Le Mans-i tesztnap második háromórás etapját, amelyen újabb gyártók vállaltak be teljes etapszimulációkat, így még pontosabb képet kaptunk a várható erőviszonyokról. Bár tűpontosnak ezt sem mondanánk, hiszen három piros zászló szakította meg a háromórás szakaszt, így nehéz volt folyamatosan 50-55 percen keresztül menni.

Harc, trükközés, ütközés és egy váratlan döntés a Ferrari-Toyota csatában a Le Mans 24h-n

Videó forrása: Eurosport

Az első megszakítást a #20 WRT BMW idézte elő, amikor Sheldon van der Linde megállt a Porsche-kanyarokban.
Később az LMP2-ben induló #11 Proton Oreca miatt is előkerült a piros (Giorgio Roda találkozott a korláttal az Indianapolisban), majd 5 perccel a vége előtt Brenton Grove csapódott a korlátnak a Porsche-kanyarokban a #63 Iron Lynx Mercedesel, és onnan már nem volt újraindítás.
Ahogy azt az első szakasz után is tettük, nem az egykörös tempóra koncentrálunk (azt megnézhetitek ITT és ITT), hanem sokkal inkább a hosszabbtávú átlagokra.
Annyit azért jegyezzünk meg, hogy a leggyorsabb kört Brendon Hartley futotta a Toyotával (3:26,246), fél másodperccel megelőzve James Caladót és a Ferrarit. Egy körön az Alpine is ez elejében jár, Mick Schumacher a negyedik legjobb kört futotta, miközben az ötödik leggyorsabb Kévin Estre volt az Porschével.
De vissza az átlagokhoz. Ezúttal is azoknak az etapoknak az átlagát néztük meg, amelyek legalább kilenc körig eljutottak. Az első három óra után még a Toyota vezetett ebben az összevetésben, a nap végére viszont a Ferrari megelőzte őket.
Ne maradj le semmiről, ami fontos és érdekel! Töltsd le, és élvezd az ingyenes Eurosport Applikáció előnyeit (AndroidApple).
Most is fontosnak tartjuk hangsúlyozni, hogy a tesztnap nem a közönség szórakoztatására való, és nem is az erőfitogtatásra. A csapatoknak rengeteg mindent le kell csekkolniuk a verseny előtt, úgyhogy ilyenkor senki nem gyúr rá a maximumra.

Le Mans-Tesztnap etapszimulációs átlagok (legalább 9 kör)

AUTÓVERSENYZŐÁTLAGIDŐKÖRSZÁM
1. #51 FerrariJames Calado3:29,23810
2. #8 ToyotaBrendon Hartley3:29,5279
3. #36 AlpineMick Schumacher3:29,71513
4. #20 BMWRobin Frijns3:30,26110
5. #311 CadillacJack Aitken3:30,9689
6. #93 PeugeotMikkel Jensen3:31,51112
7. #007 Aston MartinRoss Gunn3:33,3579
Nem vesztünk össze a Porschével, csak annyi történt, hogy a német gyártó hat óra alatt egyetlen olyan etapot sem futott, ami elérte volna a 9. kört.
Az ő leghosszabb összefüggő szakaszuk 7 kör volt, mely során Nick Tandy 3:29,363-as átlagidőt ért el, ami pillanatnyilag a második helyre lenne jó.
Ugyanígy összefoglaljuk, hogyan alakult az egyes Hypercar-gyártók végsebessége, de nem kizárólag a legjobb értéket vesszük alapul, hanem az összes végsebességadat felső 20%-át.

A végsebességek alakulása a Le Mans-Tesztnapon (Top 20%)

EGYSÉGTOP 20%
1. #311 Cadillac340 km/h
2. #20 BMW339 km/h
3. #99 Porsche339,8 km/h
4. #51 Ferrari339,3 km/h
5. #7 Toyota338,6 km/h
6. #35 Alpine337,9 km/h
7. #94 Peugeot337,4 km/h
8. #009 Aston Martin335,4 km/h
Most két nap szünet következik Le Mans-ban, majd szerdán már jön az első két szabadedzés és az időmérő első szakasza.
Itt a teljes és részletes program:

Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés