Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Razgatlioglu elfüstölt, Rea kórházba került: dráma és káosz a Superbike-vb nyitányán

Várhegyi Ferenc

Frissítve 25/02/2024 - 18:42 GMT+1

Superbike-vb: Normális tempóban nagyjából két óra alatt le lehet zavarni egy Supersport- és egy Superbike-világbajnoki futamot. Szombaton ez sikerült is Ausztráliában, vasárnap azonban két rövidített versenyhez is négy óra kellett. Átok ült a pályán a második napon.

Razgatlioglu elfüstölt, Rea kórházba került

Már az is meglepetés volt, hogy mindkét kategóriában futam közbeni kötelező hátsó gumicserét rendeltek el, mert kiderült, hogy az újraaszfaltozott pálya a megszokottnál jobban fogyasztja az abroncsokat, de az igazi megdöbbenést az okozta, hogy a vasárnapi program másfél órát csúszott, mert a második és a harmadik kanyarban csúszott az aszfalt. Valószínűleg olaj került a pályára, de hogy ennek az eltüntetése miért tartott ilyen sokáig, azt nehéz megérteni.
Így aztán a szupersportosok kilenc kört mentek, a szombati naphoz hasonlóan az olasz Yari Montella nyert Ducatival, a superbike-osok pedig húsz helyett tizenegyet, mert Jonathan Rea bukása miatt piros zászlóval félbe kellett szakítani a futamot és már csak egy rövid menetre maradt idő. Ez négy óra alatt húsz kör, nem éppen így kéne kezdődnie egy világbajnokságnak. Még jó, hogy az ausztrálok nyugodt népség, a nézők békésen napozva kibekkelték a futamokat. A tévénézőknek ugyanez nehezebb volt, a verseny névadó szponzora, egy helyi sörgyár viszont örülhetett, a tervezettnél sokkal többet mutatták a hirdetését. Csak kár, hogy mindezt a versenyek helyett.
Persze a győztesek nem panaszkodtak. A superbike szombati futamát magabiztosan megnyerte a friss supersport világbajnokként érkező Nicolo Bulega, aki ezzel bejelentkezett a vb-címre esélyesek közé. A superpole-versenyen és a rövidített második futamon ugyan nem került be a legjobb háromba, de így is sokan cseréltek volna vele. Például a BMW-hez igazoló 2021-es világbajnok Toprak Razgatlioglu, akinek vasárnap elfüstölt a motorja, vagy a Yamahánál debütáló hatszoros világbajnok Jonathan Rea, aki élete legrosszabb hétvégéjét élte át.
A novemberi jerezi teszten még jól ment a Yamahával. Utána Portimaóban már nem annyira, az ausztrál teszten már bukott is, az első versenyen majdnem utolsó lett, a sprintet megcsinálta, de nem szerzett pontot, a zárófutamon pedig akkorát esett, hogy a sportbírók ölükben vitték és tették be a mentőautóba. Nulla pont és egy komoly baleset, ilyen évkezdése még nem volt a sportág legeredményesebb versenyzőjének. Szombaton már nagyon elkeseredett volt, elmondása szerint olyan rossz volt a motor, hogy alig tudott menni vele, és valószínűleg vasárnap is ez okozta a vesztét.
A csapattársa, Andrea Locatelli viszont két nagyon erős második helyezéssel nyitott és a harmadik futamon is meglett volna a dobogó, de elesett, így oda lett a triplázás.
Alvaro Bautista előre megmondta, hogy nem fog győzni. A Ducati kétszeres világbajnoka még nem heverte ki a tesztelések során elszenvedett nyaksérülését, és az új szabályokhoz is alkalmazkodnia kell még.
Nevezetesen ahhoz, hogy a versenyzők átlagsúlyát 80 kg-ban határozták meg, aki ettől elmarad, kilogrammonként fél kilogramm pluszsúlyt kell cipeljen a motorján, ami alapvetően megváltoztathatja motor viselkedését.
A madárcsontú Bautistát megpróbálták 70 kilogrammra felhizlalni, felerősíteni, de ez is öt kg pluszsúlyt jelentett, ráadásul szombaton volt egy bukása is, így már annak is örült, hogy a harmadik futamon már felért a dobogóra.

Alex Lowes viszont tarolt

Azzal, hogy Rea elment a Yamahához és így kikerült az árnyékából, ráadásul megkapta mérnöknek Pere Ribát, egycsapásra ő lett a Kawasaki vezére. Az első futamon egy negyedik helyezéssel nyitott, a másik kettőt pedig megnyerte, amivel jelenleg vezeti a világbajnokságot – négy sanyarú év után ez álomszerű kezdés tőle.
Pere Riba, aki Rea-vel hat vb-címet nyert, azért számított egy jó kezdésre. Szavai szerint Lowes egy körön, vagy pár körön mindig is nagyon gyors volt, és most, hogy összekerültek, megpróbálták ezt a tempót hosszabb időre megnyújtani- Ausztráliában ez fényesen sikerült is. Az nem valószínű, hogy ez rendszeresen megtörténik majd és Lowes mindig nyerni fog, de a Kawasaki már most jobb, mint tavaly, amikor összesen volt egy győzelmük, most meg kapásból összehoztak kettőt.
Summa summarum, érdekes vb-nyitányunk volt. Most egy hónap szünet következik, majd jön Barcelona, áprilisban pedig Assen, utána már jobban látjuk a valós idei erőviszonyokat.
Csak könyörgöm, ha bármelyik helyszínen olajos lesz a pálya, ne másfél óráig tartson majd rendbe tenni… ennél azt hiszem minden néző többet érdemelne.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés