Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Toyota először?

Detti Horvath

Frissítve 16/06/2016 - 12:51 GMT+2

Tavaly óriási pofonba szaladtak bele a japánok, mivel a 2014-es világbajnoki cím után csúnyán leszerepeltek.

New Zeland's Brandon Hartley on his Porsche 919 Hybrid N°1, next to Japan's Kazuki Nakajima on his Toyota TSO50 – Hybrid N°5 and France's Benoit Treluyer on Audi R18 Hybrid n°7, take part in a free practice session of the 84th Le Mans 24 hours race

Fotó: AFP

1991 az a dátum, amikor utoljára japán gyártó Le Mans-t tudott nyerni, akkor a Mazda 787B jelű masinája haladt át elsőként a célvonalon. Erre az esztendőre a trónkövetelő Toyota teljesen újra gondolt autót épített, ami a TS050 kódjelet kapta. A teszt igazolta a gyár erőfeszítéseit, hiszen máris két másodperccel gyorsabbak a tavalyi autójuknál – bár az Audi legjobb idejénél ennyivel voltak lassabbak a teszten. Elsőként Anthony Davidson beszélt a terveikről.
picture

24min of Le Mans : itw Anthony Davidson

Fotó: Eurosport

„Jó ide visszatérni Le Mans-ba – mondta –, ahol már túl vagyunk egy teszten, ami úgy sikerült… ahogy terveztük. Nem a teszt számít igazából, hanem az, hogy erre a hétre összeálljon az egész éves munkánk. A rajtot élvezem a legjobban, hiszen különleges, csak Le Mans-ban láthatunk ilyet. A hangulat óriási, ekkor még mindenki hatalmas reményekkel vág neki a 24 órának, s mindenkinek ugyanolyanok az esélyei. Szeretem nézni a rajtot, meg szeretek részt venni benne.”
Davidson mellett Stéphane Sarrazin is nyilatkozott. A francia a ralitól kezdve a Formula-1-ig, mindenféle versenyen szerepelt már. „Ez a pálya roppant különleges – fejtegette –, minden rajta töltött pillanat izgalommal tölt el. Hosszú pálya, nagy tempó, gyors kanyarok, s 24 órán át kell talpon maradnod. Egész évben azon dolgozunk, hogy Le Mans-t elvarázsoljuk, hiszen sohasem te döntöd el, hogy ki nyer, hanem ezt Le Mans dönti el. Minden, az utolsó részletig hihetetlenül speciális, az egész hét különleges, teljesen különböző más futamokhoz képest. Nagyon szeretek például éjszaka vezetni, ez olyan érzés, amilyet máshol nem tapasztalhatok meg.”
picture

Stéphane Sarrazin (Toyota) on June 13, 2014 in Le Mans

Fotó: AFP

Korábban a Toyota sohasem tudott nyerni, de 31 év hallgatás után azért tértek vissza, hogy megtörjék a csendet. A világbajnokság két bemutatkozó felvonása után úgy tűnik, az autó gyors, azonban a megbízhatósággal vannak még gondjaik. Az első edzés optimizmusra adhat okot, miután a harmadik és a negyedik helyen zártak a Porschék mögött.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés