Webber hosszabb interjút adott csatornánknak, abból szemezgettünk. „Jóval tapasztaltabbak vagyunk, mint egy évvel ezelőtt – mondta –, mi, versenyzők sokkal inkább csapatként működünk együtt és segítjük egymást. Tapasztalat nélkül nem mész sokra Le Mans-ban, de nem menthetjük fel magunkat, hogy pusztán jó eredményt akarunk elérni: nem, meg akarjuk nyerni ezt a versenyt! Ez a hét óriási kihívás elé állítja a versenyzőket, a csapattagokat, az autót. Jobbak vagyunk, mint tavaly, de hogy mennyivel jobbak… Azt még nem tudom.”
„A 919 Hybrid elképesztően erős, közel 1000 lóerőt tud, nagy a leszorító ereje, magas a kanyarsebessége. Műszakilag ez a legnagyobb kihívást jelentő autó, amit valaha vezettem. A szélvédője és az éjszakai autózás miatt teljesen más, mint a Formula-1-es autó volt, ráadásul három ember számára kell, hogy vezethető legyen.”

La Porsche 919 Hybrid (n°1), la Audi R18 Hybrid (n°7) et la Toyota TS050 Hybrid (n°5)

Fotó: AFP

Sports Car
Még mindig Le Mans
24/06/2016 - 08:33
„Nagyon fontos része a történetnek az emberi oldal. Gyorsan kell meghoznod a jó döntést, mindenféle körülmény között észnél kell lenned: a lekörözöttek miatt hatalmas a forgalom. Összességében azt mondhatom: bízunk egymásban a pályán, egyre tapasztaltabb versenyzők kerülnek a csapatokba, akik becsülik a másikat.”
Végül Webbert megkérték, hogy szóljon néhány szót Tom Kristensenről, a kilencszeres dán győztesről, aki ettől az évtől az Eurosporton látható szakértőként. „Csodálom őt, ő az, akit roppant mód becsülök, hiszen óriási munkát tett bele a pályafutásába egészen a junior kategóriáktól kezdve. Hihetetlen karrier van mögötte és az eredményei önmagukért beszélnek: kilencszer nyerni itt, lélegzetelállító. Sokoldalú, ügyes, ravasz és határozott volt, valamint kiváló csapatjátékos. Nagyszerű ember és jó karakter.”

Tom Kristensen (Audi) - 24 Hour of Le Mans 2014

Fotó: AFP

Sports Car
Toyota először?
16/06/2016 - 10:25
Sports Car
Új autó, új remények
15/06/2016 - 09:27