Labubu-őrület: A profi sportot is megfertőzték az ijesztő/cuki bolyhos szörnyecskék
Van az a mém, hogy fél évvel ezelőtt, ha valaki azt mondja neked, hogy "labubu", vagy hogy a táskádon fog fityegni egy szőrös kis figura, kiröhögöd. Aztán hol tartunk! A világot elárasztotta a Pop Mart cég csúcsterméke, a Labubu, és persze mondani sem kell, a világ legismertebb sportolóit sem kerülte el a modern kori moncsicsi-láz.
90 év - és még mindig nincs kegyelem | Kövesd élőben a Vuelta a Españát az Eurosporton!
Videó forrása: Eurosport
Áprilisban, a Warriors–Rockets NBA-rájátszásbeli 4. mérkőzése előtt Dillon Brooks napszemüvegben, egy rendkívül elegáns, sötét csíkos nadrágban, és az övére aggatott bolyhos, barackszínű figurával sétált végig a Chase Centerben. A 198 cm magas, agresszív, fizikai játékáról ismert kosaras megjelenése az Inside the NBA elemzőinek, a legendás Charles Barkley - Shaquille O’Neal kettősnek sem kerülte el a figyelmét, amikor a kamera ráközelített a különös kiegészítőre, Barkley azt kérdezte:
Egy istenverte plüssnyuszi lóg a csípőjén?
"Így jössz a munkába? Ez most komoly?" - Erre persze O'Neal elkezdett NAGYON nevetni.
Az a "damn bunny", vagyis a csípőjén fityegő nyuszi egy Labubu volt - egy ijesztő és/vagy cuki plüssfigura hegyes fülekkel és fogakkal, meg egy különös mosollyal, ami bámulatos sebességgel hódította meg először Ázsiát, aztán az Egyesült Államokat, majd rohamtempóban az egész világot.
A TikTokra több ezer (vagy mire leírom, talán több millió) videó került fel, amelyeken a felhasználók izgatottan bontják ki a 35 centiméteres figurákat, amelyeket kulcstartóként is lehet viselni. Az izgatott kibontogatás pedig annak szól, hogy igazából ez egy zsákbamacska, nem lehet tudni előre, hogy pontosan melyik színű kis állatka bukkan fel a csomagban, szóval ha megtetszik az egyik, akkor nincs mese, addig nyitogatsz, amíg végül nem az dugja ki a fülét a zacsiból.
2019-ben a Labubukat gyártó kínai Pop Mart cég együttműködött Kasing Lung művésszel, aki illusztrálta a The Monsters című képeskönyv-sorozatot, innen jött a figurák ötlete. Azóta több Labubu-kollekciót is kiadtak, mindegyiknek megvan a maga sorozata, olyan nevekkel, mint "Exciting Macaron", "Fall in Wild" vagy "Big into Energy".
Olyan hírességek, mint Dua Lipa, Emma Roberts vagy Rihanna is felbukkant már Labubuk társaságában, ami valahol érthető, a gyűjtőszenvedély (vagy a zsákbamacska-nyitogatás izgalma) nem kerüli el azokat sem, akik a világ szemei előtt élik az életüket, nyilvánvaló volt, hogy a profi sportolók sem lesznek kivételek.
A Pop Mart gyorsan válaszolt is az NBA videójára az X közösségi oldalon, megköszönték Brooksnak a Labubu iránti szeretetét - és amíg Barkley-nak és O'Nealnek fogalma sem volt róla, mit látnak, a kosaras rengeteg új rajongót szerzett magának a fiatalok körében.
"Úgy gondolom, hogy a sportolók is csak követik a trendeket" – mondja Mike Sykes, a "Kicks You Wear" elnevezésű blog szerzője.
"A gyűjthető termékek ugyanolyan népszerűek lettek, mint néhány évvel ezelőtt a sportcipők."
Egy másik kosaras, a New York Liberty sztárja, Breanna Stewart is megvillantotta már a Labubuit, sőt, ő már cipőt is ilyet hord.
"A Labubu-cipők épp egy cseppnyi pajkosságot visznek a szettjeimbe – köszönöm a Pop Martnak, hogy gyűjteményem folyamatosan bővülni tud, és táskáim soha nem válnak unalmassá" – nyilatkozta Stewart a Front Office Sportsnak.
Stewart állítólag az egész csapatnak Liberty-mezekbe öltöztetett pár labubut, de ezek nem hivatalos együttműködés keretében jöttek létre.
"Sok Pop Mart-gyűjtőhöz hasonlóan Breanna és csapata is személyre szabta a Labubukat, hogy kifejezzék stílusukat, barátságukat és szenvedélyüket" – nyilatkozta a Pop Mart szóvivője a FOS-nak.
De nem csak a kosarasok körében indult be a Labubu-láz, az olimpiai tornász Simone Biles májusban közzétett egy fotót két Labuburól az Instagram-történetében, amelyeket Hongkongban vásárolt, és megkérdezte követőitől: "ijesztő vagy aranyos?"
A képen két baba látható, akik egyforma fekete-barna Gucci ruhát és kalapot viselnek.

- Ez a cikk is érdekelhet: Simone Biles: "Nem akarom, hogy az orvosok mondják azt, hogy nem csinálhatom tovább"
De nézzük, még kiket kaptak lencsevégre labubuzás közben:
Az NFL legendája, Tom Brady az Instagramon tett közzé egy fotót, amelyen ő és lánya egy japán üzlet előtt tartanak egy Labubut.
Wimbledonban a kínai teniszező Qinwen Zheng és egy nem kisebb név, mint maga Carlos Alcaraz cseréltek Labubut.
- Ez a cikk is érdekelhet: Öltönyben dekázó Alcaraz, Djokovic és az Uptown Funk - az ATP sztárjai meghódítják a TikTokot?
Cincinnatiben Iga Swiatek is kibontott egy dobozkát, amit a torna szervezői készségesen meg is osztottak a TikTokon. Elmondták neki, hogy a kis figura neve "Loyalty", a lengyel teniszező pedig azt mondta, hogy a hűség illik hozzá, szóval jó választás lett számára a kis figura.
Azt azért hozzátette, hogy köszöni, de fogalma sincs, mit fog kezdeni vele - a történethez hozzá tartozik, hogy a tornát megnyerte Swiatek, szóval lehet, hogy ha később ránéz a kis figurájára, ő is jó emlékekkel gondol vissza arra, amikor megkapta.
Természetesen Aryna Sabalenka, aki elég otthonosan mozog a TikTok-világban, szintén magáénak tudhat egy pár Labubut, ő már a nagy láz előtt is megosztott olyan videókat, amiket a szőrös állatka a táskáján utazik vele a különböző tornákra.
A kis figurák idén nyáron a futball világában is felbukkantak. Paul Pogba kijelentette, hogy ő is a "Labubu banda" tagja, de a Klubvilágbajnokság alatt az Inter játékosa, Marcus Thuram és az argentin Rodrigo De Paul (akinek személyre szabott Labubuja a 7-es számú mezt viselte) is csatlakozott a klubhoz.
Dele Alli két Labubut is viselt a Louis Vuitton 2026-os tavaszi-nyári bemutatóján Párizsban, és amikor az Esquire UK-nak leírta a ruháját, azt mondta: "A legfontosabbak a Labubuk."
- Ez a cikk is érdekelhet: 30 éves kora előtt visszavonulhat az angolok egykori nagy reménysége, kikerült a Como kezdőjéből is
Csak az elmúlt évben a Labubuk óriási népszerűsége 540%-os növekedést eredményezett a Pop Mart részvényeinek árfolyamában. A játékok 2024-ben 425 millió dollár bevételt generáltak, ami 726%-os növekedést jelent az előző évhez képest – áll a vállalat legfrissebb éves jelentésében.
A nemzetközi hírességek pedig egyértelműen fellendítették a Pop Mart eladásait, a Pop Mart Kínán kívüli eladásai robbanásszerűen növekedtek, és az idei évben várhatóan meghaladják a teljes eladások 50%-át – nyilatkozta Jeff Zhang, a Morningstar elemzője a FOS-nak.
"A tengerentúli piacok, különösen az Egyesült Államok, korábban minimális mértékben járultak hozzá a cég bevételeihez, de a 2024 óta tartó őrület jelentősen javította a termékportfólió összetételét" – árulta el.
A Labubuk gyorsan kifogytak a Pop Mart weboldalain és az Amazonon is, úgyhogy nem mindenki jut gyorsan figurához. Természetesen amilyen gyorsan befutottak a Labubuk, olyan gyorsan jelentek meg a hamisítványok is a piacon. A hamisítványok terjedése ellen a Pop Mart QR-kódot helyezett el a baba címkéjén, amelyet a tulajdonosok beolvasva ellenőrizhetik a termék eredetiségét – mondja Alex Fung, a Goldin Auctions egyik igazgatója.
Na, de mi áll a Labubuk elképesztő népszerűsége mögött? Egyszerűen fogalmazva: megfizethetőek és szórakoztatóak, nyilatkozta Fung a Front Offics Sportsnak.
Kicsit olyan, mint a kosaras- vagy baseball-kártyák népszerűsége: nem tudod előre, mit nyitsz ki, tudod gyűjteni, és persze cukik is - már akik inkább erre, és nem az ijesztőre szavaztak a Labubukkal kapcsolatban.
Fung röviden összefoglalta, miért lett ennyire népszerű a termék:
Aranyosak, különböző színekben kaphatók, mindenki imádja őket.
Ez az írás Lisa Scherzer, a Front Offics Sports oldalán megjelent cikke alapján készült.
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/09/16/image-de5031ce-4074-491f-a474-2672824b033b-68-310-310.jpeg)