Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Mezt kérnél a sztároktól? Mostantól hagyj fel minden reménnyel!

Sergő Z. András

Frissítve 28/08/2022 - 20:18 GMT+2

Mindannyiunk számára ismert kép a játékoskijáró mellett ácsingózó, esetleg táblát tartó szurkolók képe, rajta a felirattal: „XY, kérem a mezedet!” Egy új kezdeményezés ezt az emléket teszi lehetetlenné, ami újabb szög a futballromantika koporsójában. Az AC Milan, az Atlético Madrid, a Sevilla és a Benfica az első négy fecske, de garantáltan bővülni fog a kör.

Eddig ingyen megkaphattad, mostantól súlyos pénzekért licitálhatsz rá.

Fotó: AFP

Memento Market néven indult egy új szolgáltatás, ami pályaszéli mezekért kuncsorgó szurkolók helyébe léphet, persze súlyos dollárszázasokért.
Mert ugye mindannyian tudjuk: egyes rajongók kifejezetten a kijárat közelében vásárolnak jegyet, vagy a meccs végén mennek ebbe a zónába, és a végső sípszó után pólót, fejpántot, kapuskesztyűt vagy autogramot kérnek – bármit, csak hogy egy kicsit közelebb kerüljenek azokhoz, akiknek szurkolnak. A jeleneteket pedig gyakran fotósok vagy operatőrök kapják el – ez mindig nagyon érzelmes, szeretik az újságok is, ha valakiről cuki képeket lehet közölni, de azt is, ha kisfiúnak ütik ki a kezéből telefonját. De ennek most vége.
A nemrég megalakult Memento Market nem árul zsákbamacskát. Sztárjátékosok mezeire lehet licitálni – régiekre és újakra egyaránt, és talán itt van a legnagyobb különbség.
A klasszikus meccsek ereklyéinek licitálása tulajdonképpen még egy jó projektnek is mondható. Megvan a meccs, amikor Dani Alves a Barcelonában két gólt lőtt, majd kiállíttatta magát? Hamarosan indul rá a licit. Vagy volt néhány eset – csak ilyen volt –, amikor a járvány alatt nem lehetett csak úgy osztogatni a mezeket? Itt a remek alkalom pótolni az elmaradást. Amint látszik, a brazil válogatott sztár gyűjteményében már lehet kutakodni, de felkészül Jack Grealish, Lionel Messi és mások.
picture

Memento Market

Fotó: Other Agency

A súlyosabb helyzet az aktuális meccsek mezeinek kiárusítása, az első négy csatlakozó csapat azonban erre vállalkozik, így csinál újabb rublikát a bevétel mezőben.
Az AC Milan, az Atlético Madrid, a Sevilla és a Benfica jelentette be a mobilalkalmazással való partnerségét. Mostantól nincs ajándék a játékosoktól a kerítés mellett ácsingózó gyerekeknek. Mostantól minden az aukción dől el. A mérkőzés előrehaladtával a nézőknek online kell fogadniuk az emléktárgyakra, akár valamelyik dúsgazdag vállalkozó is licitálhat rá saját kanapéján, viheti a mezt is az egész csapattal.
Az árverés a mérkőzés alatt zajlik, és a végső sípszóval ér véget. Az aukciót megnyerő szurkolók pedig olyan pólókat vagy egyéb kiegészítőket vehetnek át, amelyeket a mérkőzésen a résztvevők viseltek. Most tehát a négy klub játékosai nem adhatják majd oda a szurkolóknak a holmikat. Fullba nyomják a kapitalizmust.
Látszik, hogy az Atlético Madrid hétfői bajnoki meccsére is lehet licitálni, ha kedvünk van, minden helyszíni jelenlét nélkül megszerezhetjük João Félix mezét. Ha gólt lő, mint tette azt pénteken Milánóban Olivier Giroud, akkor egy picit jobban zsebbe kell nyúlni.
picture

Lehet, hogy egyre kevesebb ilyen táblát láthatunk majd?

Fotó: AFP

„Az SL Benfica mindig az élvonalban akar maradni, ami a tagjainkkal és szurkolóinkkal való szoros kapcsolatot és a modern világ labdarúgásának innovációját illeti”– nyilatkozta a klub holnapján Miguel Bento, annak marketing igazgatója. Közben mi sincs messzebb a szurkolókkal való kapcsolattól, mint egy ilyen elidegenítő lépés?!
A szurkolók ambivalens véleményen vannak, ami nem véletlen, hiszen egy ilyen lépés a tehetősebbeket hozná biztos helyzetbe, a kevésbé tehetőseket pedig teljesen kizárja a lehetőségből. José Castro, a Sevilla elnöke persze lehetőségként beszél róla a goal.com-nak. „Ez ad teljes garanciát a Sevilla drukkereinek és minden nézőnek, hogy valódi, eredeti terméket kapnak. Mert ez létfontosságú a gyűjtőknek.”
Tehát minden, interneten akár többezer dollárért rendelt mez, vagy csuka eredetisége jobban garantált, mint az, amit maga a játékos a helyszínen ad a kezembe. Mindamellett, hogy ezen az állításon még egy kicsit gondolkodnunk kell, némileg megnyugtató, hogy a cég állítása szerint az árveréseken befolyt összeg egy részét jótékonysági alapítványok és gyermekeket segítő cégek kapják.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés