Vas Blanka bukott és beütötte a fejét, nagyot hibáztak a versenyszervezők, Wiebes kiakadt az UCI-ra
Frissítve 22/06/2025 - 20:24 GMT+2
Szombaton az új dániai World Tour-egynaposon, a Copenhagen Sprinten indult Vas Blanka. Az SD Worx-Protime magyar bajnokával a profi karrierje során mindössze harmadszor fordult elő, hogy nem fejezett be egy versenyt, de hála az égnek, komolyabb sérülések nélkül megúszta a koppenhágai bukást.
Vas Blanka zseniálisan sprintelt, 2. lett a Trofeo Bindán
Videó forrása: Eurosport
Az egynaposon a jelöletlen útburkolati elemek miatt két komoly bukás is történt, ezek közül az egyikben, 71 kilométerre a végétől többek között Blanka is a földre került. A fejét ütötte be, horzsolódott az arcának a bal oldala, és elővigyázatosságból úgy döntött, hogy nem folytatja.
"A fejemre estem, és úgy érzem, jó döntés volt, hogy feladtam, mert a Tour előtt nem akarok kockáztatni. Ideges volt a mezőny, inkább beszálltam a csapatkocsiba" – mondta Vas Blanka a Domestique-nek, majd elmesélte, mi történt.
"Nagyon veszélyesen alakították ki a pályát a szervezők, nem volt biztonságos. Az útakadályokat nem igazán lehetett látni, és mivel senki sem állt ott előttük, hogy figyelmeztessen minket, így mindig csak az utolsó pillanatban vettük észre ezeket."
Blanka közvetlenül a baleset után agyrázkódás-vizsgálaton esett át.
"Feltettek néhány kérdést, ellenőriztek, de minden rendben volt. Picit fáj a lábizmom, de semmi komoly."
Blanka párja, Szabó Miklós vasárnap megerősítette az Eurosportnak, hogy hála az égnek, tényleg nincs gond.
A verseny végén így is örülhetett az SD Worx, hiszen Lorena Wiebes győzött, igaz, a holland is kritizálta a szervezőket és az UCI-t a befutó után a veszélyes útvonal és a kormányszélesség szabályozása miatt – a nemzetközi szövetség a hét elején jelentette be, hogy a 2026-os szezontól kezdve az országúti és a cyclocross-versenyeken 40 centiméteres minimális kormányszélességet ír elő, hiszen egyes versenyzők az elmúlt években egyre keskenyebb kormányt választottak, amit ők nem tartanak biztonságosnak.
Más kérdés, hogy a kormányszélesség szabályozásával nem veszik figyelembe a versenyzők méretkülönbségeit – sokan elmondták, hogy a kormányuk egyszerűen azért van a 40 centiméteres határ alatt, mert keskeny a válluk.
"Kicsit bosszant, hogy az UCI másképp csinálja a dolgokat a kormányokkal és az egyéb dolgokkal, mint ahogyan kéne, és nem igazán gondol a biztonságunkra. Többször is elég veszélyes volt a pálya, mert senki nem jelezte a terelőszigeteket. Én szerencsére egészen elöl voltam a bukásoknál, de hallottam a hátam mögött, hogy Blanka is esett. Végül jól alakult a verseny nekünk, de remélem, hogy ezek után az UCI egy kicsit jobban odafigyel ránk."
Blankától egyébként megkérdezte a Domestique újságírója, hogy rendben lesz-e a Tour július végi rajtjára, amire mosolygósan csak ennyit mondott: "Remélem."
A Tour de France Femmes avec Zwift július 26-án kezdődik, és minden szakaszt élőben közvetítünk az Eurosporton.
(Domestique, Cyclingnews)
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés