Jó rég nem versenyzett, utolójára a magyar bajnokságon láthattuk tetsközelből. Valter Attila június 20-a óta lenyomott egy hosszú, két hetes livignói edzőtábort, pár napot otthon töltött, majd elindult Tokióba.

„Szerencsére a 11 órás útból kilencet végig aludtam, szóval pihenten érkeztem meg Japánba”- mondta az idei Girón három napot rózsaszínben töltő Valter Attila az Eurosportnak.
Az FDJ magyar kerékpárosa még előző péntek indult Budapestről (az előtte való napokban tudatosan korán feküdt, és korán kelt az időeltolódás miatt), majd Frakfurt érintésével érkezett meg Tokióba, ahol a szokásos adminisztráció körök és koronateszt után, egy hosszú és lassú buszút következett a szállásig.
European Championships
Akit nem lehetett lerázni – Sonny Colbrelli hazai pályán lett Európa-bajnok
13/09/2021 16:15
„Igazából nem is a repülés, hanem pont a buszozás tűnt egy örökkévalóságnak, mivel az autópályán valamiért 70 km/órás szabály van életben, szóval alig haladtunk. És ezt be is tartják a helyiek, mert nem nagyon előzgettek minket. Plusz ki kellett tennünk más országok versenyzőit menet közben, szóval ez kör fárasztó volt. Délben szállt le a gép, és este nyolcra értünk a szállásra.”
Ami nekik ugye nem az olimpiai faluban volt, hanem a Kawaguchi-tó mellett, a belvárostól 120 kilóméterre, kifejezetten közel a pályához. Ahogy Ati a saját Instagram oldalán megfogalmazta, most pont a kerékpárosok jártak igazán jól, hisz ők folyamatosan mehettek edzeni, és így kifejezetten sokat láttak a környékből.
Valter Attila természetesen nem egyedül töltötte ezt a hetet, három fős stáb van vele. Dér Zsolt szövetségi kapitány mellett (aki az egsik kisérőkocsiból követi majd a versenyt), szerelőként Szabó Miki, masszőrként pedig Bódi Marci utazott Tokióba. Miki ráadásul tovább marad a többieknél, hisz a montis sornak, így a Vas Blankának és Parti Andrisnak is ő szerel.
https://i.eurosport.com/2021/07/23/3179181.jpg
„Sokat tudtam edzeni a pályán, szerencsére ezzel semmi gond nem volt. Simán el lehetett hagyni a szállást, senki nem szólt rád vagy ilyenek. De egy naplót azért vezetni kellett, hogy mikor merre leszel. A kesztyű és maszk használatot azonban nagyon szigorúan veszik a japánok, ahol kell, ott kell, és nincs kifogás”- mesélte Attila.
„A legfontosabbnak tűnő emelkedőt, a Mikuni Pass-t négyszer is megnéztem, az tényleg egy komoly hegy, tartósan 10% feletti átlaggal. Az út széles, az aszfalt kiváló. A sorsadöntő faktor vélhetően a hőség lesz, igazából a magas páratartalom az, ami nagyon zavaró. Durván izzadsz, és a nagy tempónál még levegőt venni is nehéz.”
A tokiói pálya amúgy ennél hegyimenősebb nem is lehetne, 234 kilométer hosszú, 4800 méternyi szintkülönbséget tartalmaz (400 méterrel többet, mint az idei Liége), és ha összeadjuk a hegymenetek hosszát, pontosan 70 kilométer kapunk.
Erre jön rá a hőség, és az erős mezőny, hisz miközben Ati egyedül versenyzik, a szlovénok Pogacarból és Roglic-ból, a belgák Evenpoelból meg van Aertból válogathatnak, és akkor az 5-5 fővel induló olasz és spanyol válogatottat nem is említettük.
„Érzem én is, hogy a jó Giro miatt sokan figyelnek rám, de nem szabad irreális elvárosokat támasztani. Már csak azért sem, mert egynaposokon nem sokszor indultam mostanában. A maximumot fogom hozni, mint mindig, de ígérni egy ilyen nehéz pályán semmit nem lehet előre. Jó lenne eljutni az utolsó hegyig a főmezőnnyel együtt, onnan pedig majd meglátjuk. Versenyezni jöttem Tokióba, nem pedig éremért. Én soha nem mondtam korábban, hogy itt ez lenne a célom. Nagyon kemény napunk lesz, mind a hőség, mind a hegyek miatt.”
https://i.eurosport.com/2021/07/23/3179182.jpg
De kik a nagy esélyesek Atinál?
„Pogacar mindenféleképpen jó lehet ezen a pályán, szerintem egy teljesen felgyógyult Roglic is, meg persze Evenepoel illetve van Aert.”
Mi azért helyettük sokkal inkább Valter Attilára fókuszálunk, aki egy gyönyörű, új Lapierre kerékpáron, 107-es rajtszámmal vág neki a magyar idő szerint hajnali 4 kor rajtoló mezőnyversenynek.
Amit természetesen teljes egészében élőben közvetítünk az Eurosporton.

Minden nap hírlevelet küldünk az olvasóinknak, amiben a legfontosabb sporthíreket, az elemzéseinket és persze sok más érdekességet is megmutatunk. Az Eurosport hírlevelére ezen a linken lehet feliratkozni.
European Championships
Valter Attila: „Nekem feküdhet a leginkább a pálya, de ha kell, én fogok segíteni”
12/09/2021 09:15
Kerékpár
„Jó volt végre magyarul beszélni a mezőnyben” – Peák és Valter mesél a Lengyel körről
17/08/2021 11:59