Mást eddig egyértelműen a csapat jövőjének tartották házon belül, de a Tour után ebben már nem olyan biztosak.
A Movistartól az elmúlt években megszokhattuk már a furcsa dolgokat. A csapat taktikája sokszor megkérdőjelezhető, nagyobb balhék is időről-időre előfordulnak. Ezek viszont többnyire - bár mindenki számára nyilvánvalóak – nyilvánosan mégis el vannak fedve valamilyen semmitmondó nyilatkozattal, vagy mondjuk az egymást lábát kényszeredett mosollyal masszírozó kapitányokról feltöltött videóval. A nyílt üzengetés ritka, a csapatvezető Eusebio Unzué most mégis látványosan beleállt a csapat versenyzőjébe, Enric Másba.
A spanyol versenyző nem úgy zárta a Tour de France-t, ahogy azt a csapat elképzelte. A tavalyi Touron szerzett 6. és a Vueltán elért 2. helye után a cél idén a dobogó elérése lett volna, ehhez képest Más többször is látványosan megrogyott a hegyekben, és csak a 11. helyen állt összetettben, amikor a 19. szakasz előtt covid miatt feladta a versenyt.
Kerékpár
Valverde utolsó küldetése: benntartani a World Tourban a Movistart
07/08/2022 08:50
Más a Tour alatt maga is beszélt arról, hogy komoly mentális nyomás helyeződik rá, ami miatt például a lejtmenetekben is jóval bizonytalanabb volt, mint korábban. Ez viszont Unzué szerint nem normális jelenség és a versenyző éretlenségét mutatja.
„Az a pszichológiai leblokkolás, amit Más tapasztalt a Tour alatt, nem normális. Ebből kiindulva úgy látjuk, hogy 27 évesen még mindig nem elég érett a kapitányi szerepre. Nem áll rá készen, hogy hátára vegye egy csapat és egy nemzet elvárásait.”
Ennek ellenére a spanyol versenyzővel a Vueltán is számolnak, remélve, hogy ott jobb formában lesz, mint az idény eddigi részében.
„Türelmesnek kell lennünk és remélni, hogy eléri a szükséges érettséget. Nem mondom, hogy készen áll a Vueltára, de ennek ellenére fel sem merült, hogy ne menjen.”

Enric Mas

Fotó: AFP

A Movistaron belüli feszültség abból is adódhat, hogy veszélybe került a csapat World Tour státusza. Az év végétől érvényes kiesési rendszerben jelenleg övék az utolsó bennmaradó hely, de a pontokért még nagy verseny várható a szezon utolsó hónapjaiban, egy jó háromhetes szereplés pedig nagyon jól jött volna a csapatnak. Pláne, mert a kilátások így a szponzorok terén sem bíztatóak, a jövő év végén lejáró szerződés meghosszabbításáról Unzué szerint még el sem kezdtek tárgyalni a Movistarral.
A spanyol telefontársaság egyébként a hírek szerint nagyjából évente 15 milliós költségvetést biztosít, ami a mezőny alsó harmadába tartozik. Unzué gondolkodása egyszerű, szerinte több pénzből jobb versenyzőket engedhetne meg magának, és így a csapat is előrébb lenne. Szerinte nincs szó arról, hogy a Movistar sikertelenségét valamifajta technikai vagy tudásbeli elmaradás okozná a Jumbo, UAE és Ineos alkotta élmezőnnyel szemben.
„A versenyzők jelentik a különbséget, ahhoz pedig, hogy megszerezd őket, tömött zsebekkel kell kimenned az átigazolási piacra.
A csapatvezető frusztráltsága érthető, hiszen a hírek szerint például idén megpróbálkozott Richard Carapaz visszahozásával, az ecuadori versenyző viszont az EF-et választotta. A csapatnak nagyobb vonzereje lehet a spanyol versenyzők körében, ők viszont Unzué szerint vagy túlvannak a karrierjük csúcsán – mint Alejandro Valverde, Mikel Landa és Pello Bilbao – vagy jelenleg nem elérhetőek.
A csapatvezető szerint azonban ez rövidesen megváltozik, a feltörekvő spanyol generáció versenyzőinek első szerződése lejár, ő pedig legalább egyet megszerezne az olyan nevek közül, mint Carlos Rodríguez, Juan Ayuso, Raúl García vagy Igor Arrieta.
“Jobbak lesznek a lehetőségeink néhány éven belül, amikor néhányan közülük elérhetőek lesznek. Minden egy nagy körforgás. Ne felejtsük el, milyen volt nemrég a spanyol kerékpársport Contadorral és Valverdével… ez így működik.”
Forrás: Velonews
Tour de France
Enric Mas is befejezte a Tourt
22/07/2022 12:05
Tour de France
A Jumbo-Visma bedobta a gereblyét a Tour 4. szakaszán, Van Aert "berepült" a célba
05/07/2022 17:31