Itt a válasz: ezért versenyez 122 millió forintot érő karórában Pogačar és Van der Poel
Frissítve 09/04/2025 - 16:36 GMT+2
Megszokhattuk, hogy minden gramm, minden watt számít az országúti kerékpársportban, de még Tadej Pogačarnak és Mathieu van der Poelnak is lehetnek bűnös élvezetei. Mindketten egy több mint 300 ezer eurót (122 millió forintot) érő órával a csuklójukon tekertek a Flandrián, és Lotte Kopecky szintén egy óramárka nagykövete. Miért lettek a kerékpárosok az ideális reklámarcok?
Tizennyolc kilométer szólóban, Pogačar már nyolcadik alkalommal nyert nagy klasszikust
Videó forrása: Eurosport
A kerékpársport évtizedek óda kapcsolódik a különböző óramárkákhoz, ám leginkább csak az utóbbi években lett divat, hogy néhány sztárversenyző luxusórákkal a kezén teker a versenyeken.
A Flandrián Tadej Pogačar és Mathieu van der Poel bal csuklóján is egy bő 300 ezer eurót érő Richard Mille-darab feszült. Mivel a férfi mezőny tagjai közül mások, így Biniam Girmay vagy épp Jasper Stuyven, valamint a női világbajnok Lotte Kopecky is drága órákban szokott feltűnni, hiszen mindhárman a svájci Breitling nagykövetei, így a Sporza mélyebben utánajárt a témának.
"A kerékpározás az új golf" – mondta a sztárügynök, Alex Carera, aki Pogačarnak és Girmaynak is segített az óramárkákkal kötött üzleteknél.
"A kerékpársport korábban is népszerű sport volt, de mostanra menő is lett. Ez automatikusan vonzza a tehetős embereket. A topvezetők, menedzserek manapság szeretnek bringázni, és sok pénzt költenek felszerelésekre. Ezt a pénzt órákra is költhetik, ezért az óramárkák egyre inkább kerékpárosokat használnak nagykövetként."
Wim Lagae sportközgazdász hozzátette, hogy a legjobb versenyzők ezáltal egyre többet is keresnek.
"Becsléseink szerint körülbelül 60 versenyző legalább bruttó 1 millió eurót keres. Ez hat a luxusmárkákra, akik megpróbálják bevonzani a sztársportolókat. Olyan embereket keresnek, akik képesek feszegetni a határaikat, akik mögött van sztori."
/origin-imgresizer.eurosport.com/2025/04/09/image-18be5ffd-aa5b-48b2-b117-1bc7666012be-85-2560-1440.jpeg)
Pedersen, Pogačar, Van der Poel
Fotó: Getty Images
Bernard Hertoghe, a Breitling Benelux ügyvezető igazgatója pontosan ezt erősítette meg: a sportoló és a márka háttértörténetének meg kell egyeznie ahhoz, hogy az együttműködés kedvező legyen.
"Lotte Kopeckyvel először az antwerpeni fiókunk megnyitóján találkoztam. Elmondtam neki, hogy nincs akkora költségvetésünk, hogy meg tudjunk fizetni egy világbajnokot, de lenyűgözött a sportoló mögött álló nő, és az, hogyan jutott el egy álmodozó kislányból oda, ahol most van. Ráadásul éreztem, hogy őszinte a szeretete és az érdeklődése a márkánk iránt. Tökéletesen passzol ahhoz, amilyenek mi is szeretnénk lenni: befogadó, nyugodt, két lábbal a földön jár. Amellett, hogy elképesztő sportoló, civilben is kellemes társaság, amikor például közös céges kerékpározásokat szervezünk. Észrevehető, hogy a vendégeink, partnereink szeretnek olyan emberekkel találkozni a rendezvényeinken, mint Lotte."
Hertoghe hozzátette, a Kopecky és a Breitling közötti megállapodás kereskedelmi partnerséget jelent.
"Lotte kap néhány karórát, cserébe pedig posztol egy-egy fotót az órával a közösségi médiában vagy eljön néhány rendezvényünkre."
Pogačar és a Richard Mille egyezsége az UAE-nek köszönhető, hiszen az óramárka a csapat egyik szponzora is egyben – ettől még nem lenne kötelező 300 ezer eurós órában versenyeznie.
"Tadej imádja, és egyébként sem jut eszébe verseny közben, hogy épp egy 300 ezer eurós órában száguldozik" – nevetett Carera. "Csak az jár a fejében, hogy elsőként érjen célba."
A korábbi profi, Lawrence Naesen szerint semmilyen hátrány nincs abból, hogy Pogačarék kezén ott van az óra.
"Egy olyan óra, mint amilyen Mathieu-é és Tadejé, alig 15-20 grammot nyoma. Nem forog, nem rezeg, semmilyen befolyással nincs."
Greg Van Avermaet szerint ez csak a legdrágább luxusórákra jellemző.
"Egyszer volt olyan, hogy szíj nélkül raktam fel az órát, mert egyébként túl nehéz lett volna. Lehet olyan, hogy tényleg gondod származhat belőle, mert nehezebbnek érezheted a karod rázkódáskor. Régebben is voltak olyanok, akik órában tekertek, például Fausto Coppi. Utána egy ideig egyáltalán nem volt jellemző, de most a pehelykönnyű modellekkel újra divattá vált az egész. Személy szerint úgy gondolom, hogy jó látni ezt a folyamatot."
A Kopeckyhez hasonlóan a Breitling nagykövetének számító Stuyven szintén rajongója az óráknak.
"A mezőnyben gyakran népszerű beszédtéma. Vannak olyan srácok, akik aktív gyűjtőnek számítanak. Két éve a Milánó-Sanremón órával a karomon tekertem, de mivel úgy érzem, mindig fennáll a veszélye, hogy a csattal történjen valami vagy beragadjon, nem szoktam hordani. Egyébként a szponzorom sem követeli meg, hogy verseny közben viseljem."
Forrás: Sporza
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés