Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Három sztárcsapat, amely sokat változott erre az évre

Bodnár Gergő

Publikálva 03/01/2022 - 19:47 GMT+1

Az Astana, a Sagant elengedő Bora, és a Pogačarral hosszabbító UAE Emirates kerete is eléggé átalakult a 2022-es szezonra.

UAE Team Emirates

Fotó: AFP

Astana, UAE Emirates és Bora. Három csapat, amely nagyon belehúzott az átigazolási piacon, és alaposan átalakította a keretét.

Leginkább talán a Saganról 5 év után lemondó Bora változtatott, hisz ők Aleksandr Vlasov, Jai Hindley, és Sergio Higuita mellett visszahozták a Quick-Steptől azt a Sam Bennettet, aki korábban öt szezonon keresztül volt a csapat versenyzője.
Tavaly azonban (köszönhetően többek között Patrick Lefevere híressé vált jegyzeteinek) nem a legszebb módon távozott attól a csapattól, melynek színeiben 2020-ban például szakaszt nyert a Touron és elvitte a zöld trikót.
De az Astana is alaposan átalakult 2022-re, hisz 1 év után visszahozták a Movistartól Miguel Ángel Lópezt, és újra leigazolták Vincenzo Nibalit, aki Girót és Tourt nyert a kazah csapat színeiben. Nem mellesleg, újra Alexander Vinokourovnak hívják a nagyfőnököt.

Astana-Qazaqstan

  • A komolyabb érkezők: Vincenzo Nibali, Miguel Ángel López, Gianni Moscon, David de la Cruz, Joe Dombrowski
  • A komolyabb távozók: Jakob Fuglsang, Aleksandr Vlasov, Luis León Sánchez, Ion és Gorka Izagirre, Omar Fraile
Új név, egy távozó kanadai szponzor, amely a csapatnál uralkodó átláthatatlanságra hivatkozva szállt ki. És persze a rövid ideig érthetetlen okokból menesztett Alexander Vinkourov, aki újra "tejhatalmat" kapott. Két nagy visszatérővel megy neki az Astana a 2022-es szezonnak, ugyanis a Movistart gyorsan elhagyó López, illetve Nibali is újra a keret tagja. Vinóék mintha ismét 2015-öt írnának, hisz ez a duó akkor is a kazah sornál tekert, a csapatot 9 szezon után elhagyó Fuglsanggal együtt.
Nibali szakaszgyőzelemre simán, López egy GT-dobogóra lehet reális opció, egy fegyelmezett és csöndben dolgozó Moscon pedig a tavaszi egynaposokon tudna főszereplő lenni. Nagy kérdés, hogy mennyire volt okos döntés elengedni Vlasovot, aki ugyan hozott egészen szép eredményeket (negyedik volt a Girón és második a Nizzán), de összességében talán elmaradt a várakozásoktól. Bár vele kapcsolatban már tavaly ilyenkor is lehetett hallani, hogy szívesen távozna (állítólag az Ineos érdeklődött iránta). Most hiába kínálták fel neki a hosszabbítás lehetőségét, ő lépett, és a Borát választotta.
Astana

UAE Team Emirates

  • A komolyabb érkezők: George Bennett, João Almeida, Marc Soler, Alvaro Hodeg, Pascal Ackermann
  • A komolyabb távozók: Alexander Kristoff, David de la Cruz, Joe Dombrowski
Az alapok maradtak, hisz Pogačar még nyáron 2027 végig hosszabbított, és a 6 milló eurós éves fizetésének köszönhetően ő lesz az egész WT-mezőny legjobban kereső versenyzője. A segítő személyzete most a Jumbót elhagyó Geroge Bennett-tel, a Movistartól távozó Marc Solerrel és Joao Almeidával bővült. Bár könnyen lehet, hogy a portugál versenyző kap egy GT-t jövőre, ahol ő lesz a kapitány (amennyiben tényleg kap, az nyilván a Giro lesz). A 2021-ben egyetlen lengyel körös szakaszgyőzelemmel záró Fernando Gaviria Ackermann személyében kapott egy házon belüli riválist, bár eddig Kristoff-fal is egészen jól megvoltak, és jövőre is bőven lesz elég versenyük, ahol magukért mehetnek. Pogačar triplázást illető céljai miatt a Tourban amúgy sem nagyon bízhatnak.
Pogacar és Van Aert

Bora-hansgrohe

  • A komolyabb érkezők: Aleksandr Vlasov, Jai Hindley, Sergio Higuita, Sam Bennett
  • A komolyabb távozók: Peter Sagan, Daniel Oss, Pascal Ackermann
Jöhet a Sagan nélküli első szezon, ami a Bora életében azért elég komoly változás lesz. A háromszoros világbajnok távozásával felszabadult közel 5 millió euró, amiből elég szépen bevásárolt a német csapat. A háromhetes sort Hindley-vel és Vlasovval erőstették meg (kellettek is az érkezők, hisz Buchmannak nem volt túl erős éve), Sam Bennett pedig ha nyugalomban dolgozhat, tényleg a világ egyik legjobb sprintere. Csak hát, aki mostanság elhagyta a Quick-Step csapatát, finoman szólva sem nyerte szét magát.
picture

Sam Bennett fuhr bereits bis 2019 sechs Jahre bei Bora-hansgrohe

Fotó: Getty Images

Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés