A várakozásnak vége, most már a a dátumokat is megismerhettük, végre itt a jövő évi Giro teljes, mind a 21 szakaszt tartalmazó útvonala. A csütörtöki prezentáción kiderült, hogy tényleg Veronában rendezik a zárónapot, ami egy 17 kilométeres időfutam lesz. Ez egyet jelent azzal, hogy jövőre két egyenkénti került a programba, és ezek hossza mindösssze 26 kilométer lesz.

A sprinterek várhatóan 5 lehetőséget kapnak a május 6-án, Budapesten rajtoló Girón, a 4. szakaszon (Etna) már hegyi befutó vár a mezőnyre, 2017 után újra lesz Blockhaus, a harmadik hét pedig szokás szerint elég durvára sikerült. A jövő évi Giro legmagasabb emelkedője a 2239 méter magas Passo Pordoi lesz, a 20. szakasz pedig a Passo Fedaia tetején zárul.

Giro d'Italia
Lengyel Tomi: "Idén minden magyar bizonyította, hogy helye van a Girón"
16 ÓRÁJA
Nézzük részletesen, milyen lesz a jövő évi Giro d’Italia pontos útvonala.

A nagy rajt

Jövőre három napot tölt Magyarországon a Giro mezőnye, ez lesz a verseny történetének 14. külföldi rajta (és az első nem olaszországi start 2018 óta). A nyitószakasz Visegrádon, a Fellegvár mellett ér véget, egy bő négy kilométeres emelkedő végén. Másnap rendezik a 9.2 kilométeres budapesti időfutamot, a harmadik szakasz pedig jó eséllyel mezőnyhajrát hozhat Balatonfüreden.

Az első hét

A május 9-i pihenő/utazó nap után, a mezőny Szicíliába érkezik, és a 4. szakaszon rögtön jön az Etna. Majdnem kétezer méter magasan, a Rifugio Sapienzánál lesz a cél, ott, ahol 2017-ben, Jan Polanc nyert szökésből. A nyitó hét a Blockhaussal, vagyis egy igazi hegyi befutós nappal zárul, a sprinterek pedig jó eséllyel háromszor csaphatnak össze.

A második hét

A Giro középső hete rögtön egy fontos nappal, a Scarponi-emlékszakasszal indul, aztán Reggio Emiliában és Cuneoban a sprinterek meccselhetnek. Sajnos ekkor is lesz kire emlékezni, hisz a mezőny május 19-én a érinti a Passo del Boccót, melynek lejtmenetében Wouter Weylandt 2011-ben életét vesztette. Ez a hét egy olyan hegyi szakasszal (Cogne) zárul, ahol a nap utolsó nyolcan kilométeréből 46-ot megy felfelé a mezőny.
https://i.eurosport.com/2021/11/11/3252411.jpg

A harmadik hét

Szokás szerint kemény és hegyes, egyetlen olyan nappal, ami a spinterek számára lehet ideális (Treviso). A jövő évi Giro egyik legnehezebb szakasza lesz a tizenhatodik, amikor 200 kilométer alatt 5200 méternyi szintkülönbség vár a mezőnyre, három első kategóriás emelkedővel, köztük a Mortirolóval, és a 13.5 kilométer hosszú Apricával. Másnap következik egy sík részt szinte nem is tartalmazó hegyi szakasz, 3800 méternyi szintkülönbséggel, és két nehéz heggyel az utolsó 30 kilométeren belül. Előbb az első kategóriás Vetriolót kell megmászni, majd befutóként jön a 8 kilométer hosszú, 10%-os Menador.
A 20. szakasz egy klasszikus, Dolomitok-beli nap lesz sok mászással és persze hegyi befutóval. Cél a 14 kilométer hosszú (átlagosan 7.5%-os) Passo Fedaia tetején, de menet közben meg kell mászni a 2239 méter magas Passo Pordoit, a jövő évi Cima Coppit.
A zárónapon pedig jöhet a veronai egyenkénti, pontosan olyan útvonalon, mint 2019-ben. Nem lesz teljesen sík a nap, féltávra ugyanis bekerült egy majdnem 5 kilométer hosszú, átlagos 4.7%-os emelkedő.

A fontosabb dátumok

A 2022-es Giro május 6-án rajtol Budapesten, és május 29-én Veronában ér véget. Az első hegyi befutó május 10-én, a Blockhaus öt nappal később lesz. A Mortirolót és az Apricát is tartalmazó hegyi szakaszt május 24-én rendezik, a Passo Fedaiára pedig az utolsó előtti napon, május 28-án megy fel a mezőny.
Három pihenőnappal kell számolnunk a jövő évi Girón, az első május 9-én, a második május 16-án, a harmadik pedig egy héttel később, május 23-án lesz.

GIRO D’ITALIA 2022 - A VÁRAKOZÁSNAK VÉGE, ITT A TELJES ÚTVONAL!


A várható mezőny

Mivel csak november van, erre a kérdésre nehéz pontosan válaszolni, de az igazán nagy sztárok közül Pogacar és Bernal már arról nyilatkozott, hogy jövőre Tourozni szeretne, és nyilván elég meglepő lenne, ha Roglic a Girót választaná. De Carapaz, Almeida, Simon Yates, Tao Geoghegan Hart, vagy a bahreines Landa-Caruso duó indulására azért van esély. Nairo Quintana csak abban az esetben jöhet Magyarországra, ha a csapata szabadkártyát kap, vagy amennyiben a Qhubeka tényleg megszűnik, jövőre 18 csapatos lesz a WorldTour-mezőny, és ezáltal picit változik a meghívható sorok száma.
Peter Sagan már 2020-ban is jelezte, hogy szívesen jönne a budapesti rajtra, de most olyan sorhoz (TotalEnergies) igazolt, ami nem WT-csapat, így nem automatikus résztvevő. Bár ha Sagan szeretne girózni, az nyilván egy megoldható feladat a szervezők számára. Igaz, nem összetett esélyes, de Tom Pidcock is elmondta, hogy 2023 előtt nem tervez bemutatkozni a Tour de France-on, vagyis az ő indulásában talán lehet bízni.
A sprinterek közül eddig egyedül az Ineos-hoz visszatérő Elia Viviani mondta ki egyértelműen, hogy szeretne jönni a Giróra.
A magyar versenyzők esélyeiről már korábban is írtunk, Valter Attila majdnem biztosan ott lesz a Girón, és erre a két eolo-kometás versenyzőnek (Dina Marci, Fetter Erik ) is minden esélye megvan. Azaz ha minden jól alakul, 3 magyar egészen nyugodtan ott lehet a budapesti rajton.
Kerékpár
Pidcock: „Ha hibázol, a cyclocross képes komplett idiótát csinálni belőled”
TEGNAP 15:57
Kerékpár
Akik nagyot robbantottak: az idei szezon legtöbbet fejlődő versenyzői
28/11/2021 09:10