Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Ellenőrző: 98. Giro d'Italia

Eurosport
Eurosport

Publikálva 03/06/2015 - 09:01 GMT+2

Rózsaszín trikó egyetlen rossz nappal, két Aru szakaszgyőzelem, és az ismét csalódást keltő Richie Porte. Elkészültek az ESB osztályzatai.

Fotó: Eurosport

Túl vagyunk az év első háromhetesén, amely igencsak sok történéssel szolgált. Gyakorlatilag mind a 21 szakasz tartogatott izgalmakat és fordulatokat. Talán, csak a luganói befutó hozta a várt forgatókönyvet. Órási volt az átlagsebesség - 39.6-os, ez a harmadik legmagasabb az olasz kör történetében - köszönhetően az Astanának, amely gyakorlatilag három héten keresztül fárasztotta a mezőnyt. Petacchi, Basso és Tossato is egyetértettek abban, ilyen kemény körversenyen még nem vettek részt.
Három nappal a 98. Giro vége után elkészültek az ESB osztályzatai.
Alberto Contador (Tinkoff)
Mortirolo és időfutam. Két szakasz, amire emlékezni fogunk. Egyetlen rossz nappal csinálta végig a versenyt, de a Finestrén már komoly előnye volt. Ott jött ki igazán a rutinja. Egy pillanatig sem pánikolt, és szépen, saját ritmusban jött fel. Igaz, társak nélkül. Tizenhat szakaszon viselte a rózsaszín trikót, nyernie viszont nem sikerült. Történelmi duplára készül, de ez a Giro minden volt, csak pihenős nem. Az ESB osztályzata: 9,5
Fabio Aru (Astana)
Nagyon mélyről jött vissza, végül két hegyi befutót nyert. Ebből a Giróból csak tanulhatott (lásd az eléhezős szakasz). Az időfutamban neki is előre kell lépnie, de ezt nyilván pontosan tudja. Kellően erős csapatot kapott maga mellé, tényleg övé a jövő.
Az ESB osztályzata: 8,5
Mikel Landa (Astana)
Azt eddig is tudtuk róla, hogy jó hegyimenő, de most megmutatta, hogy igazi klasszis. Igazi segítőként fontos pillanatokban is eleget tett a csapatutasításoknak, ebből a szerepkörből jelesre vizsgázott. Azt már nem tudjuk meg, mi történik a sestriere-i befutón, ha engedik menni. Az egyik legerősebb versenyző volt a hegyeken, az időfutamban viszont fejlődnie kell (ott négy percet kapott Contadortól). Az év végén lejár a szerződése, vinné az Etixx, a Movistar és a Sky is.
Az ESB osztályzata: 8
picture

Fotó: Eurosport

Astana
Megcsinálták a versenyt, döbbenetes tempót diktáltak három héten keresztül. Nem is ok nélkül,  Kruijswijk vagy Hesjedal „miattuk” szedett össze már az elején komoly hátrányt. Mindig volt ember a kapitány mellett (hol Landa, hol Kangert), és szakaszokat is nyertek. Csak a rózsaszín trikó nem lett meg. A csapatverseny viszont simán. Mi lett volna nélkülük?
Az ESB osztályzata: 9,5
Tinkoff-Saxo
Totális csalódás, egyszer sem tudták a várakozásoknak megfelelően segíteni Contadort. Lehet, hogy a nap elején sokat dolgoztak a síkon (főleg Boaro, Jensen és Tossato), de így épp az emelkedőkre fogytak el. Viszont két nagyon fontos pillanatban remekül kisegítették a kapitányt. Gondoljunk csak a Mortirolo előtti defektre (egyből ott volt Basso) vagy a jesolói bukásra (Tossato egyből odaadta a kerékpárját). Ennek ellenére, ez összességében elég kevés. De legalább a Tourt megelőzően előjöttek a problémák.
Az ESB osztályzata: 3
Ryder Hesjedal (Cannondale-Garmin)
Év végén lejár a szerződése, ilyen Giro után, nehogy a Tinkoffnál kössön ki… Remekül ment az utolsó héten, de addigra már komoly hátránya volt (mindez igaz Kruijswijkre is, aki ott lesz a Touron).
Az ESB osztályzata: 6,5
Andrey Amador (Movistar)
Egy ideig a dobogó sem tűnt elérhetetlennek, de az utolsó hét kulcsfontosságú szakaszain csak kapott. A negyedik hely így is nagyon szép, igaz Landa 5.05-el csak megelőzte.
Az ESB osztályzata: 7
Sacha Modolo (Lampre-Merida)
Amiért jött, megcsinálta, két szakaszt nyert. A Richeze-Ferrari duótól óriási segítséget kapott, gyakorlatilag csak a Lampre-Meridának volt igazán értékelhető – és valóban hasznosan dolgozó – vonata. A miláni befutóban azért ők is benne voltak. A mezőny egyetlen olasz WT csapata négy győzelemmel zárt.
Az ESB osztályzata: 7,5
picture

Fotó: Eurosport

Rigoberto Uran (Etixx)
A harmadik hétre magához tért, de mi volt előtte? Megfázás, majd egy kisebb bukás, és csalódást keltő hosszú időfutam. Porte-al ellentétben legalább végigment, segítője nem sok volt. Neki sem esett jól az első napokban az Astana által diktált brutális tempó.
Az ESB osztályzata: 5
Ivan Basso (Tinkoff)
Félretéve a múltját és azt, hogy mennyire szimpatikus, többet vártunk tőle. De ő is saját magától. Elismerte, hogy nem nőttek fel a csapatkapitány mellé. Majdnem három óra hátránnyal zárt. Kreuziger ugyanez a kategória.
Az ESB osztályzata: 3
Tom Boonen (Etixx)
Életében először indult Girón, de az időfutam előtt hazautazott. Egyik szakaszon sem volt főszereplő, és ezt nem lehet a tavaszi fáradtságra fogni. Hat nappal a búcsú után szakaszt nyert a belga körön…
Az ESB osztályzata: 2
Richie Porte (Sky)
Az emlékezetes kerékcserés büntetés nyilván visszavetette, de erre a Contadorra nem lett volna veszélyes. Minden segítséget megkapott a csapatától (pl. luxus lakóbusz), de sokadszorra sem élt a bizalommal. Az év végén lejár a szerződése, jó eséllyel távozik. Milyen érdekes, épp az Orica érdeklődéséről hallani.
Az ESB osztályzata: 2
picture

A 15. szakasz után feladta a Girot. Akkor már majdnem 36 perc hátránya volt

Fotó: Eurosport

Az olaszok
Kilenc győzelem, 2008 óta ez a legtöbb. Igaz, hét éve Ricco és Sella hozott össze a tizennégyből ötöt… Formolo élete első Giróján bizonyította, tényleg sok van benne. Ulissi visszatérésének is örülhetnek az olaszok, főleg a válogatott miatt. Az ESB osztályzata: 8
A verseny
Huszonegy szakasz, de talán ha egyszer unatkoztunk. Az RCS Sportnál, ilyen Girót szerettek volna. Látványos kezdés a sanremói kerékpárúton, hegyi befutó már az ötödik etapon, óriási tempó, és egy, a verseny végkimenetelét is befolyásoló igencsak hosszú időfutam. Persze, az Astana is tett azért, hogy minden így alakuljon. Porte büntetése miatt Mauro Vegninek ugyan napokig magyarázkodnia kellett, de ők csak az UCI - nem feltétlenül jó - szabályait alkalmazták. Ez a Giro nagyon rendben volt, talán a 2013-as Vueltán szórakoztunk legutóbb ilyen jól.
Az ESB osztályzata: 9
A 98. Giro számokban2 – Öt év után ismét volt csapat (Liquigas: Basso+Nibali), amely két versenyzőt adott a dobogóra4 – Ennyi csapat nem veszített embert (Tinkoff, Astana, Giant, FDJ)5 - Öt szakaszgyőzelemnél jár négy eddigi háromhetesen Fabio Aru7 - Contador hivatalosan a hetedik, valójában a kilencedik nagy körversenyét nyerte9 - Ennyi dobogós helyezése van a még nyeretlen Giacomo Nizzolónak (hét második, és két harmadik hely)14 -  Tizennégy éve volt utoljára két spanyol a dobogón (2001: Olano és Osa)16 -  Tizenhat napig viselte a rózsaszín trikót Alberto Contador36 – Ennyi napot vezetett Contador összetettben, a három eddigi Giro részvétele során (7+13+16 nap)39.615 - Ekkora volt a verseny átlagsebessége. A rekord: 40,057 (2009)601 - Ennyi kilométert volt szökésben Marco Bandiera6.40.13 - Az utolsó helyezett Marco Coledan hátránya (tavaly: Jetse Bol/5.15.19)
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés