Max Verstappen teljesítette a kötelező oktatást, hétvégén indulhat a Nordschleifén

Max Verstappennek nem csak a hivatása, de a hobbija is a vezetés. A holland pilóta májusban már tesztelt egy GT3-as Ferrarit a Nordschleifén, akkor Franz Hermann álnéven döntött rekordot. Most végre sor kerülhet a hivatalos versenyen való debütálásra, hiszen pénteken teljesítette az újoncok számára előírt kötelező köröket.

Verstappen kicsit támadóbbra vette a figurát Monzában, örül a pole-nak az Olasz Nagydíjon

Videó forrása: SNTV

A hétvégén két futamot is rendeznek a Nürburgring hosszútávú sorozatában, ahol a holland forma-1-es világbajnok Max Verstappen is rajthoz áll.
Max Verstappen az előző hétvégén még Monzában nyert forma-1-es futamot, most pedig két versenyt is teljesíthet a legendás Nordschleifén. Májusban már tesztelt a pályán egy Ferrari 296-ost, amivel a GT3-as kategória körrekordját meg is döntötte, de egyelőre még ezt az autót nem vezetheti.
A versenysorozatnak ugyanis speciális szabályai vannak, ami alól még egy forma-1-es világbajnok sem kaphat kivételt. Az úgynevezett "Nordschleife-jogosítványt" két kategóriára adják, Verstappen szombaton pedig csak egy gyengébb autóval indulhat. Ha az első versenyen – két különböző autót vezetve – legalább 14 kört teljesít, akkor vasárnap már akár a Ferrarit is vezetheti.
A 2015-ben bevezetett rendszert sokan túlzottan bonyolultnak és pénzrablónak tartják, Valentino Rossi például emiatt nem is akar indulni a Nordschleifén.
Ralf Schumacher szintén úgy gondolja, hogy egy ilyen korlátozás a vicc kategória Verstappen esetében.
"Nem lett volna értelme, hogy a Red Bull eltiltsa a versenytől, szerintem azzal csak ártottak volna, nem is kicsit.
Számomra nagyon is érdekes, hogy még friss apaként is inkább eljön versenyezni és élvezi, hogy itt lehet. A Nordschleife persze mindig veszélyes, nem véletlenül ilyen legendás a pálya. Persze az ő esetében eléggé röhejes, hogy nem vezethet rögtön egy erős autót, ráadásul még egy bevezető oktatáson is részt kell vennie a pályán.
A világ legjobbjáról van szó, biztos vagyok benne, hogy nem fog neki gondot okozni ez az autó sem. Ehelyett inkább ki kéne használniuk, hogy Max szereplését ekkora érdeklődés övezi, nem pedig arról kéne vitatkozni, hogy kiérdemelte-e az engedélyét.
Minden tiszteletem az övé, nekem nem lenne bátorságom itt indulni, alig van bukótér, rengeteg az induló, éjjel pedig kimondottan rosszak a látási viszonyok.
Az első tesztjei alapján szerintem a győzelemre is lehet esélye, de ha a 24 óráson indulna, az egész más lenne, ott nagyon sok tényezőnek kell egyszerre összejönnie. De csak a tudása alapján biztos esélyes lehet."
Verstappen kvalitásait ismerve egészen viccesnek tűnhet, hogy pénteken mit kellett ahhoz teljesítenie, hogy megkapja az indulási engedélyt. Először egy kisbusszal vitték körbe az újoncokat, ahol Andreas Gülden, a pálya instruktora mutatta be számukra a pályát. Később a 300 lóerős Porsche Cayman GT4-et vezethette, de csak két körig, amiket szintén Gülden felügyelt. Később jöhetett a hivatalos tréning, ami után már nem maradt kérdés.
Max Verstappen szombaton egy 4 órás versenyen debütál a Nordschleifén.
Forrás: motorsport-total.com
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés