Max Verstappen álnéven pusztította a rekordokat, kiszivárogtak a részletek a rejtélyes tesztről
Publikálva 15/05/2025 - 14:04 GMT+2
Max Verstappen a múlt héten pályára vitte a GT3-as Ferrariját a Nürgburgringen. A négyszeres világbajnok Franz Hermann álnéven teljesítette a tesztet, de nem volt nehéz kitalálni, hogy ő ül az autóban. A holland versenyző nem hazudtolta meg önmagát, már a legelső mért körében pokoli gyors volt, és ha hihetünk a beszámolóknak, a rekordot is megdöntötte – igaz, nem hivatalosan.
Max Verstappen komoly időket ment a GT3-as Ferrarival a Nordschleifén
Fotó: Twitter
Az időeredménnyel kapcsolatban eltérő információk jelentek meg. Voltak oldalak, amelyek arról számoltak be, hogy a holland bő öt másodperccel lassabb volt Frank Stippler márciusi pole pozíciós körénél, mások viszont egyenesen azt állították, hogy a körrekordot is megdöntötte a kategórián belül.
"A tag felbukkan. Megdönti a körrekordot teli tankkal és forgalommal. Szó nélkül lelép" - írta a Nürburgringen készített videókkal ismertté vált YouTuber, Misha Charoudin.
Timo Glock azon kevesek egyike volt, akik testközelből gyűjthettek információkat. A korábbi Forma-1-es pilóta megerősítette: a négyszeres világbajnok pokoli jó köröket futott, ráadásul már a legelső próbálkozásaival elkezdte feszegetni a határokat.
"Verstappen még ki sem gurult a boxból, amikor már emailekkel bombáztak, köztük az a csapat, amely hitelesítette azt engedélyemet a Nordschleifére. Ők követni is tudták, mert nem voltak túl messze tőle."
"Az alapján, amit hallottam, hihetetlen dolgokat láttak. Az információim szerint már az első vagy második köre topkategóriás volt" – mondta Glock. A hírek szerint ez 7:53-as köridőt jelent, ami már önmagában is lenyűgöző idő a német szerint.
"GT3-at vezetett már, de először járt a Nordschleifén. A szimulátorból persze ismerte már, ami önmagában megmutatja, mennyire jól fel lehet készülni. Verstappen tehetsége nyilvánvalóan nem volt kérdéses, de most ismét megmutatkozott. A 7:53-as kör valóban kiemelkedő, különösen, ha már a második próbálkozásra összejött."
A tesztről Helmut Marko is hosszabban nyilatkozott a Kronen Zeitungnak.
"A GT-versenyzés az egyik nagy szerelme, saját csapata is van. Nekem azt mondta, hogy két másodpercet vert a rekordra három kör után. Minden részletét tudta a köreinek, mindent tudott a felfüggesztésről, szinte már jobban belement a részletekbe, mint amikor a Forma-1-es autójáról beszél."
"Van egy saját szimulátoros csapata, és be szeretné ültetni az egyik legjobb versenyzőjét egy GT-autóba. Így lehet aktívan segíteni a fiatal tehetségeknek. Manapság egy teljes gokartos szezon 250 ezer eurónál indul. Ehhez képest a szimulátor 30-50 ezer euróba kerül összesen. Max egy olyan szoftver fejlesztésében is segít, amit az F2-es és F3-as csapatok használnak."
A valaha volt leggyorsabb időt Timo Bernhard futotta (a 20.8 km-es változaton) egy némileg átalakított Porsche 919 Hybriddel, ő 5:19.546-os idővel.
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés