Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Sainz kisegítette Norrist, aki a falba vezette Russellt - meséltek a szingapúri dráma főszereplői

Szabó Bence

Frissítve 18/09/2023 - 09:29 GMT+2

Carlos Sainz a Ferrari első győzelmét szerezte ebben a szezonban, miután a Szingapúri Nagydíj izgalmas hajrájában maga mögött tartotta a riválisait. A spanyol sikeréhez egy okos és nagy önbizalomra utaló taktika kellett, amivel közvetlen üldözőjét közel engedve tartotta hátrébb a veszélyesebb Mercedeseket. Ez kényszerítette hibára George Russellt, de Lando Norris sem sokkal kerülte el a falat.

Carlos Sainz (Ferrari)

Fotó: Getty Images

Nagyon izgalmasra sikeredett a szezon első nem Red Bull-győzelmet hozó futama.
Régen látott eseményeknek lehettünk tanúi szombaton a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjon. A futamot az idényben először nem a Red Bull valamelyik pilótája, hanem a ferraris Carlos Sainz nyerte, a hajrá ráadásul hosszú idő után végre komoly izgalmakat hozott. A győztes spanyol pilótának a mcLarenes Lando Norrist és a Mercedes versenyzőjét, George Russellt kellett maga mögött tartania, Sainz pedig tökéletesen játszotta ki egymás ellen a riválisait. A futam után a főszereplők elmesélték, pontosan hogyan is látták az eseményeket.
A látványos hajrá, ahol az utolsó körökben az első négyes – a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltonnal kiegészülve – néhány másodperc belül követte egymást, elsősorban azért alakulhatott ki, mert a Mercedesek egy biztonsági autós fázist kihasználva frissebb gumikat kaptak, a versenyt addig kontrolláló Sainz ellenben pont hosszabb időt volt kénytelen az elhasználódó abroncsain versenyezni.
Így történhetett meg az a furcsa helyzet, hogy az utolsó körökre a Ferrari versenyzője nem is elsősorban a közvetlenül mögötte haladó Norristól, hanem inkább a mögötte jövő másik két brittől félt. Ennek megfelelően pedig a csapatnál nagyon okos döntést hoztak: másodpercen belülre engedték Norrist, aki DRS segítségével maga mögött tudta tartani az üldözőket.
Sainz megerősítette ezt a tervet, mondván, a szoros állás ellenére végig nyeregben érezte magát.
„A Safety Car nyilván rékényszerített minket arra, hogy hamarabb kiálljunk mint szerettünk volna, szóval tudtam, hogy hosszú lesz az etap a kemény gumikon. George-ot hátrébb kellett tartanom, nem hagynom, hogy egy SC miatt közepesekre váltson, ez pedig tökéletesen működött.”
picture

Carlos Sainz Jr of Spain and Scuderia Ferrari celebrates his win on the podium while Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team looks on during the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit

Fotó: Getty Images

„A vége elég szorosra sikeredett, adtunk Landónak egy kis DRS-t, ami segített neki, mi pedig megszereztük az első helyet. Végig úgy éreztem, hogy megvan a sebességem megcsinálni, amit akarok. Őszinte leszek, éreztem a nyomást és ilyenkor sose vagy messze egy hibától, de közben éreztem, hogy irányítom az eseményeket és behozhatom a kocsit. Ez a lehető legjobb érzés, szóval most nagyon boldog vagyok.”
Sainz taktikája valamennyire persze Norrist is kisegítette, a két pilóta ismert barátsága miatt pedig nem meglepő, hogy a brit a futam után elismerően beszélt az őt megelőző kollégájáról.
„Carlos nagyon nagylelkű volt, hogy kisegített a DRS-sel. Rajtam és magán is segített. Tudtuk, hogy kemény lesz, ha a Mercedesek friss gumit kapnak, főleg mivel alig kellett megelőzniük valakit. Azonban megszereztük a dobogót, megfogtuk őket. Mindent megtettünk, amit kellett és többet is, szóval nagyon boldog vagyok.”
Norrisék taktikája ráadásul a verseny végén Russellt hibára is kényszerítette, a brit pedig falnak ütközve ki is esett. Amit nem lehetett látni, hogy néhány méterrel előtte haladva Norris is lekoccolta ugyanazt a falat, csak a kisebb ütést kibírva tovább tudott haladni. A Mclaren pilótája elmondta, szerencsés volt az esetnél.
„Hozzáértem a falhoz ugyanabban a körben, az utolsóban. Szóval szerintem engem követett, csak még rosszabb íven. Sajnálom őt. Jó versenyt futott, ő volt ma a leggyorsabb szerintem. (A kiesése) segített kicsit, az utolsó pár kanyar nyugodtabb volt.”
A Ferrari Sainz sikerével értelemszerűen az első győzelmét szerezte a szezonban, míg Norris és a McLaren is a legjobb idei eredményét hozta. A csapatok a jó szériájukra egy hét múlva, Japánban erősíthetnek rá, ahol a Red Bull is kísérletet tesz majd a dominanciájának visszaszerzésére.
Forrás: RaceFans
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés