„Lewis még nincs is itt” – a Ferrari csapatfőnöke még nem tudja, lehet-e Hamilton utódja a 18 éves tehetség

Élete első Forma-1-es versenyét a Ferrari színeiben teljesítette, és a bemutatkozás nagyon meggyőzően sikeredett. Oliver Bearmant évek óta nagy tehetségnek tartják, és a Szaúd-Arábiában látottak alapján készen áll arra, hogy a nagyok között versenyezzen. Már csak az a kérdés, lesz-e olyan istálló, ahol már jövőre megkaphatja a bizalmat.

Lewis Hamilton és Oliver Bearman a Szaúdi Nagydíjon

Fotó: Getty Images

Oliver Bearman nagyszerűen mutatkozott be a Forma-1-ben, ami után sokakat foglalkoztat a kérdés, kaphat-e jövőre ülést.
Alig pár órája volt felkészülni élete első Forma-1-es versenyére, de a 18 éves brit tehetség kiállta a próbát. Bearman már a harmadik szabadedzésen biztatóan vezetett, az időmérőn a 11. helyen zárt, a versenyen pedig a 7. pozícióban intették le. A jelenleg F2-ben versenyző Bearman a hétvége során egyre magabiztosabban vezetett, a kemény gumis etap során, legalábbis miután áthámozta magát Nico Hülkenbergen, hasonló tempóban autózott, mint Charles Leclerc.
Bearman pályafutása elképesztő tempóban halad előre, hiszen három évvel ezelőtt még a Forma-4-esek között versenyzett, utána az F3-ban küzdött a bajnoki címért, tavaly pedig már az F2-ben vezetett. Négy futamgyőzelmével bizonyította, hogy nagy jövő előtt áll, a mostani szezonban pedig már egyértelműen a bajnoki cím a célja, és ha nincs az F1-es lehetőség, Szaúd-Arábiában összejöhetett volna az első idei sikere.
A fiatal versenyző persze aligha bánja, hogy F1-es pontokra kellett váltania egy potenciális F2-es futamgyőzelmet, hiszen nagyot lendíthet a karrierjén a szaúdi hétvége. Bearmant az idény során láthatjuk majd még néhányszor, ugyanis a Haas színeiben hat szabadedzésen gyűjtögetheti a szuperlicensz-pontokat, illetve a tapasztalatot. Amennyiben az F2-ben ott lesz a legjobbak között, 2025-ben jó eséllyel lehetőséget kap a királykategóriában, már csak az a kérdés, hol.
A Ferrari nyilvánvalóan nem jöhet szóba, hiszen az olaszoknál nem szokás újonc versenyzőt mély vízbe dobni, Leclerc nemrég új szerződést kapott, ráadásul 2025-től Lewis Hamilton ül a másik autóba. Sokan persze már most azt vizionálják, hogy a hétszeres világbajnok visszavonulását követően Bearman jelenti a Ferrari jövőjét, Frédéric Vasseur csapatfőnök azonban jelezte: túl korai még ilyesmiről beszélni.
picture

Oliver Bearman

Fotó: AFP

„Ne kezdjetek már most arról beszélni, mi lesz Lewis Hamilton után, hiszen Lewis még nincs is a csapatnál. Ollie számára nyilvánvalóan jó jel volt a verseny, fontos mérföldkő a pályafutásában. Melbourne-ben és Imolában visszatér az F2-es projekthez, és most ez a legfontosabb kihívás előtte. Rövidesen FP1-es etapokat teljesít a Haasszal, ugyanis fontos a számunkra, hogy tapasztalatot és kilométereket adjunk neki. Ez a mostani eredmény viszont már zsebben van.”
Bearman a tervek szerint Imolában, Barcelonában, Silverstone-ban, Magyarországon, Mexikóban és Abu-Dzabiban ülhet legközelebb Forma-1-es autóba.
„Figyelembe kell venni, hogy Dzsidda csak egy állomás volt, és nem a végső cél. Jól teljesített ezen a hétvégén, a jövőben azonban másfajta kihívások várnak rá a Forma-2-esek között. Lesz majd néhány szabadedzése velünk és a Haas istállóval, hat hónap múlva pedig már senki sem beszél Dzsiddáról, csakis Mexikóról, Brazíliáról, illetve a teljesítményéről. Minden egyes nap egy új kihívás, de ha így folytatja, akkor jól fog teljesíteni.”
Bearman számára a Haas jelenti a legnagyobb esélyt, hiszen a kiscsapat egyik legfontosabb partnere épp a Ferrari. Korábban volt már példa arra, hogy az olaszok támogatását élvező pilóta került az autóba, 2021-ben és 2022-ben Mick Schumacher vezette az egyik autójukat. Ayao Komatsu csapatfőnök diplomatikusan fogalmazott, és kiemelte: elégedett a jelenlegi versenyzőivel, de azt is hozzátette, tisztában vannak a 18 éves brit tehetségével.
„Mexikóban és Abu-Dzabiban dolgoztunk vele, és azonnal egyértelművé vált számomra és a többség számára, hogy különleges versenyző. Nem csak a gyorsasága miatt. Megvan benne a teljes csomag, érti a célokat, és nagyon jól beilleszkedett. Még menet közben is képes feldolgozni az előző körből származó információkat, és aztán apró módosításokkal javít a következő alkalommal. Az érettsége azonnal szembetűnő volt, mintha évek óta csinálná már.”
Okosabbak nem lettünk, de azért az a csapatvezetők nyilatkozataiból is felsejlik, hogy ha a srác jól megy az év során, akkor egy-két éven belül beültetik valamelyik autóba az F1-ben. Már önmagában az beszédes, hogy a Ferrari ezúttal nem egy rutinos beugrót tartott készenlétben, mint például Antonio Giovinazzit vagy akár Robert Schwartzmant, hanem egy olyan versenyzőt, aki mögött mindössze egyetlen F2-es szezon áll.
„Én hoztam meg ezt a döntést a télen, mert tavaly hülyeségnek tűnt azt kérni Antoniótól, hogy 22-24 versenyen ott legyen, miközben az LMH programban is szerepel párhuzamosan” – mondta Vasseur. „Az LMH nagyon fontos a számunkra – és hatalmas kihívás – ezért nem akartam azt, hogy Antonio vagy Schwartzman velünk utazzon, egy héttel Katar után, két verseny között. Ezért döntöttünk úgy, hogy amikor Ollie is velünk van, ő lesz a tartalék, és ha épp nem, akkor a szimulátorban fog dolgozni.”
Forrás: Autosport
picture

Csatlakozz az Eurosport Magyarország Viber-csatornájához!

Fotó: Eurosport

Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés