Norris kivédekezte a győzelmet a Magyar Nagydíjon, Leclerc teljesen kiakadt a Ferrarira

Bár Charles Leclerc indult az élről a Magyar Nagydíjon, a győzelem végül ismét Lando Norris és Oscar Piastri között dőlt el egy, az utolsó körig feszült taktikai csatában, ezúttal a brit versenyző javára. Leclerc végül a dobogóról is lecsúszott, ami miatt már a futam alatt csapatát kezdte korholni.

Hogy süt palacsintát Lando Norris? A forma-1-es pilóták vagy a magyar vívók ügyesebbek?

Videó forrása: SNTV

Szombaton már rekorderré vált a 40. Magyar Nagydíj azzal, hogy a valaha volt legközelebb végzett egymáshoz képest az időmérő első tíz helyezettje, és amióta ezredmásodperces pontossággal mérik az időt az F1-ben, az első négy helyezett is. És miután Leclerc révén a Ferrari idén először megszerezte a pole-t a versenytempóban továbbra is favorit két McLaren előtt, izgalmas taktikai csata volt kilátásban, amennyiben a monacói képes megtartani a vezetést a rajt után.
A kiszámíthatatlanságot a délnyugat felől érkező eső lehetősége tovább növelte, ám végül teljesen szárazon, noha a korábbi napoknál hűvösebb időben zajlott a verseny, miután az esőfelhők a pálya közelébe érkezve feloszlottak.
Leclerc-nek sikerült is teljesítenie a kötelezőt a rajtnál, elsőként fordult el az 1-es kanyarban, miközben a bajnoki harcot vívó McLaren-pilóták inkább egymásra figyeltek: Norris a harmadik helyről a belső íven próbálkozott Piastri ellen, de számításai nem jöttek be, és George Russell, valamint Fernando Alonso ellen is pozíciót veszített, s csak utóbbit tudta hamarosan visszaelőzni.
A taktikai különbségek már az első bokszkiállások idején kirajzolódtak: az élen álló hármas, Leclerc, Piastri és Russell korán kereket cserélt az élmezőnyből, ezzel elköteleződve a kétkiállásos stratégia mellett, Norris viszont a pályán maradt, ő egyetlen későbbi szervizelést választva próbált visszatérni a győzelemért folyó harcba.
Mindez ahhoz vezetett, hogy miután a versenytáv kétharmada körül az élmezőny tagjai átestek az összes kerékcseréjükön, Norris használtabb kemény keverékű abroncsokkal haladt az élen, míg Leclerc kilenc, Piastri pedig tizennégy körrel frissebb gumikon eredhetett a nyomába.
Az első két etapban Piastrit támadási közelségbe sem engedő Leclerc azonban ekkor már egyáltalán nem érezte magát a győzelem esélyesének, és ingerült rádióüzenetben korholta csapatát valószínűleg egy előre meg nem beszélt, a bokszkiállás alatt az első vezetőszárnyán elvégzett változtatás miatt.
"Ez hihetetlenül frusztráló, elvesztettük minden versenyképességünket! Ha hallgattatok volna rám, találtam volna más módot a problémák kezelésére. Az autó most már vezethetetlen. Csoda lesz, ha egyáltalán a dobogón végzünk" – borult ki Leclerc a csapatrádióban.
A monacói aggodalma megalapozott volt, Piastri ezúttal már különösebb megerőltetés nélkül száguldott el mellette az 1-es kanyar külső ívén, hogy csapattársa nyomába eredjen. Az ausztrálnak nagyjából tíz másodperces hátrányt sikerült ledolgoznia Norrishoz képest, öt körrel a leintés előtt már egy másodpercen belül üldözte a testvérautót, a Magyar Nagydíj győzteséről így az utolsó körök csatája döntött.
Piastrinak több ígéretes kísérlete is volt a célegyenes végén, a legközelebb az utolsó előtti körben járt ahhoz, hogy bebújjon csapattársa mellé, ám Norris mindennek ellenállt. Az eddigi 1138 F1-es világbajnoki futam során csupán 28 alkalommal történt meg, hogy ne az a pilóta nyerje a versenyt, aki az utolsó előtti kört az élen kezdte meg, és bár Piastri mindent megtett, az utolsó körben sem talált fogást csapattársán, így Norris az egykiállásos taktikát sikerre váltva megszerezte idei ötödik futamgyőzelmét, a bajnokságban pedig 9 pontra csökkentette hátrányát Piastri mögött a nyári szünet előtt.
A McLaren sorozatban már negyedik kettős győzelmét jegyezte, ami a csapat történetének legjobb ilyen szériája, ezt megelőzően csak 1988-ban vittek véghez ilyet egyszer Ayrton Sennával és Alain Prosttal. Egyúttal ez volt a wokingi istálló történetének 200. futamgyőzelme is az F1-ben, a Ferrari után másodikként érték el ezt a mennyiséget.
Leclerc végül a dobogóról is lecsúszott, Russell megelőzte őt a harmadik helyért, neki pedig be kellett érnie a negyedikkel. Alonso, akinek részvétele pénteken egy izomhúzódás miatt még veszélyben volt, idei legjobb eredményével bejött az ötödik helyen, Gabriel Bortoleto pedig karrierje legjobb eredményével hatodik lett.
Lewis Hamilton, aki az időmérős 12. helyezése utáni csalódottságában önmaga lecserélését javasolta a Ferrarinak, a többséggel ellentétben a kemény keverékeken rajtolt, de a stratégiai eltérés sem javította az esélyeit, a célban is ugyanebben a pontot nem érő pozícióban intették le. A futam során azért volt egy incidense Max Verstappennel, aki egy ma már ritka előzési ponton, a 4-es kanyarban ment el mellette, noha utólag még vizsgálják, hogy a holland Red Bullja hozzáért-e a Ferrarihoz. A Red Bullok szintén nem remekeltek, Verstappen csak a feledhető kilencedik helyen zárt idén a Hungaroringen.
A leintést követően aztán Leclerc azzal kezdte nyilatkozatát, hogy visszaszívjon mindent, amit a verseny során mérnökének fejéhez vágott a rádióban.
"Azt hiszem, túl hamar beszéltem, mert miután kiszálltam az autóból, megtudtam néhány részletet arról, hogy mi is történt. Azt gondoltam, hogy olyasmiről van szó, amit korábban megbeszéltünk, de sajnos a karosszériával adódott probléma" – kért bocsánatot a Ferrari pilótája.

A Magyar Nagydíj végeredménye:


Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés