"Micsoda???" – verhetetlennek tűnt a McLaren a Hungaroringen, Charles Leclerc mégis megszerezte a rajtelsőséget

Meglepetésre a Ferrarival Charles Leclerc szerezte meg a rajtelsőséget a 40. Magyar Nagydíjra, legyőzve a korábban a hétvége fő esélyesének tűnő két McLaren-versenyzőt, Oscar Piastrit és Lando Norrist.

Hogy süt palacsintát Lando Norris? A forma-1-es pilóták vagy a magyar vívók ügyesebbek?

Videó forrása: SNTV

Az edzéseredmények alapján a Hungaroringen is az idén eddig 13 versenyből 10-et megnyerő McLareneknél volt az előny, s a Ferrari követte őket a legközelebbről, de mégis tisztes távolságból.
Az olaszok az először Spában használt, új hátsó felfüggesztéstől remélik, hogy közelebb juttatja őket a győzelemhez, miközben a Mercedesnél éppen ellentétes irányú folyamat zajlik: ők egy júniusban az autó hátsó részébe beépített újításnak tulajdonítják, hogy az utóbbi futamokon visszaesett a formájuk, így a Hungaroringen a probléma feltárásának céljából visszatértek a korábbi specifikációhoz. Eközben a Red Bull jobban szenvedni látszott, mint idén eddig bármely hétvégén, Max Verstappen sem tudta megbolygatni a legjobbak sorrendjét.
Eléggé ingadozott a hőmérséklet a péntek és a szombat során, az időmérő középső szakaszában pedig még néhány esőcsepp is megérkezett a pályától nyugatra átvonuló viharból, bár ez a nem zavarta meg különösebben a versenyzők és a csapatok dolgát.
A Q3-ban is úgy tűnt, hogy a McLarenek házon belüli csatája fogja eldönteni a pole sorsát, hiszen az első gyorskörök után még ők álltak az élen. A végjátékra azonban mégis nagy fordulat állt be, Piastri és Norris sem tudott javítani, szemben Leclerc-rel, aki mindenkit meglepve az első helyre repítette a Ferrarit, és megszerezte a csapat idei első rajtelsőségét 26 ezredmásodperccel Piastri, 41-gyel Norris és 53-mal George Russell előtt, vagyis az idei legszorosabb kvalifikáció végén!
"Micsoda???" – kérdezett vissza hitetlenkedve Leclerc a csapatrádióban, amikor a mérnöke közölte vele, hogy az 1:15,372-es köre pole-pozíciót ér. A monacói az autóból kiszállva elmondta, hibátlan körre törekedve csak a harmadik rajthely bebiztosítása volt a célja a két McLaren mögött, azáltal viszont, hogy rohamosan csökkent a pálya hőmérséklete és feltámadt a szél, megváltoztak a körülményekre rendkívül érzékeny autók közötti erőviszonyok.
Leclerc először rajtolhat az első helyről a Hungaroringen, annak pedig már nyolc éve, hogy Sebastian Vettel révén legutóbb egy Ferrarié volt a pole ezen a pályán.
A Ferrari nem tudta mindkét autójával kihasználni ezt a ritka lehetőséget, az időmérő nagy vesztese ugyanis, akárcsak egy héttel ezelőtt a Belga Nagydíjon, ezúttal is Lewis Hamilton volt, aki a 13. helyen végezve már a középső szakaszban kiesett.
Erősnek mutatkoztak az Aston Martinok, a pénteki első edzést még izomsérülés miatt kihagyó Fernando Alonso az 5. lett csapattársa, Lance Stroll előtt, és örülhet az újonc Gabriel Bortoleto is, aki karrierje legjobb időmérős eredményével a 7. helyre kvalifikálta a Saubert. A Red Bull-lal Verstappen a 8., Yuki Tsunoda a 16. helyen végzett.
A Magyar Nagydíj vasárnap 15 órakor rajtol, az előrejelzések pedig egész héten adtak némi esélyt arra, hogy a futamra megérkezik az eső a pályára – ezek a kilátások pedig mostanra sem változtak, Leclerc, Piastri és Norris a leintés után is hangsúlyozták, hogy a csapadék további változót hozhat az egyenletbe.
Az időmérő végeredménye:

Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés