Lewis Hamilton Katarban sem látja a fényt az alagút végén, csak a 18. helyről kezdheti meg a sprintversenyt

Lewis Hamilton Las Vegasban az utolsó helyen zárta az időmérőt, és nem volt sokkal jobb napja a katari sprintkvalifikáción sem. A hétszeres világbajnok csak a két Alpine-t, Pierre Gaslyt és Franco Colapintót tudta megelőzni, így a 18. helyről kezdheti meg a szombati sprintfutamot.

Megkezdődött a visszaszámlálás a 2026-os milánó-cortinai téli olimpiáig - kövesd az Eurosporton!

Videó forrása: Eurosport

Ennél nem megy gyorsabban az autó.
- mondta a rádióban Hamilton a sprintkvalifikáció végén.
A hétszeres világbajnok az interjú alatt sem volt jó hangulatban. A Sky Sports riportere három kérdést tett fel Hamiltonnak, amire összesen kilenc szóval válaszolt.
Mennyire volt nehezen vezethető a Ferrari? Ugyanolyan volt, mint máskor.
Segítettek-e a beállításbeli változtatások? Nyilvánvalóan nem.
Van-e valami pozitívum a szombattal kapcsolatban? Szép az idő.
A brit nem először volt hasonlóan szűkszavú egy-egy rosszabbul sikerült időmérő vagy verseny után, vagy mondott olyat, amit utólag finomítani kellett. Las Vegasban például arról beszélt, hogy nem várja a 2026-os szezont, amit sokan úgy értelmeztek, hogy egyáltalán nem hisz a Ferrari jövő évi projektjében. Katarban némileg finomított a kijelentésén a csütörtöki sajtónapon.
"Meglepne, ha lenne olyan pilóta, aki izgatott lenne a szezon végéhez közeledve a következő idény miatt, mert ilyenkor nincs már sok energiánk, és azt várjuk, hogy a családunkkal lehessünk. A frusztráció hevében tört ki belőlem. A versenyek végén, különösen, ha nem alakult jól, gyakran sok frusztráció van az emberben. Izgatott vagyok, hogy kiderüljön, mit épít jövőre a csapat" – mondta.
Hamilton csütörtökön arról is beszélt, hogy cseppet sem bánja a mostani szabályrendszer végét, mivel nem szereti a jelenlegi autókat.
A másik Ferrarit vezető Charles Leclerc-nek jobb napja volt, Q3-ba jutott a Ferrarival, és úgy érezte, hogy egy kicsivel több is benne lehetett volna, de túl közel volt a gyorskörén az előtte autózó Carlos Sainzhoz, így nem volt optimális a köre. A monacói a rádióban bosszankodott is egy sort, mivel úgy érezte, hogy a korábbi csapattársa a szükségesnél jobban lelassított a felvezető körön, de a konklúziója neki sem volt pozitív.
"Lassúak vagyunk, ezen a hétvégén is küszködünk. Ismét nehéz versenyünk van."
Frédéric Vasseur csapatfőnök sincs könnyű helyzetben, hiszen a Ferrari korán eldöntötte, hogy a 2026-os autó fejlesztésére koncentrál, és az év nagy részében ugyanazokat a problémákat kell menedzselni. Vasseur elmondta: teljesen megérti a pilóták álláspontját, ugyanis a csapaton mindenkiben hasonló érzések dolgoznak.
"Ismeritek a versenyzőimet: olyanok, amilyenek, teljesen elfogadom őket. Teljességgel átérzem a frusztrációjukat. Mi ugyanezen megyünk keresztül a boxfalon ülve. Amikor Charles esik ki Piastri és Antonelli ütközése miatt, az hatalmas frusztrációt eredményez. Rengeteget dolgoztunk a második hely megszerzéséért, és egyetlen pillanat miatt elbuksz egy potenciális második helyet."
Úgy gondolom, hogy ez a frusztráció kódolva van a munkánk DNS-ébe. Pilótánként eltér, hogyan fejezik ki a frusztrációjukat, de mindenkiben ugyanúgy megvan.
Leclerc a 9. helyről kezdheti meg a katari sprintversenyt, Hamilton pedig a 18. pozícióból rajtolhat.
Ez is érdekelhet:

Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Kapcsolódó mérkőzések
Hirdetés
Hirdetés