Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

„Két méteren múlt, hogy életben maradtam” – zuhé, káosz és sok dühös versenyző Suzukában

Kálmán Laci

Frissítve 09/10/2022 - 18:08 GMT+2

A Japán Nagydíj végleg eldöntötte a világbajnoki cím sorsát, Max Verstappen négy futammal a vége előtt behozhatatlan előnyre tett szert a pontversenyben, és megvédte címét. A dolog azonban korántsem volt sima. Volt itt minden, eső, baleset, rosszkor és előzetes tájékoztatás nélkül a pályára küldött daru, leállított futam, dühös versenyzők.

La partenza sotto la pioggia a Suzuka, F1, GP del Giappone, Getty Images

Fotó: Getty Images

Max Verstappen emlékezetes körülmények között lett másodszor is világbajnok.
Már az első körben egy balesettel indult a verseny, ugyanis Carlos Sainz Jr. megcsúszott, és a falnak csapta a Ferrariját. Nem sokkal később az ütközés, valamint az időjárási körülmények miatt félbe is szakították a futamot. A piros zászló két órán át volt érvényben, és mindössze háromnegyed órát mentek élesben a versenyzők.
Sainz az ütközéskor le is bontotta az egyik reklámtáblát, amelynek egy darabja a pályára került, amibe Pierre Gasly bele is hajtott, valamint Lewis Hamilton is csak nagy mázlival tudta kikerülni azt.
Ezt követően állították le a futamot, azonban a mezőny még a pályán volt, amikor feltűnt mellettük egy daru, amely Sainz autójának maradványait jött eltakarítani. Emiatt Gasly volt iszonyú dühös, hisz a rettenetesen rossz látási körülmények között kis híján belehajtott a járműbe.
„Basszus, mi ez? Egy daru benn a pályán?” – kiabált magából kikelve Gasly. „Hogy kerül egy daru a pályára? Épphogy elmentem mellette. Ez hogy történhetett? Ez elfogadhatatlan. El sem hiszem. Rohadtul meghalhattam volna.”
picture

Pierre Gasly és a daru

Fotó: Twitter

Sebastain Vettel sem volt elragadtatva attól, amit látott.
Legközelebb szóljanak már nekünk, ha ott van egy k***szott daru az úton! Tudtam, hogy benn van a Safety Car, de aztán a 12-es kanyarban ott van ez.
– mondta a négyszeres világbajnok.
„Ott volt egy k***szott daru a pályán. Nem valami jó ilyet látni ilyen körülmények között. Sőt, igazából baromi ostoba dolog volt a részükről” – mondta Nicholas Latifi, a Williams versenyzője
Többeknek eszébe juthatott Jules Bianchi tragédiája, aki 2014-ben, szintén Suzukában ütközött neki egy, a pálya mellett lévő darunak. A balesetet követően Bianchi hosszú ideig kómában volt, majd 2015 júniusában, mindössze 25 évesen elhunyt.
picture

Carlos Sainz - Suzuka

Fotó: Getty Images

„Hogyan tehetnénk egyértelművé, hogy soha többé nem akarunk darut látni a versenypályán?” – írta Segio Pérez a közösségi oldalán. „Jules-t is egy ilyen hiba miatt veszítettük el.”
„Hogy lehet az, hogy ugyanazon a pályán, ugyanolyan körülmények között megint feltűnik egy daru? Ugyanott, ahol Jules-t elvesztettük nyolc évvel ezelőtt. Fel sem tudom fogni” – nyilatkozta Gasly a verseny után, már valamelyest nyugodtabb állapotban. „Ez tiszteletlen dolog volt Jules-lel, a családjával és mindannyiunkkal szemben.”
Hálás vagyok, hogy itt lehetek, hogy felhívhatom a szeretteimet. Két méterrel haladtam el a daru mellett. Két méteren múlt, hogy életben maradtam.
Alexander Wurz, a Nagydíjversenyzők Szövetségének vezetője a közösségi médiában reagált az ügyre.
„Úgy gondolom, gyorsan megvitathatjuk a pályán lévő daru esetét. Fogjuk rövidre: ilyesmi nem történhet meg többé, srácok.”
picture

Max Verstappen, Charles Leclerc, F1 Gp Giappone, Getty Images

Fotó: Getty Images

Egy csavar a történetben, hogy a FIA cikkünk írásakor még azt vizsgálja, hogy Gasly nem hajtott-e túl gyorsan, amikor a daru mellett elhaladt. Akkor ugyanis már a piros zászló érvényben volt. Ezen kívül azonban arra is ígéretet tettek, hogy alapos vizsgálatnak vetik alá a helyreállító gépek alkalmazását verseny közben.
„A körülményekre való tekintettel, és figyelembe véve, hogy rengeteg visszajelzés érkezett a versenyzőktől, a FIA alapos vizsgálatot indít a helyreállító gépek ügyében.”
Verstappen világbajnoki címe azon múlt, hogy Leclerc az utolsó körben, az utolsó előtti kanyart levágta, miközben Pérez üldözte őt, ami miatt 5 másodperces büntetést kapott. Így, noha másodikként haladt át a célvonalon, végül a harmadik helyen végzett. A monacói elfogadta a versenybíróság döntését, jogosnak tartja azt.
„Nem voltam tisztában azzal, hogy az utolsó körben járunk. Összességében az 5 másodperces büntetés helyes döntés volt. A verseny vége rendkívül nehéz volt. Checo komoly nyomást helyezett rám, miközben én küszködtem az első gumikkal. Végül hibáztam, de mindent elkövettem, amit csak tudtam.”
picture

Max Verstappen

Fotó: Getty Images

Érdekesség, hogy a Red Bull főnöke, Christian Horner eleinte úgy gondolta, hiba volt teljes pontokat osztani a Japán Nagydíjon, annak ellenére, hogy részben ennek is köszönhető, hogy Verstappaen már Suzukában világbajnok lett. Sokan másokat is meglepett a FIA döntése, hisz az 53 körből csak 28-at teljesítettek a versenyzők.
Többen úgy gondolták, hogy egy idén bevezetett szabály értelmében a győztes csak 19 pontot kap majd, hisz a futamnak csak kevesebb, mint a 75 százalékát teljesítették a versenyzők. A FIA azonban azzal indokolt, hogy csak akkor osztanak csökkentett pontokat, ha a versenyt felfüggesztik, de nem is indítják újra. Itt pedig ugye megtörtént az újraindítás.
Verstappen világbajnoki címéhez tehát kellett az eső, kellett Leclerc hibája, és kellett az, hogy a versenyt végül újraindították.
Via a racefans.net több írása nyomán
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés