Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Megint eltűntek az előzések a forma-1-es futamokról, muszáj ezzel foglalkozni az FIA-nak

Minich Réka

Publikálva 06/05/2023 - 11:24 GMT+2

A bakui hétvége két unalmas futamot hozott, előzés alig akadt a pályán. A legtöbb pilóta az utolsó pillanatban lerövidített DRS-zónákra fogta az eseménytelenséget, de a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner kiemelte, hogy az autók fejlesztése egyre inkább ezt a trendet fogja folytatni. Szerinte a döntéshozóknak muszáj közbelépniük.

Perez örül a győzelemnek, Russell és Verstappen nem ért egyet az ütközésükkel kapcsolatban

Günther Steiner és a Haas pilótái az elsők között beszéltek arról, hogy idén ismét nehéz követni az autókat a versenyen, de egyre többen csatlakoznak a véleményükhöz.
Az idei Azeri Nagydíj hosszú idő után az egyik legunalmasabb futam volt, ami után a pilóták és a csapatok is hangosan bírálták az FIA döntéseit. Szerintük a pilóták beleegyezése nélkül, az utolsó pillanatban rövidítettek a DRS-zónákon, ami meg is látszott az izgalmak hiányán.
A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner viszont egy nagyobb és hosszabb távú problémára hívta fel a figyelmet. Szerinte ezzel mindenképpen foglalkoznia kell a szabályalkotóknak, ha nem szeretnék, hogy minden futam unalomba fulladjon.
„Lassan muszáj lesz foglalkoznunk a kérdéssel, hogy miért olyan nehéz a pályán előzni. Talán köze lehet a padlólemezt érintő téli szabályváltozásoknak is, de az is lehet, hogy csak mindenkinél több a leszorítóerő idénre, emiatt pedig nehézzé válhat a követés. Talán mindkettő kombinációja a jó megoldás.
Fontos, hogy körültekintően döntsünk, mert tavaly is csak augusztusban találták ki a változtatásokat, ami elég idegesítő. Addigra már csomó pénzt és erőforrást beleöltünk az autó fejlesztésébe, aminek egy jó része feleslegessé vált.
Nem tehetünk úgy, mintha ez nem lenne problémás, előbb vagy utóbb muszáj lesz megvitatnunk a kérdést. Először mi említettük, hogy újra nehéz követni egymást az autóknak, de akkor még azt mondták, hogy ez csak a mi kocsink hibája.
Mostanra viszont már mindenki hasonlóan látja a helyzetet. Először voltunk mi, aztán még 1-2 csapat, de akkor még azt találgatták, hogy elrontottuk a fejlesztéseket. Szerintem viszont általános a probléma, a legfrissebb szabályváltoztatásokkal nem lett jobb a helyzet.
Aztán még persze ott volt az is, hogy egyre rövidebb DRS-zónákat jelölnek ki. Próbáltam rájönni, hogy miért, de őszintén szólva még nem sikerült megtalálnom a választ. Azt mondják, hogy veszélyesek, de szerintem ez nincs így. Ha valaki elmagyarázza, hogy miért gondolják így, szívesen meghallgatom, de eddig még senki sem próbálkozott vele.
A fejlesztések kulcskérdése mindig is az volt, hogy a lehető legtöbb leszorítóerőt tudja produkálni az autó, ez pedig rossz a mögötte haladónak. A mérnökök gyorsabb autókat terveznek, és nem azzal törődnek, hogy legyen több előzés. Ha lassú vagy, akkor egész egyszerűen esélyed sincs az előzésre.”
A miami futam sem valószínű, hogy túl sok látványos előzést fog hozni, hiszen a tavaly debütált utcai pálya keskeny és tele van lassú szakaszokkal. Az FIA a három kijelölt DRS-zónából ráadásul kettőt lerövidített, ezzel is csökkentve az előzések esélyét.
Forrás: autosport.com
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés