Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Kellemesen meglepte a Las Vegas-i Nagydíj a versenyzőket – így értékeltek a főszereplők a futam után

Németh Dániel

Frissítve 19/11/2023 - 14:38 GMT+1

Max Verstappen győzelmével zárult az első Las Vegas-i Nagydíj. A holland pilótának ezúttal jobban meg kellett dolgoznia a sikerért, és talán egy kis szerencsére is szüksége volt a győzelemhez. A verseny után elégedetten értékelt, csakúgy, mint a mezőny legvégéről a dobogóig zárkózó Sergio Pérez. Charles Leclerc csalódottabb volt, de úgy érezte, mindent kihoztak, amit ki lehetett.

Max Verstappen nyerte az első Las Vegas-i Nagydíjat - Fotó: Jim Watson

Fotó: AFP

Mindenkinek igaza volt, aki szóvá tette, hogy a Las Vegas-i Nagydíj nem a versenyzésről szól. Vasárnap (vagyis ott szombat este) azonban így is egészen élvezetes futamot sikerült összehozni.
Első ránézésre a Las Vegas-i fordított malac nem csigázta fel a versenyzők érdeklődését, a szimulátorozást követően viszont többen – köztük Charles Leclerc – elmondták, kellemesen meglepte őket a kőegyszerű vonalvezetés. A pálya felrajzolásánál kimondottan fontos szempont volt, hogy megágyazzanak egy izgalmas versenynek, a hosszú egyenesek és a DRS-zónák pedig egyértelműen lehetőséget adtak az akciókhoz.
Szombaton egyértelmű volt, hogy a Ferrari egy körön verhetetlen, a hosszabb etapokon azonban – mint mindenhol az évben – itt is a Red Bull-fölényt jósoltak az előrejelzések. Max Verstappen már a rajtnál maga mögé parancsolta a Ferrarit, és villámgyorsan elhúzott 2.5 másodpercre, ezen a ponton azonban megtorpant, majd fokozatosan fogyni kezdett az előnye. Közepes keverékeken ugyanis szemcsésedés lépett fel a Red Bullnál, majd a csapat ezt látva korán kihívta a boxba a hollandot.
Verstappent a rajtnál bemutatott manővere miatt – a hideg gumikon nem tudta bevenni a kanyart, és leterelte a pályáról Leclerc-t – öt másodpercre meg is büntették, ami miatt veszített pár pozíciót. A stratégia sem volt optimális, a holland ugyanis egy DRS-vonat mögé szorult, miközben Leclerc öt körrel hosszabb etapot teljesített, vagyis hatalmas esélye volt a győzelemre. Csakhogy George Russell és Verstappen ütközése után pályára küldték a Safety Cart, ami újraírta az esélyeket.
„Ez most egy nehéz futam volt. Próbáltam megtámadni Leclerc-t a rajtnál. Szerintem mindketten elég későn fékeztünk, nekem nem volt tapadásom, egy kicsit megcsúsztam, ami miatt megbüntettek a felügyelők. Ez hátráltatott egy kicsit, kellett előznöm párat a Safety Car előtt. Már addig a pontig sok minden történt. Aztán megkaptuk az üzenetet, hogy egészen a végéig nyomhatjuk, ahogy a csövön kifér.”
„Lehetett látni, hogy a DRS-nek nagy ereje volt ezen a pályán, vagyis, ha előre kerültél, és a mögötted haladó a DRS-en belül tudott maradni, akkor volt esélye a visszatámadásra. Szerintem ez sokszor elég jó versenyzést eredményezett, egyértelműen szórakoztató volt” magyarázta a holland, akinek a Russell-lel folytatott csatában az autója is megsérült, ami a vezethetőségen is rontott valamelyest, de még így is elsőként intette le a kocás zászló.
A Safety Car több szempontból kulcsfontosságúnak bizonyult a futamgyőzelem szempontjából. Azok jártak jól, akik a kemény gumikra váltottak a rajt utáni VSC-fázisban, és sokáig vártak a következő kerékcserével. Így találta magát egyik pillanatról a másikra a győzelemért csatázók között Sergio Pérez, aki ráadásul öt körrel frissebb gumikon támadhatta Leclerc-t, és egy ponton meg is előzte a monacóit, ám a ferraris később visszavette a helyét egy szemfüles akcióval.
„Micsoda verseny volt ez” mondta Leclerc. „Nagyon élveztem. Persze egy kicsit csalódott vagyok a második hely miatt, de ez volt a legtöbb, amit kihozhattunk belőle. Trükkös volt a rajt, mert szerintem Max veszített egy kis tapadást a belső íven, és emiatt kiterelt engem. Utána viszont megvolt a tempónk, sikerült is visszaelőznünk őt. Összességében nagyon erősek voltunk, ebből a szempontból ez egy igazán jó verseny volt.”
„Egy picit balszerencsések voltunk a Safety Car miatt. Nem jöttünk ki, mert nem tudtuk, mit lépnek a többiek. A pályapozíciót, az első hely megtartását választottuk, viszont így a vége felé nehezebb volt a régebbi gumikon. Sok küzdelem árán második hely lett belőle, amit őszintén mondom, hogy nagyon élveztem” – értékelte a dobogót a monacói, aki azt is hozzátette: a nehéz kezdés után pont erre volt szüksége a Las Vegas-i Nagydíjnak.
Arról is érdemes azért szót ejteni, hogyan került végül Leclerc-hez a második hely. Miután Pérezt sikerült visszaelőznie, szép csendben megérkezett Verstappen, aki előbb a csapattársát, majd a monacóit is átlépve az élre állt. A ferraris ezt követően kiszorult a DRS-ből, és pár körön át keményen védekezett a mexikóival szemben, de elmérte az egyik féktávot, és újra elment mellette Pérez.
Innen már kilátástalannak tűnt a helyzete, de Leclerc-nek valahogy sikerült visszajutnia a DRS-be, az utolsó körben pedig egy bevetődős manőverrel megelőzte a mexikóit, akinek a csapattárs próbált némi szélárnyékot biztosítani.
Péreznek az elrontott időmérő után a versenye is kalandosan indult, a rajtnál összeütközött Valtteri Bottasszal, ami miatt cserélni kellett az első szárnyát. A már említett biztonsági autós fázis azonban váratlan lehetőség elé állította, és ha nem is tudta azt teljesen kihasználni, a harmadik hellyel így sem lehet elégedetlen az előzmények ismeretében. Főleg, hogy sikerült megszereznie a második helyet a világbajnoki pontversenyben, miután Lewis Hamilton csak a 7. helyen ért célba.
„Nagyon nehéz volt a kezdés, nagy volt a sérülés. Letörtük az első szárnyat, így lényegében mehettünk vissza a mezőny végére. Utána folyamatosan haladtunk, minden remekül alakult. Nagyon erős volt a tempónk az első etapban, ennek köszönhetően jó helyzetbe kerültünk, a Safety Car pedig visszahozott minket a versenybe. Megelőztem Charles-t, de nem tudtam elszakadni tőle. Egy kicsit nagyobb szárnyat használtam, így nem volt az igazi az egyenesbeli tempóm.”
Nagyon jó verseny volt. Nem könnyű elszakadni a mögötted haladótól, kicsit Bakura hajaz ebből a szempontból, megnehezíti az éllovas dolgát. Szerintem hozta azt, amit vártak tőle.
A futam remekül alakult Esteban Ocon és Lance Stroll számára, előbbi a 16. helyről rajtolva a 4. pozícióban zárt, utóbbi pedig a 19.-ről indulva végzett a top 5-ben. A Las Vegas-i verseny a konstruktőri bajnokság szempontjából is hozott változást, a Ferrari négy pontra megközelítette a Mercedest, a McLarennek pedig kilencre olvadt az előnye az Aston Martinnal szemben. A szezon a jövő héten, az Abu Dhabi Nagydíjjal zárul.

Csatlakozz az Eurosport magyar nyelvű Viber-csatornájához a legfrissebb sporthírekért, a legmenőbb videókért, játékokért és érdekességekért!
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés