Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Beindul a fejlesztési verseny, a McLaren után a Ferrari is a Red Bull nyomába eredne

Németh Dániel

Publikálva 08/05/2024 - 18:46 GMT+2

A Forma-1-es mezőny Imola felé veszi az irányt, amely hétvége a teljes szezont meghatározhatja. A Ferrari beveti a régóta emlegetett fejlesztési csomagját, amelytől jelentős előrelépést várnak, és ha helyesek a számításaik, akár a Red Bullt is elkaphatják. A versenyen az is kiderülhet, mennyit ér pontosan a McLarennek a Miamiban ígéretesen bemutatkozó csomag.

Charles Leclerc harmadik helyen zárt Miamiban - fotó: Alessio Morgese

Fotó: AFP

Sokan már előre odaadták Max Verstappennek a világbajnoki címet, de még lehetnek izgalmak a szezonban.

Hogy lesznek-e, az akár már a következő versenyen, Imolában kiderülhet. Ott ugyanis – már ha az időjárás nem szól közbe – tisztább képet kaphatunk arról, mennyit jelent a McLarennek a Miamiban bemutatott fejlesztési csomag, valóban közel kerültek-e a Red Bullhoz, vagy csak egy szerencsés hétvégén vannak túl. És ami legalább ennyire fontos: bemutatja az első komoly fejlesztési csomagját a Ferrari is.
Az olaszok a szezon nagy részében második erő voltak a Red Bull mögött, Ausztráliában Verstappen kiesését követően Carlos Sainz révén még a futamot is megnyerték. A szezonkezdéssel így is elégedett lehet a Ferrari, mivel pont azt kapták az SF24-től, amire számítottak: egy sokoldalú és jól vezethető autót, ami jobban kezeli a gumikat az előző konstrukcióknál. Vagyis erős alapokra építhetnek 2024-ben.
Az első komoly akadályt tehát már megugrotta a csapat, de csak most következik a szezon azon szakasza, ami leginkább meghatározza a Ferrari potenciálját. Amennyiben helyesek a gyár számításai, a következő versenyeken közelebb kerülhetnek a Red Bullhoz, sőt, az optimistább becslések szerint akár a győzelemért is harcolhatnak. Ha rosszul számoltak, akkor viszont hátrébb szorulhatnak az erősorrendben, hiszen a McLaren fejlesztései nagyon biztatóak voltak a hétvégén.
„Sokszor mondtam már, hogy szerintem a fejlesztéseken múlik majd a szezon”mondta a Miamiban megszerzett harmadik helye után Charles Leclerc. „Hamarosan jönnek a mi újításaink, amelyek az egész szezont meghatározzák egy kicsit a mi szempontunkból. Szóval keményen kell dolgoznunk, és remélhetőleg a mi csomagunk is legalább ennyit hoz majd, és segít nekünk, hogy jelentősen előre tudjunk lépni.”
Ez a csomag fontos lesz Frédéric Vasseur csapatfőnök szempontjából is, most ugyanis olyan területre téved, amelyen az elődei rendre kudarcot vallottak. Arra többször volt példa a múltban, hogy a Ferrari erős autóval rendelkezett, de aztán a nagy fejlesztési verseny közepette vagy letértek a helyes útról, vagy egyszerűen lassabban dolgoztak a riválisoknál. Vasseurnek tehát többek között ezen a téren kell leginkább helyre pofoznia a Ferrarit, és hamar választ kaphatunk arra, hol tart a csapat.
Szerintem a Red Bullnak van még egy kicsi előnye, de azért közelebb kerültünk. Most már ők sincsenek a komfortzónájukban, nagyobb nyomás alatt vannak, és agresszívebbnek kell lenniük. Még egy apró lépés, és minden hétvégén harcban leszünk velük.
picture

Charles Leclerc

Fotó: Getty Images

A Ferrari az előző szezonhoz hasonlóan most is biztosra szeretne menni a fejlesztésekkel, és az Emilia-Romagna Nagydíj előtt már Fioranóban pályára viszi az átalakított autót. A filmforgatási napon a tervek szerint Leclerc és Carlos Sainz egyaránt 100-100 kilométert vezet majd, így már az éles verseny előtt összehasonlíthatják a szélcsatornában és a szimulátorban gyűjtött adatokat a valósággal.
Verstappen előnye 38 pont Leclerc és 53 Sainz előtt, a konstruktőrök között pedig 52-vel vezet a Red Bull a Ferrari előtt. Bár a különbség így is jelentős, ez azt jelenti, hogy ha a Ferrari lefaragná a hátrányát, akár még az egyéni vb-küzdelmet is izgalmassá tehetné, de a semleges szurkolók alighanem már azzal beérnék, ha legalább hétről hétre küzdelem lenne az első helyért. És ne feledkezzünk meg a McLarenről sem.
Számítások szerint a Miamiban bevetett csomag négy tizedes gyorsulást eredményezett, Lando Norris számára pedig az első F1-es győzelmet. Tény: ehhez szerencse is kellett, hiszen a fiatal brit szempontjából épp a legjobb pillanatban gurult pályára a biztonsági autó, az előrelépés azonban így is figyelemreméltó. Ráadásul az már az időmérőn érződött, hogy ezen a pályán jó lehet a McLaren, csak épp a kvalik kritikus szakaszában rendre gondjaik voltak a gumik hőmérsékletével.
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a Red Bullnak önmagához képest nem volt erős hétvégéje Miamiban. Verstappen végig elégedetlen volt az autó egyensúlyával, az időmérőt követően pedig ő csodálkozott legjobban, hogy sikerült megszereznie a pole-t. A nehézségek ellenére a biztonsági autó nélkül valószínűleg könnyedén megnyerte volna a versenyt a holland, még úgy is, hogy az egyik kanyar levágása során jelentősen megsérült az autó padlólemeze.
Csatlakozz az Eurosport Magyarország Viber-csatornájához!

Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés